Мінімізація збитків за GAFTA контрактом. Нестандартне рішення для стандартного спору
11 Травня, 2023
8
До Interlegal звернувся агротрейдер з метою захисту своїх інтересів за торговим контрактом. Перед нашою командою постала задача з розв’язання проблеми щодо стягнення оплати за товар з єгипетського покупця.
Наш клієнт-продавець та єгипетський покупець уклали контракт на поставку українського шроту, ключовими умовами якого були:
– базис поставки – CIFFO в безпечний єгипетський порт;
– оплата на умовах банківського інкасо;
– англійське право та GAFTA 48.
Суть спору полягала в тому, що зафрахтоване продавцем судно з товаром вже прибуло в єгипетський порт, а у покупця виникли проблеми з банком, через що він не зміг сплатити за товар у повному обсязі, і не міг надати прогноз щодо строків сплати балансу. Перед продавцем постав вибір:
– утримувати товар на судні в порту призначення доки покупець не сплатить повну вартість товару, при цьому кожен день буде нараховуватись значна сума демереджу,
– розірвати контракт та перепродати товар іншому покупцю, на що також потребувалось немало часу і додаткових витрат.
І в першому і в другому випадку продавець зазнав би значних витрат, стягнення яких із єгипетського покупця було б не легким завданням. Отже, потрібно було шукати альтернативне рішення, яке не тільки допомогло б ефективно захистити інтереси продавця, а й було б прийнятним для покупця і зберегло б партнерські взаємовідносини між компаніями.
Команда Interlegal ретельно проаналізувала проблему і надала свої висновки, в результаті чого клієнтом було вирішено зберегти контракт, при цьому мінімізувавши збитки у зв’язку з простоєм судна. В результаті між продавцем та покупцем було укладено угоду про внесення змін до контракту, а також було укладено трьохсторонній договір зберігання товару на митному складі за рахунок покупця. Це дало можливість вивантажити товар під відповідальність митного складу, зберігання на якому коштувало значно менше ніж демередж судна чи потенційні витрати у разі розірвання контракту та перепродажу товару. Завдяки вищезазначеним діям було досягнуто наступного результату:
1. контракт був виконаний;
2. сторони запобігли виникненню значних збитків (простій судна, переадресація товару тощо);
3. покупець повністю розрахувався за товар та покрив витрати на зберігання товару;
4, сторони зберегли партнерські відносини.
Повний юридичний супровід клієнту надала команда у складі провідного юриста Ігоря Костова та молодшого юриста Лариси Каракач під загальним керівництвом партнера Олексія Ремесло. Наша юридична фірма завжди готова надати всебічну допомогу і знайти вихід із найскладніших ситуацій.