Греція – Зобов’язання експорту яхти під час зміни прапора
23 Вересня, 2022
8
Готуючись до експлуатації яхти, власник так чи інакше стикається з необхідністю її митного оформлення та вибору прапора.
Якщо при купівлі нової яхти вибір відповідного митного режиму залежить лише від власника та запланованого регіону експлуатації, то при купівлі ненової яхти власник повинен брати до уваги поточний митний режим яхти.
З умовами оформлення та експлуатації яхти в режимі тимчасового ввезення можна ознайомитись в одній з наших статей. Тому зараз детальніше розглянемо особливості режиму вільного обігу або імпорту на території ЄС, що означає, що ПДВ на яхту виплачено при купівлі або імпорті в одній з країн-учасниць ЄС.
Існує думка, що для прогулянкових яхт з виплаченим ПДВ у ЄС є умова з обов’язкової реєстрації під європейським прапором. Вона не знаходить відображення у нормах права ЄС. Детальніше про реєстрацію яхт з виплаченим ПДВ у ЄС та підставами втрати імпортного статусу ми писали у нашій статті.
При цьому локальне законодавство країни-учасниці ЄС, де планується реєстрація яхти, а також правозастосовна практика, яка склалась там, можуть відрізнятись. Так, відповідно до ст. 3 Рішення Міністерства фінансів Греції D257/139/23-02-2000, у разі зміни прапора Греції на прапор неєвропейської країни, власник яхти зобов’язаний виконати встановлені формальності з експорту яхти. Вимога експорту є обов’язковою навіть у випадку, якщо новий власник є резидентом ЄС. Експорт, як відомо, тягне за собою втрату виплаченого ПДВ, а також неможливість експлуатації яхти на території ЄС без обмежень за часом.
Якщо яхта залишиться в територіальних водах Греції після експорту, необхідно оформити яхту в митний режим тимчасового ввезення та отримати «transit log». У цьому випадку фізичний вихід яхти за межі територіальних вод Греції не потрібен.
Тому перед придбанням яхти або в процесі оформлення угоди купівлі-продажу ми радимо клієнтам звертатись за юридичною підтримкою завчасно. Команда яхтової практики Interlegal допоможе обрати найбільш відповідну структуру володіння, прапор та митний режим яхти, які відповідатимуть вимогам права ЄС та місцевого законодавства, що допоможе уникнути незручностей та труднощів при подальшій експлуатації.