Арбітраж як крок до мирного врегулювання спору
1 Лютого, 2023
13
В умовах логістичної кризи, зумовленою війною в Україні, українські трейдери використовують усі можливості для того, щоб зробити експорт агропродукції можливим: знаходять нові ринки збуту, змінюють звичні їм види транспортування та оптимізують існуючі бізнес-процеси.
Проте нові бізнес-партнери не завжди виявляються надійними та добросовісними. Так, на тлі обвалу цін на соняшникову олію влітку минулого року багато європейських покупців відмовилися від замовленого заздалегідь товару. Чимало українських підприємств опинилися в ситуації, коли товар вже закуплено, витрати на транспорт понесено, а оплату не отримано.
Особливо болісно це вдарило по новим гравцям на ринку – дрібним та середнім торгівельним компаніям, що тільки розпочали свій шлях. Так сталося і з одним з клієнтів нашої компанії.
Вантажівки з олією вже були в дорозі до Німеччини, коли німецький покупець відмовився від них, посилаючись на різку зміну ринкової ціни, що зробила його покупку невигідною. Він також не прийняв та не сплатив за товар, що фактично вже був доставлений та відвантажений на склад.
Продавець не лише не отримав належні йому кошти за поставлений товар, а й потерпів значних витрат на зберігання вантажу на складі, простій автотранспорту, пошук нових покупців та інше.
Детально проаналізувавши надані документи та кореспонденцію між сторонами, спеціалісти Interlegal визначили можливі правові механізми вирішення спору. Бажаючи зберегти майбутні бізнес-стосунки с покупцем, наш Клієнт обрав позасудове врегулювання.
Спершу Interlegal направили покупцю Повідомлення про Дефолт, що є необхідною умовою згідно Контракту FOSFA № 57. А через деякий час командою юристів було розпочато комплексну процедуру претензійної роботи та переговорів з контрагентом.
Однак небажання покупця долучитися до конструктивного діалогу між сторонами призвело до прийняття Клієнтом рішення ініціювати арбітражний розгляд, відповідно до Правил арбітражу та апеляції FOSFA.
Після того, як було сформовано арбітражний трибунал та позиція Клієнта була належним чином обґрунтована, відповідач вийшов на зв’язок із продавцем задля мирного вирішення спору. За допомогою юристів Interlegal продавці домоглися оптимальних умов врегулювання конфлікту та підписали мирову угоду із покупцями.
Після фактичного виконання німецькими контрагентами їх грошових зобов’язань за угодою, команда Interlegal ініціювала закриття арбітражного провадження, оскільки спір фактично було вирішено.
Таким чином, наполегливість Клієнта та професійна підтримка юристів Interlegal надали можливість сторонам владнати спір та продовжити торгівлю.
Незважаючи на те, що арбітраж прийнято вважати крайнім заходом вирішення спорів, іноді він може стати одним з етапів у налагодженні діалогу між сторонами.
Над проектом працювала команда спеціалістів Interlegal у складі юриста Ганни Домусчі , провідного юриста Ігора Костова та молодшого юриста Діани Михайлової.