Міжнародний морський арбітраж. Правова природа та особливості ЛМАА

8 Лютого, 2011

1


У бізнесменів, які не обмежуються операціями на внутрішніх ринках, давно не викликає сумніву перевага комерційного арбітражу у порівнянні з процесом розв’язання спорів у державних судах. Вчені-юристи, які спеціалізуються у сфері міжнародного приватного права, теж висловлюються на користь міжнародного комерційного арбітражу, зрозуміло, якщо для такого порядку вирішення спору є правові підстави. Все більшої підтримки набуває концепція міжнародного цивільного процесу як окремої галузі правознавства. Незалежно від позиції у цьому відношенні, усі вчені відзначають, що зростання ролі міжнародного арбітражного процесу є панівною тенденцією сучасності. До переваг міжнародного комерційного арбітражу відносяться:
– можливість вибору cторонами спору осіб, які будуть розглядати та вирішувати спір, причому кваліфікація арбітрів звичайно точніше відповідає характеру спору, що дозволяю їм глибше зрозуміти його суть;
– можливість вибору місця проведення процесу;
– відносна економія часу та грошових коштів;
– відносна простота форми процесу;
– висока міра конфіденційності процесу;
– остаточність рішення у справі;
– відносна простота визнання та виконання закордонного рішення.
Особливого значення ці переваги набувають у галузі торговельного мореплавства.    
Правова природа третейського суду (арбітражу) не змінюється від того, являється він постійно діючим – інституційний арбітраж, чи він створюється спеціально для розгляду конкретного спору – ad hoc. В останній час виділяється досить самостійна категорія адміністрованого арбитражу як сполучення принципів двох вищевказаних категорій. По суті адміністрований арбітраж являє собою арбітраж ad hoc, який керується спеціальними регламентами, що приймаються інституційним арбітражем або іншою авторитетною, як правило, некомерційною організацією. Арбітраж – це завжди недержавний суд, в якому справи розглядаються приватними особами – незалежними арбітрами.
Комерційна діяльністі будь-якого роду може призводити до виникнення спорів, які можуть бути розлянуті і розв’язані у порядку арбітражу. Однак деякі види такої діяльності мають настільки значну специфіку, що спори, які виникають з її проведення, мають дуже спеціальний характер, так що виявляється необхідність створення спеціалізованих арбітражних інститутів для їх розгляду і розв’язання. Наприклад: торгове мореплавство, інвестиційна та банківська, страхова та біржова діяльність, зокрема, діяльність товарних сільськогосподарських бірж, бірж цінних паперів, валютних бірж тощо.
Важливість торгового мореплавства для економічного та соціального розвитку у сучасному глобалізованому світі не легко переоцінити, тож дослідження у сфері міжнародного морського арбітражу завжди знаходять зацікавлену аудиторію.
Правова природа міжнародного комерційного арбітражу Питання про юридичну природу міжнародного комерційного арбітражу до цих пір є дискусійним. Теорії щодо цього можна підрозділити на 3 основні групи: договірні, процесуальні та змішані. Автори, які репрезентують останню групу теорій твердять, що арбітраж має як договірний, так и судовий процесуальний характер. Представники саме цієї доктрини посилюють останнім часом свій вплив. Вони вважають, що арбітраж є складним сполученням матеріально- та процесуально-правових елементів. Цей інститут містить як договірні, так і суто юрисдикційні процесуальні елементи. Арбітражна угода – це основа арбітражної процедури, яка звичайно репрезентує найбільш явно виражений договірний аспект. Найбільш вираженими юрисдикційними аспектами арбітражної процедури є, звичайно, арбітражне рішення, оскарження, визнання та виконання його. Послідовні адепти договірної теорії розглядають арбітраж як єдиний процес, який базується на волі сторін спору, у всіх стадіях його розвитку. Однобічність такого підходу не викликає сумніву. Прибічники процесуальної (судової) доктрини вважають, що арбітражний процес – це різновид цивільного процесу, допущеного законом деякої конкретної держави, або ж міжнародною міжурядовою угодою. Щодо арбітражної угоди – то це просто юридичний акт, спрямований на виключення даної справи з компетенції державного суду, який запускає юридичний механізм арбітражного процесу. У 60-х р.р. ХХ сторіччя з’явилася ще так звана «автономна теорія», яка претендує на оригінальність та визначення юридичної природи арбітражу як інституту sui generis. Не кажучи вже про нігілістську точку зору Рене Давида, який вважає арбітраж зовсім не юридичним інститутом.
Навряд чи нам вдасться тут визначити остаточно позицію щодо цих теорій. Тим більше, що кожний автор вносить якісь оригінальні ідеї, так що обрана нами схема може претендувати лише на спробу систематизації доктрини щодо природи міжнародного комерційного арбітражу. До того ж, не викликає сумніву, що кожна з теорій має у своїй основі раціональне зерно та висвітлює якийсь аспект або зріз такого складного та багатогранного об’єкту як міжнародний комерційний арбітраж.
У дійсності відносини з приводу розв’язання спорів шляхом міжнародного комерційного арбітражу настільки багатоманітні, що не так важко знайти підтвердження будь-якої доктрини. Нам здається, що орбирати ту чи іншу теорію варто з врахуванням того, що вона дає для узагальнення та аналізу правових норм, правовідносин і практики провореалізації. З цієї точки зору найбільш продуктивною видається доктрина змішаної природи міжнародного комерційного арбітражу. Автономні теорії міжнародного арбітражу здебільшого вписуються в рамки цієї доктрини. У своїй раціональній частині автономна теорія міжнародного арбітражу збагачує інструментарій правових досліджень тим, що дозволяє більш системно, детально та послідовно виокремлювати та вивчати стадії арбітражного процесу. З іншої сторони, представники автономної теорії дещо перебільшують «міжнародність» міжнародного комерційного арбітражу. Взагалі-то, навіть визначення «міжнародний» у терміні «міжнародний комерційний арбітраж» мало сприяє точності висвітлення суті цього інституту. Ні за джерелами права, ні за суб’єктами правовідносин арбітражний процес вирішення спорів між особами не можна вважати міжнародним досить повною мірою. Адже джерела правового регулювання відносин з приводу міжнародного комерційного арбітражу здебільшого мають національний, внутрішньодержавний характер. Суб’єкти спору – це приватні особи, а не народи чи держави. Більше того, навіть якщо суб’єктом спору виступає міжнародна організація, держава або місцева громада, адміністративна одиниця, автономія чи інша особа публічного права, все рівно виявляється притаманний їй аспект правової природи своєрідного приватноправового суб’єкта, так званої особи «третього роду», яка міститься в одному ряду з класичними фізичними та юридичними особами. Та й самі інституційні і інші арбітражі не є міжнародно-правовими утвореннями, а являють собою інститути, які у процесуальних відносинах діють на основі правової системи тієї держави, на території якої знаходяться. Наприклад, Міжнародний арбітражний суд при Міжнародній торговій палиті у Парижі – це французький арбітраж. Таким чином, теорія делокалізації міжнародного комерційного арбітражу, що випливає з автономної теорії дещо перебільшує «наднаціональність» міжнародного арбітражу.
З іншого боку, усталеність терміну «міжнародний комерційний арбітраж» пояснюється не лише стійкою традицією. У ХХ ст. чітко визначилася тенденція інтернаціоналізації правових джерел, якими регулюються відносини цивільного процесу взагалі та міжнародного комерційного арбітражу зокрема. Ця тенденція принесла свої плоди у вигляді міжнародної уніфікації інституту міжнародного комерційного арбітражу. Особливо значні зусилля у цьому плані були здійснені державами Європи. Міжнародна природа міжднародного комерційного арбітражу знайшла вираження, наприклад, у Конвенції про порядок врегулювання інвестиційних спорів між державами та іноземними особами, підписаній у Вашингтоні 18.03.1965, яка передбачила створення Міжнародного центру по врегулюванню інвестиційних спорів при штаб-квартирі Міжнародного банку реконструкції та развитку. Ст. 18 цієї Конвенції прямо говорит про те, що Центр має повну міжнародну правосуб’єктність. Арбітражний суд, сформований Центром, розглядає спори за процедурою, передбаченою Конвенцією, таким чином, коли сторони спору не домовились про інше, застосовуються норми міжнародного права, тобто положення цієї Конвенції, зрозуміло, якщо питання може бути ними врегульоване (ст. 44 Конвенції). Однак навіть настільки явно виражений міжнародний статус Центру не виключає застосування національного правопорядку у процедурі вирішення спору, який може бути розглянутий Судом, сформованим Центром. Так, у справі Ecuador v Occidental Exploration & Production Co [2005] EWHC 774 англійський суд визнав себе компетентним переглянути рішення Арбітражного суду, сформованого Центром, на тій підставі, що Суд визначив місцем розгляду спору Лондон, а ст.ст. 67, 68 Закону Англії «Про арбітраж» 1996 р. передбачають право сторони арбітражного провадження, яке мало місце в Англії, вимагати в англійському суді скасування арбітражного рішення через серйозне порушення процедури арбітражного провадження.
Укладення договору у рамках міжнародної неурядової організації має правовим наслідком виникнення суб’єктивного права сторони-учасника такої організації звернутися до арбітражного суду, якщо це передбачено договором. У ч. 2 п. 3 Положення про Морську арбітражну комісію при Торгово-промисловій палаті України, яке міститься у Додатку № 2 до Закону України «Про міжнародний комерційний арбітраж» від 24.02.1994, таке правило сформульовано у загальній формі. Так, члени Міжнародної асоціації судновласників Чорноморського басейну (БІНСА) 5 травня 1998 р. підписали договір, згідно з яким їх спори мають передаватися на розгляд Міжнародного морського і річкового арбітражного суду при БІНСА, який знаходиться у м. Варні, Болгарія. Це правило було реалізовано, коли склад арбітражу визнав себе компетентним розглянути спір між Державною судноплавною компанією «Чорноморське морське пароплавство» і Азербайджанським державним Каспійським морським пароплавством, недивлячись на те, що між ними не було укладено арбітражної угоди. До слова, 30.09.1999 арбітражний суд прийняв рішення проти Чорноморського морського пароплавства, що добровільно виконане не було. Надалі справа про визнання і виконання цього рішення дійшла до Верховного Суду України. 27.12.2000 судовою колегією у цивільних справах Верховного Суду було винесено ухвалу про залишення без зміни ухвали Одеського обласного суду від 20.10.2000, якою було задоволено клопотання про визнання і виконання на території України зазначеного рішення арбітражного суду. Сума позову склала більше USD 340 000. Зокрема Верховний Суд України відзначив, що вищезазначений Договір від 05.05.1998 було підписано також і сторонами у справі. Таким чином, можна дійти висновку, що волю сторін спору на передачу спорів між ними для розв’язання до арбітражного суду при БІНСА було виражено.Морський арбітражУ Англії, Франції, США, Германії, Греції, Китаї, Латвії, Польщі, Росії, Україні, Японії були створені спеціалізовані морські арбітражні інституції. У деяких міжнародних комерційних арбітражних інститутах розроблюються спеціальні процедури для розв’язання морських спорів. Можна сказати, що із біля 130 міжнародних комерційних арбітражних інституцій, приблизно 20% являються спеціалізованими морськими арбітражами або мають такі спеціальні процедури, які розроблені для розгляду спорів, що виникають з торгового мореплавства. Таким чином, морський арбітраж, є найбільш розповсюдженим типом спеціалізованого міжнародного комерційного арбітражу.
Зрозуміло, специфічність морського арбітражу не слід і переоцінювати, адже по суті він являє собою третейський суд, створений для вирішення спорів, які виникають при проведенні комерційної діяльності у галузі торгового мореплавства.
Зі всіх спеціалізованих морських арбітражів, безсумнівно, можна виділити LMAA – London maritime аrbitrators association (Лондонська асоціація морських арбітрів), засновану у 1960 р. Хоча б тому, що у LMAA розглядається більше спорів, ніж в усіх інших морських арбітражах, узятих разом.
Така популярність LMAA пояснюється не лише тим, що там працюють найбільш квалификовані юристи, хоча це і не викликає сумніву, а ще й тому, що спеціалізація арбітрів насправді всеохоплююча. Там працюють спеціалісти з усіх галузей морського господарства від морських архітекторів до колишніх суддів спеціалізованих державних морських судових установ.
Досвід правового регулювання відносин з приводу розгляду спорів шляхом арбітража у англійському праві дуже значний. Адже найперший закон про арбітраж було прийнято саме в Англії у 1698 р. До цього там керувалися знаменитим казусом «Vynior’s Case» 1609 р. Цим казусом передбачувалось, що сторони, які уклали арбітражну угоду, не вважаються зв’язаними нею і можуть відмовитись від неї згідно з так званим «revocability rule».
Такий значний досвід комерційного арбітражу, зокрема, морського, створив передумови для виникнення дуже високої культури морського арбітражу. У наш час більшість проформ договору морського перевезення, які розробляються, зокрема БІМКО, – міжнародною організацією, яка проявляє найбільшу активність у розробці проформ чартерів, коносаментів тощо, передбачає проведення арбітражу саме у Лондоні. Проведення морської арбітражної процедури у LMAA може бути організовано не лише за англійським правом, але саме ця правова система вважається належною системою якій підпорядковуються більшість контрактів морського перевезення та інших контрактів у галузі морського транспорту. Це також легко пояснюється тим, що Англія завдяки своєму островному географічному положенню була «володаркою морів» на протязі багатьох сторіч.
Звичайно у LMAA можна проводити слухання не лише на англійській мові, але саме це являється найбільш природним, а англійська вважається у наш час найбільш прийнятною для міжнорадних комерційних відносин, зокрема, відносин у галузях комерційної діяльності, пов’язаних з торговим мореплавством.
Наряду з повними членами LMAA, які ведуть арбітражний розгляд справ, у LMAA є асоційовані члени, які теж мають право розглядати та вирішувати справи. Географія розповсюдження, тобто перелік країн, де мешкають асоційовані члени насправді вражає. Франція, Германія, Голандія, Бельгія, Норвегія, Данія, Швейцарія, Люксембург, Греція, Кіпр, Туреччина, Ліван, Бразилія, Оман, США, Беліз, Канада, ПАР, Австралія, Нова Зеландія, Сингапур, Таїланд, Малайзія, Індія, Китай, Україна та Великобританія – це не повний список таких країн, який постійно поповнюється новими державами, в яких з’являються асоційовані члени LMAA.         
Арбітраж LMAA не відноситься до категорії адміністрованого арбітражу. Адміністрування арбітражу обмежується дуже вузьким колом питань. Найважливіше з них – це призначення одноособового арбітра, якщо сторони спору не можуть дійти згоди щодо його кандидатури. У LMAA не розглядаються спори з приводу зіткнення суден та винагороди за спасіння на морі, бо перша категорія справ розглядається державними судами в Англії, а друга – арбітрами, які призначаються Радою Ллойда згідно з правилами, передбаченими стандартною формою договору про рятування.
У LMAA широкий спект спеціальних видів процедур, за якими проводиться розгляд справ:
– LMAA Terms;
– LMAA Small Claims Procedure;
– LMAA Intermediate Claims Procedure;
– LMAA FALCA Rules;
– LMAA Mediation Terms;
– LMAA/Baltic Exchange Mediation Terms.
Останні два види процедур – це не арбітражні процедури, а правила, якими регулюються умови медіації (посередництва).
The LMAA Terms (2006) – це основна арбітражна процедура. Вона набула чинності у 2006 р. у новій редакції. Серед новел можна відзначити право Президента LMAA призначити суперарбітра, якщо арбітри не можуть дійти згоди по його кандидатурі. Важливою новацією є обов’язок сторони арбітражного процесу заповнити спеціальну анкету, яку підписує орган (посадова особа), уповноважена стороною на ведення справ, але не представник сторони за довіреністю.
The LMAA Small Claims Procedure (2006) – це спрощена процедура розгляду справ, ціною до USD 50.000. За цією процедурою можна розглядати й інші справи, з більшою ціною, та це не рекомендується, бо така процедура дуже проста. На цей випадок існують Правила швидкого та дешевого арбітражу – the LMAA FALCA Rules  та  the LMAA Intermediate Claims Procedure (2009), які призначені для розгляду позовів середнього розміру – до USD 250.000.
З нашої практики можна сказати, що у середньому провадження у справі коштує сторонам близько 3 – 4% ціни позову. Така дешевизна процедури є ще одним чинником, який сприяє популярності LMAA.
Насамкінець можна навести деякі статичні дані щодо роботи LMAA у 2009 р.
Арбітри LMAA отримали 4445 призначень у 2931 справу. Винесено 647 арбітражних рішень. З них лише 84 або 12,5% винесено після проведення усних слухань, тобто зазвичай процедура арбітражу обмежується розглядом документів. Для порівняння: у Комерційний та Адміралтейський суди Англії разом подано за той же час 1425 позовів.
Звертає на себе увагу те, що у LMAA можна захищати свої права самостійно. Зрозуміло, ми рекомендуємо завжди звертатися до спеціалістів, якщо у комерсантів морської галузі виникають спірні ситуації.      
Автор
Щоб постійно отримувати важливу інформацію, а головне швидко - підписуйтеся на новини з сайту
Підпишіться на новини

Публікації з цієї категорії

Цей запис не має тегів.

Інші публікації

Податкове резидентство – що це таке і та як його визначати? 

6 Листопада, 2024

0.008k

Морське право

Виклики та рішення морської галузі 2024

0.008k

Юридична підтримка агротрейдерів: інтерв’ю з партнером юридичної компанії

28 Жовтня, 2024

0.117k

Реєстрація яхти під прапором Співдружності Домініки – швидко, просто та економічно вигідно 

22 Жовтня, 2024

0.028k

Не бажаєте платити демередж? А прийдеться…

20 Вересня, 2024

0.007k

Битва на Чорному морі

27 Серпня, 2024

0.052k

Гамбурзька справа: Чому Антимонопольний комітет України зацікавився німецьким портом

24 Серпня, 2024

0.039k

ЧИ Є У ІНШОГО ПОДРУЖЖЯ ПРАВА НА ВАШУ ЧАСТКУ В ТОВ?

21 Серпня, 2024

0.037k

Реєстрація яхти під прапором Кіпру: переваги та умови

16 Серпня, 2024

0.026k

Lien on cargo on board the vessel in Ukraine

3 Серпня, 2024

0.028k

Дефолт в торговом контракте: объявляем по-английски

2 Серпня, 2024

0.028k

Демередж – такий звичний, але такий важливий

1 Серпня, 2024

0.012k

Шипінг в умовах війни: відповіді на найпоширеніші запитання

26 Липня, 2024

0.006k

Апдейт процедури та свіжий погляд на арешт суден в Одеському регіоні під час війни

25 Липня, 2024

0.007k

Страхування інвестицій

1 Липня, 2024

0.002k

Що таке новація в англійському праві?

28 Червня, 2024

0.009k

Пост-релиз вебинара “Международная торговля и перевозка товара”

26 Червня, 2024

0.007k

Maritime Days in Odesa 2024

22 Червня, 2024

0.004k

Круглий стіл «Юридичні питання контейнерних перевезень зернових та олійних»

20 Червня, 2024

0.003k

Шануйтеся (страхуйтеся), панове!

27 Травня, 2024

0.007k

Пост-реліз: EBA Odesa Business Talks: Recovery Ukraine. Проєкти відновлення на Півдні України

24 Травня, 2024

0.004k

Interlegal Yachting Digest Q1 2024

4 Квітня, 2024

0.007k

Псування наливних вантажів: морські вимоги та особливості арешту

24 Січня, 2024

0.001k

Як уникнути проблем в міжнародній торгівлі?

11 Січня, 2024

0.005k

Помилки яких варто уникати під час укладання CIF контрактів

15 Грудня, 2023

0.008k

Certificate is final as to quality…

13 Грудня, 2023

0.006k

Що потрібно знати для організації чартерної діяльності?

12 Грудня, 2023

0.006k

Anticipatory breach. Відповіді на найактуальніші питання

17 Листопада, 2023

0.007k

Чи вартий демередж арбітражу: як краще вирішити спір з невеликою сумою?

31 Жовтня, 2023

0.007k

А Ви вже налагодили бізнес-процеси своєї компанії у Польщі?

3 Жовтня, 2023

0.002k

Яхтинг

На що звертати увагу при укладанні брокерської угоди

10 Вересня, 2023

0.014k

Чартерний бізнес у Чорногорії: рішення є!

0.014k

Бізнес-колаборації та партнерські угоди під час війни

3 Серпня, 2023

0.001k

Звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік

5 Липня, 2023

0.001k

Судно підходить до порту призначення, а фрахт ще не надійшов: що робити?

4 Липня, 2023

0.006k

Прапор Чорногорії: переваги юрисдикції

30 Червня, 2023

0.003k

Неуважність вартістю в мільйони

25 Травня, 2023

0.001k

Знижка в ціні згідно “extension clause” GAFTA 48

15 Травня, 2023

0.007k

Фінпідтримка й фінпартнерство: як стати банком першого вибору для експортерів

10 Квітня, 2023

0.005k

Як співпраця Укрексімбанку зі Світовим банком відкриває доступ бізнесу до довгострокового фінансування

7 Квітня, 2023

0.001k

Чартерний бізнес у Чорногорії: рішення є!

27 Березня, 2023

0.002k

Зник вантаж. Відповідальність директора складу.

23 Березня, 2023

0.003k

Compliance банку та визначення якими він лякав

6 Березня, 2023

0.002k

На що звертати увагу при укладанні брокерської угоди

24 Лютого, 2023

0.003k

Коносамент чи морська накладна: вибір за Вами

23 Лютого, 2023

0.024k

Конвенція ООН Про Міжнародні Наслідки купівлі-продажу суден у судовому порядку – вже скоро

3 Лютого, 2023

0.003k

ОПОДАТКУВАННЯ ФРАХТУ

0.007k

Що робити, якщо Ваш іноземний контрагент не виконує зобов’язання за угодою?

1 Лютого, 2023

0.003k

Як продовжити строк поставки за правилами Gafta та Fosfa?

20 Січня, 2023

0.005k

Interlegal Trade digest Q4 2022

16 Січня, 2023

0.006k

Створення та функціонування спільного підприємства в Україні

10 Січня, 2023

0.006k

Що робити у разі втрати коносаменту?

16 Грудня, 2022

0.005k

Електронна печатка FOSFA для сертифікатів аналізів

15 Грудня, 2022

0.005k

Interlegal Shipping digest Q4 2022

9 Грудня, 2022

0.006k

Особливості іноземного арбітражного рішення в Китаї

2 Грудня, 2022

0.004k

СТРАХУВАННЯ ЯХТ ПО-АНГЛІЙСЬКІ

31 Жовтня, 2022

0.004k

З чим зіткнувся шипінг та трейд під час блокади морських портів України

11 Жовтня, 2022

0.008k

Санкції проти РФ та Білорусі. Вплив на бізнес.

3 Жовтня, 2022

0.003k

Нововведення Греції: що потрібно враховувати

28 Вересня, 2022

0.003k

Interlegal Trade digest Q3 2022

22 Вересня, 2022

0.002k

Купівля яхти у складчину

30 Серпня, 2022

0.002k

Смарт-контракти: як сторонам убезпечити себе

29 Серпня, 2022

0.002k

НОВИНИ КОРПОРАТИВНОГО СВІТУ

18 Серпня, 2022

0.003k

Бізнес з Китаєм: розбір практичних кейсів

25 Липня, 2022

0.003k

Постійне проживання на борту: ризики для яхт у тимчасовому ввезенні до ЄС

21 Липня, 2022

0.002k

Опубликован отчет Парижского Меморандума за 2021 год

12 Липня, 2022

0.007k

Денонсация соглашения между правительствами Украины и российской федерации

14 Червня, 2022

0.001k

ВІДКРИТТЯ БІЗНЕСУ В КИТАЇ: ОБИРАЄМО ФОРМУ ОРГАНІЗАЦІЇ

11 Червня, 2022

0.004k

Порядок использования паспорта моряка при пересечении границ ЕС

30 Травня, 2022

0.006k

План Маршалла для України: відкриті питання

23 Травня, 2022

0.003k

ИЗМЕНЕНИЯ В АДМИНИСТРИРОВАНИЕ НАЛОГОВОГО ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА В ПЕРИОД ВОЕННОГО ПОЛОЖЕНИЯ

28 Квітня, 2022

0.005k

Проведение регистрационных действий в условиях военного времени

22 Квітня, 2022

0.005k

Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану

19 Квітня, 2022

0.001k

Форс-мажор: взгляд под другим углом

23 Березня, 2022

0.002k

Робота морських лінійних перевізників на території України після 24.02.2022

22 Березня, 2022

0.002k

Alert: Принудительное изъятие имущества при военном положении

21 Березня, 2022

0.002k

Программы Yacht Engaged in Trade. Где существуют и для чего использовать?

10 Лютого, 2022

0.005k

Interlegal digest – TRADE

0.003k

В Украине меняется ведение документации, а в мире – налоговые ставки: новости корпоративного мира за январь

2 Лютого, 2022

0k

Регистрация яхты и выбор флага

24 Січня, 2022

0.005k

China Check – проверяем китайских контрагентов

13 Січня, 2022

0.016k

Изменения в Налоговый кодекс, “Дія City” и реформа на Кипре

10 Січня, 2022

0.001k

Кипр завлекает бизнес налоговыми льготами, Британия вводит реестр бенефициаров: новости корпоративного мира за ноябрь

6 Грудня, 2021

0k

Временный ввоз яхты в ЕС: коротко о главном

29 Листопада, 2021

0.002k

Привлечь любой ценой…

0.001k

Регистрация яхты с с выплаченным НДС в ЕС

18 Листопада, 2021

0.004k

Interlegal Trade Newsletter Q3

12 Листопада, 2021

0.004k

Чергова пеня за порушення граничних строків для Експортера

11 Листопада, 2021

0.003k

Тренды уходящего года в шиппинге

0.007k

ОСОБЕННОСТИ ЗАКЛЮЧЕНИЯ ДОГОВОРОВ С КИТАЙСКИМИ ПАРТНЕРАМИ

10 Листопада, 2021

0.005k

Pandora Papers касается каждого: новости корпоративного мира за октябрь

2 Листопада, 2021

0.001k

Третье лицо в судебном процессе. К чему готовиться Истцу.

28 Жовтня, 2021

0.003k

Новое уголовное дело против экоинспекции, или Почему отсутствовать нарушение не может

20 Жовтня, 2021

0.002k

КУПЛЯ-ПРОДАЖА ЯХТ

13 Жовтня, 2021

0.001k

Уроки Бейрута: морские и торговые аспекты

8 Жовтня, 2021

0.004k

Соевые бобы: риски и рекомендации по предотвращению потерь

7 Жовтня, 2021

0.001k

Закон о виртуальных активах и GDPR: новости корпоративного мира за сентябрь

4 Жовтня, 2021

0.008k

«Water toys» на прогулочных яхтах. Правила использования средств для развлечений на воде

29 Вересня, 2021

0k

Земельная реформа 2021 в деталях

23 Вересня, 2021

0.002k

Закон о мультимодальных перевозках. В чем риски?

17 Вересня, 2021

0.003k

Прецедент с яхтой Insieme в Грузии: правовые выводы

14 Вересня, 2021

0.01k

Paperless, отмывание денег и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за август

2 Вересня, 2021

0.001k

Возможно ли расторгнуть брак в Украине, если он был заключен в другой стране, да и еще с нерезидентом?

0k

INTERLEGAL QUARTERLY TRADE NEWSLETTER 02 2021

4 Серпня, 2021

0.004k

О чем нужно позаботиться экспортерам и трейдерам, поставляющим сельхозпродукцию в Египет?

3 Серпня, 2021

0.001k

Сухой порт. Особенности и организация работы

2 Серпня, 2021

0.003k

Дія City, деолигархизация и прожиточный минимум: новости корпоративного мира за июль

0.002k

Чек-лист по обыскам на судне

27 Липня, 2021

0.002k

ВНЕСУДЕБНЫЕ САНКЦИИ: КАК ПРОВЕРИТЬ КОНТРАГЕНТА

26 Липня, 2021

0.002k

О развитии яхтенной индустрии в Испании

15 Липня, 2021

0.001k

Ограничение конкуренции на услуги в морских портах будет снято

13 Липня, 2021

0.002k

Оптимизм минус чиновники

8 Липня, 2021

0.002k

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ЗАЩИТЕ БИЗНЕСА ОТ МОШЕННИЧЕСКИХ СХЕМ

7 Липня, 2021

0.003k

Искать точки соприкосновения, договариваться с конкурентами и объединяться для лоббирования интересов отрасли

0.001k

Выбраться из старой колеи. Мысли по поводу законопроекта «О государственном экологическом контроле»

5 Липня, 2021

0k

Что делать продавцу, когда покупатель не платит за товар?

2 Липня, 2021

0.003k

Налог на Google и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за июнь

0.003k

«Дождались!» – раскрытие информации о структуре владения компаниями

1 Липня, 2021

0.002k

Министерство транспорта Турции выступило с инициативой по увеличению торгового флота Турции!

0k

Безопасные реквизиты: как работает комплаенс при открытии банковского счета

29 Червня, 2021

0.002k

Interlegal предотвратил получение мошенниками груза Клиента

0.005k

Опубликован новый отчет Парижского Меморандума

25 Червня, 2021

0.005k

Судостроение в Украине поддерживать некому, – Артур Ницевич

11 Червня, 2021

0.004k

“ЗАЛЕЖАЛІ” ВАНТАЖІ: ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ Й АЛГОРИТМ ДІЙ

8 Червня, 2021

0.002k

Страхование груза по CIF-контрактам: на что стоит обратить внимание сторонам договора?

4 Червня, 2021

0.006k

О запрете однокорпусных нефтяных танкеров

3 Червня, 2021

0.001k

Создание БЭБ и старт для крупных инвестиций: новости корпоративного мира за май

0.003k

Приостановка выдачи каботажной лицензии в Хорватии

0.003k

Як визнати в Україні рішення іноземних судів та арбітражів? 5 цікавих питань

2 Червня, 2021

0.002k

Развитие зернового рынка Украины – мнение юриста

20 Травня, 2021

0.004k

Преимущества и особенности Черногории для регистрации яхт

19 Травня, 2021

0.004k

Бюро экономической безопасности. Чего ждать украинскому бизнесу?

0.002k

Основы страхования яхт – что нужно знать начинающему яхтсмену

18 Травня, 2021

0.002k

Дія.City, санкции и трансграничные схемы: новости корпоративного мира за апрель

11 Травня, 2021

0.004k

Арбитражное соглашение: базовые принципы английского права и современный подход английских судов

0k

Альтернатива для судовладельца. Чем заменить углеводородное судовое топливо?

5 Травня, 2021

0.003k

Государство не помогает морскому бизнесу Украины, но он адаптируется и не сдается. За счет чего

29 Квітня, 2021

0k

Безопасная эксплуатация прогулочных яхт. На что обратить внимание?

0.002k

Як експедитору захистити себе?

28 Квітня, 2021

0.001k

Новые правила Лондонской ассоциации морских арбитров

0.006k

Хто з нерезидентів повинен стати на облік в ДПСУ?

15 Квітня, 2021

0.001k

Чек-лист при ведении чартерной деятельности в ЕС

0.004k

Учёт нерезидентов и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за март

7 Квітня, 2021

0.002k

ДОМАШНИЙ КОНОСАМЕНТ ДЛЯ NVOCC: В ЧЕМ ПРЕИМУЩЕСТВО?

6 Квітня, 2021

0.005k

INTERLEGAL QUARTERLY TRADE NEWSLETTER

30 Березня, 2021

0.006k

Как выбрать флаг для яхты?

26 Березня, 2021

0.007k

Таможенные войны или как поставить товар в срок

22 Березня, 2021

0.001k

Нерезиденты обязаны стать на учет в налоговой Украины

18 Березня, 2021

0.001k

ЛОНДОНСКИЙ АРБИТРАЖ – ПО НОВЫМ ПРАВИЛАМ

11 Березня, 2021

0.002k

Открытие данных о бенефициарах и амнистия: новости корпоративного мира за февраль

5 Березня, 2021

0.002k

Регистрация прогулочных яхт под флагом Великобритании

26 Лютого, 2021

0.003k

Я же перевалил, или Как взыскать убытки по договору перевалки

25 Лютого, 2021

0.002k

Почему международные консультанты теряют интерес к работе в Украине?

18 Лютого, 2021

0.001k

Как не стать жертвой проводимой в государстве антикоррупционной реформы?

17 Лютого, 2021

0.001k

Brexit: как повлиял на эксплуатацию яхт

12 Лютого, 2021

0.002k

Welcome to the jungle або що може піти не так в Україні?

0.002k

Конечному бенефициарному собственнику приготовиться

5 Лютого, 2021

0.002k

На что обратить внимание украинскому IT-бизнесу в 2021 году? Советы юриста

0.005k

Налоговые проверки и правила работы с нерезидентами: новости корпоративного мира за январь

0k

Качество vs предназначение товара: позиция английского права

3 Лютого, 2021

0.001k

Сухой порт. Порядок взаимодействия с железной дорогой

2 Лютого, 2021

0.001k

О чем писали морские СМИ в декабре 2020

28 Січня, 2021

0.005k

Коментар Interlegal до проекту Закону “Про внесення змін до Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність»

25 Січня, 2021

0.002k

Упрощена процедура получения освобождения от НДС для коммерческих яхт, осуществляющих навигацию в открытом море

22 Січня, 2021

0.001k

Рейдерство в 2021: чего ждать бизнесу?

15 Січня, 2021

0.002k

Операционный лизинг яхты на Мальте

0.002k

Закон «О внутреннем водном транспорте» для яхтинга

4 Січня, 2021

0.001k

О чём писали морские СМИ в ноябре

30 Грудня, 2020

0.002k

Внимание: Что не так с голландской упрощенной регистрацией яхт?

23 Грудня, 2020

0.003k

На что обратить внимание при ликвидации компании за границей

17 Грудня, 2020

0.001k

Депозит по договору купли-продажи. Где кроется подвох?

9 Грудня, 2020

0.001k

Новый регламент МКАС при ТПП Украины

3 Грудня, 2020

0.003k

11 лучших книг по международной торговле на выходные

0.006k

Как (не) нужно объявлять дефолт по контрактам

30 Листопада, 2020

0.002k

Обзор мирового шиппинга за Ноябрь

24 Листопада, 2020

0.003k

Как не стать жертвой мошенников?

23 Листопада, 2020

0.005k

Качество финальное в месте погрузки – английский подход

19 Листопада, 2020

0.014k

Как частному бизнесу оперировать землями водного фонда на законных основаниях?

16 Листопада, 2020

0.004k

Где зарегистрировать компанию и создать реальный офис? Сравниваем юрисдикции

5 Листопада, 2020

0.002k

Введены в действие изменения к Регламентам МКАС и МАК при ТПП Украины

2 Листопада, 2020

0.001k

На что обратить внимание при взыскании сумм в порядке регресса и суброгации в Украине

30 Жовтня, 2020

0.002k

Регистрация прогулочной яхты под европейским флагом на иностранца

21 Жовтня, 2020

0.001k

Обзор мирового шиппинга за октябрь

20 Жовтня, 2020

0.002k

Открытие счета в платежной системе 3s.money

15 Жовтня, 2020

0.001k

Руководство по инвестированию для собственников

13 Жовтня, 2020

0.001k

Поставка товара без риска на условиях FOB

0.002k

Международные поставки: CPT в украинском исполнении — каких рисков остерегаться?

9 Жовтня, 2020

0.006k

Новости законодательства Мальты. Что нового для владельцев яхт?

28 Вересня, 2020

0.001k

Виртуализация рынка морских перевозок ІІ – Киберриски для портов и судоходства

23 Вересня, 2020

0.001k

Не форс-мажором единым прекращается контракт…

22 Вересня, 2020

0.006k

НЕрезидент: разбираемся в тонкостях для временного ввоза яхт

16 Вересня, 2020

0.001k

Третий лишний? Брокерская комиссия: почему важно грамотно составить договор

11 Вересня, 2020

0.001k

Панамский паспорт моряка: какие преимущества для яхтсмена?

7 Вересня, 2020

0.011k

Преимущества Кипра для яхтинга

20 Серпня, 2020

0.002k

Независимому регулированию на транспорте быть!

0.004k

Виртуализация рынка морских перевозок

4 Серпня, 2020

0.002k

Современные правовые инструменты для агробизнеса

31 Липня, 2020

0.004k

Актуальный вопрос. Временный ввоз иностранных прогулочных яхт в Грецию

0.002k

Новая жизнь портов

23 Липня, 2020

0.003k

Парижский меморандум: история вопроса

17 Липня, 2020

0.002k

Совет юриста трейдеру, или Как НЕ потерять права по договору

7 Липня, 2020

0.002k

Режим временного ввоза. Пример Турции

2 Липня, 2020

0.003k

Что такое демередж и как им правильно пользоваться

29 Червня, 2020

0.005k

Ситуация с поднятием танкера “Делфи”

0.002k

Привлекательная для бизнеса: как открыть компанию в Грузии

26 Червня, 2020

0.003k

COVID-19. Оговорка BIMCO о смене экипажей для тайм-чартеров

25 Червня, 2020

0.002k

Покупка яхты: юридические тонкости при оценке технического состояния

24 Червня, 2020

0.002k

Ликвидация компаний в ЕС: время принимать решения

22 Червня, 2020

0.001k

Нові підходи до арешту суден в Україні

18 Червня, 2020

0.003k

Режимы ограничений на судозаходы яхт (по состоянию на 16 июня)

16 Червня, 2020

0.005k

Через признание к исполнению

15 Червня, 2020

0.002k

Бизнес и кризис – что происходит в морской отрасли

0.002k

Риск – дело благородное. Но не в бизнесе

9 Червня, 2020

0.002k

Деньги, бизнес и водные пути

8 Червня, 2020

0.001k

Как возместить расходы на юристов в арбитраже GAFTA

5 Червня, 2020

0.002k

Новые правила игры для компаний-нерезидентов

0.002k

Руководство для владельцев яхт при наступлении страхового случая

4 Червня, 2020

0.169k

Законопроект 1182-1-д «О внутреннем водном транспорте»: важные аспекты для яхтинга

28 Травня, 2020

0.001k

Бенефициарный собственник: когда вносить данные в реестр

26 Травня, 2020

0.003k

По косточкам: разбираем проект о портовых сборах

25 Травня, 2020

0.002k

Оформление иностранной яхты в режим временного ввоза в Украине при перевозке ее автотранспортом

22 Травня, 2020

0k

Аграрные расписки: украинский опыт

0.001k

Своды обычаев и аресты судов: что нового в законе о ВВТ

0.002k

Закон 1210 подписан – BEPSу в Украине быть!

0.003k

О Порядке оформления прихода судов в морской порт

21 Травня, 2020

0.002k

Как открыть постоянное представительство в Украине? Пошаговый гид

20 Травня, 2020

0.002k

Режим IP-Box в Польше: как воспользоваться

17 Травня, 2020

0.008k

Выгодный тренд: ship management судна из Грузии

0.001k

Упрощённая процедура смены британского флага

7 Травня, 2020

0.001k

Защита торговой марки на таможне

4 Травня, 2020

0.001k

Как защитить себя от действий недобросовестного судовладельца по бербоут-чартеру

0.002k

Почему 64 доли в яхте?

24 Квітня, 2020

0.001k

Работа платежных систем во время пандемии COVID-19

17 Квітня, 2020

0.001k

Ограничения на судозаходы яхт (по состоянию на 17 апреля)

0.009k

Есть ли жизнь после СOVID?

16 Квітня, 2020

0.001k

Проект Методики портовых сборов нуждается в доработке

0.002k

Форс-мажор: проверка, уведомление и подтверждение

10 Квітня, 2020

0.004k

Рынок земли: всё что вы хотели спросить

9 Квітня, 2020

0.002k

Временный ввоз яхт Vs пандемия COVID-19

0.001k

В Панаме создается Реестр бенефициарных собственников

8 Квітня, 2020

0.002k

Взыскание бункерного долга – когда срочность важна

7 Квітня, 2020

0.001k

Регистрация прогулочных яхт в Делавэре: что изменилось?

3 Квітня, 2020

0.001k

Interlegal отмечает растущие риски невыполнения экспортных контрактов

0.002k

Импорт яхты в Украину набирает популярность

31 Березня, 2020

0.004k

Alert: Работа сотрудников на время карантина

27 Березня, 2020

0.003k

Мировой карантин уже влияет на международную торговлю и морское судоходство в Черноморском регионе

0k

Alert: изменения в проформах FOSFA с 1 апреля

24 Березня, 2020

0.002k

Как защититься от действий монополиста в Украине?

0.001k

Страхование яхт: разбираемся в видах на примерах из практики

21 Березня, 2020

0.001k

Островная регистрация яхт: Джерси, Каймановы острова и Маршалловы острова

20 Березня, 2020

0.001k

Форс-мажор и невыполнение договорных обязательств

17 Березня, 2020

0.003k

Режим временного ввоза яхт в Украине и ЕС

12 Березня, 2020

0.001k

Коронавирус и его правовые последствия для трейда и шиппинга

5 Березня, 2020

0.005k

Украина сделала первый шаг к законодательному регулированию криптовалют

4 Березня, 2020

0.004k

Спасёт ли от рейдерства «Антирейдерский закон»?

1 Березня, 2020

0.002k

Экспорт: морские перевозки, риски и взыскание убытков в случае аварии

23 Лютого, 2020

0.01k

Как не потерять право на демередж?

22 Лютого, 2020

0.001k