Арешт судна в дії: як ми захистили інтереси вантажоотримувача
11 Березня, 2025
53

Арешт судна – один з найдієвіших інструментів захисту інтересів клієнтів у галузі морських перевезень. Його вміле, а головне правомірне використання завжди дає свої результати, зокрема у справах про компенсацію збитків. Часто одного лише повідомлення про намір добитися арешту судна достатньо, аби судновласник забажав вирішити справу мирним шляхом і пішов на перемовини. Так сталося і в нещодавньому кейсі Interlegal про втрату вантажу.
Клієнт–вантажоотримувач звернувся до нас із запитом про накладення арешту на судно, коли виявив, що значна частина його вантажу – аміачної селітри – підмокла при перевезенні.
Під час вивантаження в трюмі з добривом виявилося від 2 до 5 сантиметрів води, що призвело до значних збитків Клієнта через втрату вантажу від підмочки.
Чому, власне, у цьому випадку підмочка прирівнюється до втрати вантажу? Справа в тому, що аміачна селітра при контакті з водою твердне і втрачає свої якісні характеристики. Після намокання її більше неможливо використовувати в якості добрива.
На момент звернення Клієнта до Interlegal судно вже добу як було затримане капітаном порту. Звісно, це ускладнювало ситуацію, оскільки розгляд заяви про накладення арешту триває два робочі дні з дня надходження. Тож наша команда почала діяти негайно: того ж дня ми звернулися до суду, а наступного дня судновласник вже знав про намір накласти арешт на судно.
І це спрацювало: вже за день сторони дійшли згоди про мирне врегулювання спору. Судновласник, не чекаючи розгляду заяви про арешт, у прийнятному обсязі компенсував збитки нашому Клієнту. Отже, кейс було успішно вирішено.
Над проєктом працювала команда у складі молодшої юристки Марії Калашнікової, провідного юриста Тараса Драгана під загальним керівництвом партнерки, адвокатки Карини Горової.
P.S. Вже скоро ми повернемось до Вас із статтею про дилемне питання арештної практики: від кого подавати заяву про арешт судна? Від фрахтувальника, у якого зазвичай відсутні збитки, чи від вантажоотримувача, у якого зазвичай відсутній прямий взаємозв’язок с судновласником?
Стежте за оновленнями на нашому сайті!