24/7

Комментарий для Юридичної газети. Клієнти.

всего: 011.11.09

Різниця існує між будь-якими клієнтами, оскільки кожен клієнт, чи то фізична, чи юридична особа – індивідуальність, і до кожного потрібно знаходити свій підхід, свої правила побудови стосунків. Юридична фірма, як зовнішній радник, тим і відрізняються, що не вписується в рамки корпоративної структури та культури своїх клієнтів. Це одна з переваг, які спонукають клієнтів звертатися за допомогою до зовнішніх консультантів – адже вони незалежні, і здатні надати висновок за межами «корпоративних шор» та стереотипів чи то великої, чи то малої компанії.

Стосовно відмінностей між українськими та зарубіжними клієнтами, то вони звичайно існують. В своїй роботі ми прагнемо будувати стосунки з українськими клієнтами на тих самих засадах, що і з іноземними – письмова фіксація завдань та стану їх виконання, передачі документів. Адже в багатьох випадках українські клієнти бажають отримати роботу «по суті» - коротко, швидко, без зайвих формальностей. Багато хто з клієнтів намагається «зблизитися», деформалізувати стосунки, перевести їх у більш дружнє русло. Зазвичай ми опираємося таким спробам, оскільки відношення до клієнтів має бути рівним, вимоги до виконання роботи – однаковими для проектів по всім клієнтам, увага також має приділятися всім в однаковій мірі. Стосунки юридичної фірми та клієнта перш за все офіційні. Не припустимо для окремих клієнтів, які не читають 90% текстів складених на їх замовлення юридичних висновків, знижувати якість виконуваної роботи.

Щодо державних-недержавних клієнтів, то хочу зазначити, маючи досвід обслуговування російських державних підприємств, на їх переваги у побудові стосунків, яких, нажаль, не мають українські. Головна перевага – стабільність менеджменту, та послідовність у досягненні поставленої мети. Адже проекти тривають іноді багато років, і завершити їх позитивно немає можливості, коли керівництво підприємства часто змінюється, що притаманно для українського державного сектора. Це як наслідок тягне зміну зовнішніх консультантів, які змушені кожний спочатку починати одну й ту саму роботу, та часто не досягає мети цієї роботи через чергову «зміну влади».

В разі, якби українські державні підприємства мали можливість так же вільно замовляти послуги юридичних фірм, як і недержавні, їх ефективність значно підвищилася б, оскільки іноді боляче спостерігати, як державне підприємство програє справу в суді, через відсутність представника з юридичною освітою в засіданні.

Загалом, не має бути різниці в стосунках між державними-недержавними клієнтами, українськими-неукраїнськими. Міжнародна юридична служба розробила єдині внутрішні стандарти надання якості послуг, які практикує у виконанні роботи для всіх клієнтів.