Interlegal допомогли Клієнту купити нерухомість у Франції
3 Листопада, 2023
6
Нещодавно до Interlegal звернувся Клієнт з нестандартним запитом. Клієнт бажав придбати нерухомість у Франції для особистого користування.
Першочерговою нашою задачею стала розробка оптимальної структури володіння нерухомістю. Для цього було створено неприбуткову компанію в Монако у формі S.C.P. Вказана компанія надалі виступила покупцем нерухомості в рамках основної угоди.
Важливо зауважити, що купівля нерухомості у Франції має певні особливості. Французьке законодавство передбачає залучення нотаріуса як представника для кожної сторони угоди. Нотаріуси сторін забезпечують проведення розрахунків між сторонами і гарантують їх проведення. На практиці, покупець спочатку перераховує грошові кошти за купівлю нерухомості на спеціальний рахунок свого нотаріуса (аналог ескроу-рахунку), де вони і зберігаються до дня закриття угоди. На фінальному етапі після підписання сторонами усіх необхідних документів за угодою нотаріус покупця перераховує ціну купівлі на спеціальний рахунок нотаріуса продавця. Механізм є зручним та безпечним для обох сторін угоди. Він гарантує виконання сторонами своїх зобов’язань в рамках угоди.
Як правило, процедура купівлі нерухомості у Франції включає три етапи.
- Укладання попереднього (резерваційного) договору. У такому договорі сторони фіксують обов’язки одна одної в рамках угоди купівлі-продажу. Для покупця встановлюється обов’язок перерахувати гарантійний платіж та основну суму ціни, а також відповідні граничні строки. Продавець в свою чергу бере на себе зобов’язання продати покупцю нерухомість на дату завершення угоди та обмежується в розпорядженні нерухомим майном до цієї дати. Попереднім договором на продавця можуть бути також покладені інші обов’язки, пов’язані з підготовкою нерухомості до продажу. Наприклад, продавця як власника майна можуть зобов’язати отримати декларації, сертифікати або інші документи стосовно нерухомого майна, його стану або характеристик, провести технічні огляди, дрібні ремонтні роботи, тощо.
- Перерахування нотаріусу гарантійного платежу та основної суми угоди. Після укладання резерваційного договору покупець перераховує на рахунок свого нотаріуса гарантійний платіж та основну суму купівлі. Потім нотаріуси розробляють та погоджують умови основного договору купівлі-продажу і дату його укладання
- Укладання основного договору купівлі-продажу та закриття угоди. Фінальний етап угоди, на якому сторони укладають основний договір купівлі-продажу. В момент укладання договору покупцю передається нерухомість, а продавець отримує грошові кошти за продане майно.
Команда Interlegal повністю супроводжувала Клієнта як при укладанні резерваційного договору, так і під час основного договору купівлі-продажу. Наші юристи проаналізували та підготувати правки та зміни до вказаних договорів, провели переговори з французьким нотаріусом та погодили кінцеву редакцію договорів до підписання сторонами. Окрім цього, фахівці Interlegal організували та забезпечили підписання договорів та усіх інших документів в рамках угоди з боку нашого Клієнта.
Над проєктом працювала команда у складі провідної юристки Марти Свердликівської , юриста Дмитра Бондаря та молодшої юристки Савєльєвої Олександри під керівництвом партнерки Interlegal Ірини Воєводіної.