Міжнародний морський арбітраж. Правова природа та особливості ЛМАА

8 Лютого, 2011

16


У бізнесменів, які не обмежуються операціями на внутрішніх ринках, давно не викликає сумніву перевага комерційного арбітражу у порівнянні з процесом розв’язання спорів у державних судах. Вчені-юристи, які спеціалізуються у сфері міжнародного приватного права, теж висловлюються на користь міжнародного комерційного арбітражу, зрозуміло, якщо для такого порядку вирішення спору є правові підстави. Все більшої підтримки набуває концепція міжнародного цивільного процесу як окремої галузі правознавства. Незалежно від позиції у цьому відношенні, усі вчені відзначають, що зростання ролі міжнародного арбітражного процесу є панівною тенденцією сучасності. До переваг міжнародного комерційного арбітражу відносяться:
– можливість вибору cторонами спору осіб, які будуть розглядати та вирішувати спір, причому кваліфікація арбітрів звичайно точніше відповідає характеру спору, що дозволяю їм глибше зрозуміти його суть;
– можливість вибору місця проведення процесу;
– відносна економія часу та грошових коштів;
– відносна простота форми процесу;
– висока міра конфіденційності процесу;
– остаточність рішення у справі;
– відносна простота визнання та виконання закордонного рішення.
Особливого значення ці переваги набувають у галузі торговельного мореплавства.    
Правова природа третейського суду (арбітражу) не змінюється від того, являється він постійно діючим – інституційний арбітраж, чи він створюється спеціально для розгляду конкретного спору – ad hoc. В останній час виділяється досить самостійна категорія адміністрованого арбитражу як сполучення принципів двох вищевказаних категорій. По суті адміністрований арбітраж являє собою арбітраж ad hoc, який керується спеціальними регламентами, що приймаються інституційним арбітражем або іншою авторитетною, як правило, некомерційною організацією. Арбітраж – це завжди недержавний суд, в якому справи розглядаються приватними особами – незалежними арбітрами.
Комерційна діяльністі будь-якого роду може призводити до виникнення спорів, які можуть бути розлянуті і розв’язані у порядку арбітражу. Однак деякі види такої діяльності мають настільки значну специфіку, що спори, які виникають з її проведення, мають дуже спеціальний характер, так що виявляється необхідність створення спеціалізованих арбітражних інститутів для їх розгляду і розв’язання. Наприклад: торгове мореплавство, інвестиційна та банківська, страхова та біржова діяльність, зокрема, діяльність товарних сільськогосподарських бірж, бірж цінних паперів, валютних бірж тощо.
Важливість торгового мореплавства для економічного та соціального розвитку у сучасному глобалізованому світі не легко переоцінити, тож дослідження у сфері міжнародного морського арбітражу завжди знаходять зацікавлену аудиторію.
Правова природа міжнародного комерційного арбітражу Питання про юридичну природу міжнародного комерційного арбітражу до цих пір є дискусійним. Теорії щодо цього можна підрозділити на 3 основні групи: договірні, процесуальні та змішані. Автори, які репрезентують останню групу теорій твердять, що арбітраж має як договірний, так и судовий процесуальний характер. Представники саме цієї доктрини посилюють останнім часом свій вплив. Вони вважають, що арбітраж є складним сполученням матеріально- та процесуально-правових елементів. Цей інститут містить як договірні, так і суто юрисдикційні процесуальні елементи. Арбітражна угода – це основа арбітражної процедури, яка звичайно репрезентує найбільш явно виражений договірний аспект. Найбільш вираженими юрисдикційними аспектами арбітражної процедури є, звичайно, арбітражне рішення, оскарження, визнання та виконання його. Послідовні адепти договірної теорії розглядають арбітраж як єдиний процес, який базується на волі сторін спору, у всіх стадіях його розвитку. Однобічність такого підходу не викликає сумніву. Прибічники процесуальної (судової) доктрини вважають, що арбітражний процес – це різновид цивільного процесу, допущеного законом деякої конкретної держави, або ж міжнародною міжурядовою угодою. Щодо арбітражної угоди – то це просто юридичний акт, спрямований на виключення даної справи з компетенції державного суду, який запускає юридичний механізм арбітражного процесу. У 60-х р.р. ХХ сторіччя з’явилася ще так звана «автономна теорія», яка претендує на оригінальність та визначення юридичної природи арбітражу як інституту sui generis. Не кажучи вже про нігілістську точку зору Рене Давида, який вважає арбітраж зовсім не юридичним інститутом.
Навряд чи нам вдасться тут визначити остаточно позицію щодо цих теорій. Тим більше, що кожний автор вносить якісь оригінальні ідеї, так що обрана нами схема може претендувати лише на спробу систематизації доктрини щодо природи міжнародного комерційного арбітражу. До того ж, не викликає сумніву, що кожна з теорій має у своїй основі раціональне зерно та висвітлює якийсь аспект або зріз такого складного та багатогранного об’єкту як міжнародний комерційний арбітраж.
У дійсності відносини з приводу розв’язання спорів шляхом міжнародного комерційного арбітражу настільки багатоманітні, що не так важко знайти підтвердження будь-якої доктрини. Нам здається, що орбирати ту чи іншу теорію варто з врахуванням того, що вона дає для узагальнення та аналізу правових норм, правовідносин і практики провореалізації. З цієї точки зору найбільш продуктивною видається доктрина змішаної природи міжнародного комерційного арбітражу. Автономні теорії міжнародного арбітражу здебільшого вписуються в рамки цієї доктрини. У своїй раціональній частині автономна теорія міжнародного арбітражу збагачує інструментарій правових досліджень тим, що дозволяє більш системно, детально та послідовно виокремлювати та вивчати стадії арбітражного процесу. З іншої сторони, представники автономної теорії дещо перебільшують «міжнародність» міжнародного комерційного арбітражу. Взагалі-то, навіть визначення «міжнародний» у терміні «міжнародний комерційний арбітраж» мало сприяє точності висвітлення суті цього інституту. Ні за джерелами права, ні за суб’єктами правовідносин арбітражний процес вирішення спорів між особами не можна вважати міжнародним досить повною мірою. Адже джерела правового регулювання відносин з приводу міжнародного комерційного арбітражу здебільшого мають національний, внутрішньодержавний характер. Суб’єкти спору – це приватні особи, а не народи чи держави. Більше того, навіть якщо суб’єктом спору виступає міжнародна організація, держава або місцева громада, адміністративна одиниця, автономія чи інша особа публічного права, все рівно виявляється притаманний їй аспект правової природи своєрідного приватноправового суб’єкта, так званої особи «третього роду», яка міститься в одному ряду з класичними фізичними та юридичними особами. Та й самі інституційні і інші арбітражі не є міжнародно-правовими утвореннями, а являють собою інститути, які у процесуальних відносинах діють на основі правової системи тієї держави, на території якої знаходяться. Наприклад, Міжнародний арбітражний суд при Міжнародній торговій палиті у Парижі – це французький арбітраж. Таким чином, теорія делокалізації міжнародного комерційного арбітражу, що випливає з автономної теорії дещо перебільшує «наднаціональність» міжнародного арбітражу.
З іншого боку, усталеність терміну «міжнародний комерційний арбітраж» пояснюється не лише стійкою традицією. У ХХ ст. чітко визначилася тенденція інтернаціоналізації правових джерел, якими регулюються відносини цивільного процесу взагалі та міжнародного комерційного арбітражу зокрема. Ця тенденція принесла свої плоди у вигляді міжнародної уніфікації інституту міжнародного комерційного арбітражу. Особливо значні зусилля у цьому плані були здійснені державами Європи. Міжнародна природа міжднародного комерційного арбітражу знайшла вираження, наприклад, у Конвенції про порядок врегулювання інвестиційних спорів між державами та іноземними особами, підписаній у Вашингтоні 18.03.1965, яка передбачила створення Міжнародного центру по врегулюванню інвестиційних спорів при штаб-квартирі Міжнародного банку реконструкції та развитку. Ст. 18 цієї Конвенції прямо говорит про те, що Центр має повну міжнародну правосуб’єктність. Арбітражний суд, сформований Центром, розглядає спори за процедурою, передбаченою Конвенцією, таким чином, коли сторони спору не домовились про інше, застосовуються норми міжнародного права, тобто положення цієї Конвенції, зрозуміло, якщо питання може бути ними врегульоване (ст. 44 Конвенції). Однак навіть настільки явно виражений міжнародний статус Центру не виключає застосування національного правопорядку у процедурі вирішення спору, який може бути розглянутий Судом, сформованим Центром. Так, у справі Ecuador v Occidental Exploration & Production Co [2005] EWHC 774 англійський суд визнав себе компетентним переглянути рішення Арбітражного суду, сформованого Центром, на тій підставі, що Суд визначив місцем розгляду спору Лондон, а ст.ст. 67, 68 Закону Англії «Про арбітраж» 1996 р. передбачають право сторони арбітражного провадження, яке мало місце в Англії, вимагати в англійському суді скасування арбітражного рішення через серйозне порушення процедури арбітражного провадження.
Укладення договору у рамках міжнародної неурядової організації має правовим наслідком виникнення суб’єктивного права сторони-учасника такої організації звернутися до арбітражного суду, якщо це передбачено договором. У ч. 2 п. 3 Положення про Морську арбітражну комісію при Торгово-промисловій палаті України, яке міститься у Додатку № 2 до Закону України «Про міжнародний комерційний арбітраж» від 24.02.1994, таке правило сформульовано у загальній формі. Так, члени Міжнародної асоціації судновласників Чорноморського басейну (БІНСА) 5 травня 1998 р. підписали договір, згідно з яким їх спори мають передаватися на розгляд Міжнародного морського і річкового арбітражного суду при БІНСА, який знаходиться у м. Варні, Болгарія. Це правило було реалізовано, коли склад арбітражу визнав себе компетентним розглянути спір між Державною судноплавною компанією «Чорноморське морське пароплавство» і Азербайджанським державним Каспійським морським пароплавством, недивлячись на те, що між ними не було укладено арбітражної угоди. До слова, 30.09.1999 арбітражний суд прийняв рішення проти Чорноморського морського пароплавства, що добровільно виконане не було. Надалі справа про визнання і виконання цього рішення дійшла до Верховного Суду України. 27.12.2000 судовою колегією у цивільних справах Верховного Суду було винесено ухвалу про залишення без зміни ухвали Одеського обласного суду від 20.10.2000, якою було задоволено клопотання про визнання і виконання на території України зазначеного рішення арбітражного суду. Сума позову склала більше USD 340 000. Зокрема Верховний Суд України відзначив, що вищезазначений Договір від 05.05.1998 було підписано також і сторонами у справі. Таким чином, можна дійти висновку, що волю сторін спору на передачу спорів між ними для розв’язання до арбітражного суду при БІНСА було виражено.Морський арбітражУ Англії, Франції, США, Германії, Греції, Китаї, Латвії, Польщі, Росії, Україні, Японії були створені спеціалізовані морські арбітражні інституції. У деяких міжнародних комерційних арбітражних інститутах розроблюються спеціальні процедури для розв’язання морських спорів. Можна сказати, що із біля 130 міжнародних комерційних арбітражних інституцій, приблизно 20% являються спеціалізованими морськими арбітражами або мають такі спеціальні процедури, які розроблені для розгляду спорів, що виникають з торгового мореплавства. Таким чином, морський арбітраж, є найбільш розповсюдженим типом спеціалізованого міжнародного комерційного арбітражу.
Зрозуміло, специфічність морського арбітражу не слід і переоцінювати, адже по суті він являє собою третейський суд, створений для вирішення спорів, які виникають при проведенні комерційної діяльності у галузі торгового мореплавства.
Зі всіх спеціалізованих морських арбітражів, безсумнівно, можна виділити LMAA – London maritime аrbitrators association (Лондонська асоціація морських арбітрів), засновану у 1960 р. Хоча б тому, що у LMAA розглядається більше спорів, ніж в усіх інших морських арбітражах, узятих разом.
Така популярність LMAA пояснюється не лише тим, що там працюють найбільш квалификовані юристи, хоча це і не викликає сумніву, а ще й тому, що спеціалізація арбітрів насправді всеохоплююча. Там працюють спеціалісти з усіх галузей морського господарства від морських архітекторів до колишніх суддів спеціалізованих державних морських судових установ.
Досвід правового регулювання відносин з приводу розгляду спорів шляхом арбітража у англійському праві дуже значний. Адже найперший закон про арбітраж було прийнято саме в Англії у 1698 р. До цього там керувалися знаменитим казусом «Vynior’s Case» 1609 р. Цим казусом передбачувалось, що сторони, які уклали арбітражну угоду, не вважаються зв’язаними нею і можуть відмовитись від неї згідно з так званим «revocability rule».
Такий значний досвід комерційного арбітражу, зокрема, морського, створив передумови для виникнення дуже високої культури морського арбітражу. У наш час більшість проформ договору морського перевезення, які розробляються, зокрема БІМКО, – міжнародною організацією, яка проявляє найбільшу активність у розробці проформ чартерів, коносаментів тощо, передбачає проведення арбітражу саме у Лондоні. Проведення морської арбітражної процедури у LMAA може бути організовано не лише за англійським правом, але саме ця правова система вважається належною системою якій підпорядковуються більшість контрактів морського перевезення та інших контрактів у галузі морського транспорту. Це також легко пояснюється тим, що Англія завдяки своєму островному географічному положенню була «володаркою морів» на протязі багатьох сторіч.
Звичайно у LMAA можна проводити слухання не лише на англійській мові, але саме це являється найбільш природним, а англійська вважається у наш час найбільш прийнятною для міжнорадних комерційних відносин, зокрема, відносин у галузях комерційної діяльності, пов’язаних з торговим мореплавством.
Наряду з повними членами LMAA, які ведуть арбітражний розгляд справ, у LMAA є асоційовані члени, які теж мають право розглядати та вирішувати справи. Географія розповсюдження, тобто перелік країн, де мешкають асоційовані члени насправді вражає. Франція, Германія, Голандія, Бельгія, Норвегія, Данія, Швейцарія, Люксембург, Греція, Кіпр, Туреччина, Ліван, Бразилія, Оман, США, Беліз, Канада, ПАР, Австралія, Нова Зеландія, Сингапур, Таїланд, Малайзія, Індія, Китай, Україна та Великобританія – це не повний список таких країн, який постійно поповнюється новими державами, в яких з’являються асоційовані члени LMAA.         
Арбітраж LMAA не відноситься до категорії адміністрованого арбітражу. Адміністрування арбітражу обмежується дуже вузьким колом питань. Найважливіше з них – це призначення одноособового арбітра, якщо сторони спору не можуть дійти згоди щодо його кандидатури. У LMAA не розглядаються спори з приводу зіткнення суден та винагороди за спасіння на морі, бо перша категорія справ розглядається державними судами в Англії, а друга – арбітрами, які призначаються Радою Ллойда згідно з правилами, передбаченими стандартною формою договору про рятування.
У LMAA широкий спект спеціальних видів процедур, за якими проводиться розгляд справ:
– LMAA Terms;
– LMAA Small Claims Procedure;
– LMAA Intermediate Claims Procedure;
– LMAA FALCA Rules;
– LMAA Mediation Terms;
– LMAA/Baltic Exchange Mediation Terms.
Останні два види процедур – це не арбітражні процедури, а правила, якими регулюються умови медіації (посередництва).
The LMAA Terms (2006) – це основна арбітражна процедура. Вона набула чинності у 2006 р. у новій редакції. Серед новел можна відзначити право Президента LMAA призначити суперарбітра, якщо арбітри не можуть дійти згоди по його кандидатурі. Важливою новацією є обов’язок сторони арбітражного процесу заповнити спеціальну анкету, яку підписує орган (посадова особа), уповноважена стороною на ведення справ, але не представник сторони за довіреністю.
The LMAA Small Claims Procedure (2006) – це спрощена процедура розгляду справ, ціною до USD 50.000. За цією процедурою можна розглядати й інші справи, з більшою ціною, та це не рекомендується, бо така процедура дуже проста. На цей випадок існують Правила швидкого та дешевого арбітражу – the LMAA FALCA Rules  та  the LMAA Intermediate Claims Procedure (2009), які призначені для розгляду позовів середнього розміру – до USD 250.000.
З нашої практики можна сказати, що у середньому провадження у справі коштує сторонам близько 3 – 4% ціни позову. Така дешевизна процедури є ще одним чинником, який сприяє популярності LMAA.
Насамкінець можна навести деякі статичні дані щодо роботи LMAA у 2009 р.
Арбітри LMAA отримали 4445 призначень у 2931 справу. Винесено 647 арбітражних рішень. З них лише 84 або 12,5% винесено після проведення усних слухань, тобто зазвичай процедура арбітражу обмежується розглядом документів. Для порівняння: у Комерційний та Адміралтейський суди Англії разом подано за той же час 1425 позовів.
Звертає на себе увагу те, що у LMAA можна захищати свої права самостійно. Зрозуміло, ми рекомендуємо завжди звертатися до спеціалістів, якщо у комерсантів морської галузі виникають спірні ситуації.      
Автор
Щоб постійно отримувати важливу інформацію, а головне швидко - підписуйтеся на новини з сайту
Підпишіться на новини

Публікації з цієї категорії

Цей запис не має тегів.

Інші публікації

Морське право

АРЕШТИ СУДЕН – STRANGER THINGS ПО-УКРАЇНСЬКИ

26 Грудня, 2024

0.276k

INTERLEGAL SHIPPING DIGEST Q4

20 Грудня, 2024

0.048k

Дія правил КІК в Україні: перші підсумки та вплив на бізнес

10 Грудня, 2024

0.066k

Що важливо знати при укладанні додаткової угоди до контракту

9 Грудня, 2024

0.065k

Як Interlegal допомогли найбільшому трейдеру з Казахстану 

2 Грудня, 2024

0.051k

Safe Port Warranty та розподіл воєнних ризиків за версією LMAA 

28 Листопада, 2024

0.142k

Нові правила трансфертного ціноутворення на Кіпрі: глобальна прозорість та нові виклики 

7 Листопада, 2024

0.063k

Податкове резидентство – що це таке і та як його визначати? 

6 Листопада, 2024

0.051k

Морське право

Виклики та рішення морської галузі 2024

0.088k

Юридична підтримка агротрейдерів: інтерв’ю з партнером юридичної компанії

28 Жовтня, 2024

0.174k

Реєстрація яхти під прапором Співдружності Домініки – швидко, просто та економічно вигідно 

22 Жовтня, 2024

0.047k

Не бажаєте платити демередж? А прийдеться…

20 Вересня, 2024

0.045k

Битва на Чорному морі

27 Серпня, 2024

0.068k

Гамбурзька справа: Чому Антимонопольний комітет України зацікавився німецьким портом

24 Серпня, 2024

0.059k

ЧИ Є У ІНШОГО ПОДРУЖЖЯ ПРАВА НА ВАШУ ЧАСТКУ В ТОВ?

21 Серпня, 2024

0.049k

Реєстрація яхти під прапором Кіпру: переваги та умови

16 Серпня, 2024

0.049k

Lien on cargo on board the vessel in Ukraine

3 Серпня, 2024

0.055k

Дефолт в торговом контракте: объявляем по-английски

2 Серпня, 2024

0.048k

Демередж – такий звичний, але такий важливий

1 Серпня, 2024

0.034k

Шипінг в умовах війни: відповіді на найпоширеніші запитання

26 Липня, 2024

0.023k

Апдейт процедури та свіжий погляд на арешт суден в Одеському регіоні під час війни

25 Липня, 2024

0.021k

Страхування інвестицій

1 Липня, 2024

0.02k

Що таке новація в англійському праві?

28 Червня, 2024

0.027k

Пост-релиз вебинара “Международная торговля и перевозка товара”

26 Червня, 2024

0.021k

Maritime Days in Odesa 2024

22 Червня, 2024

0.023k

Круглий стіл «Юридичні питання контейнерних перевезень зернових та олійних»

20 Червня, 2024

0.017k

Шануйтеся (страхуйтеся), панове!

27 Травня, 2024

0.021k

Пост-реліз: EBA Odesa Business Talks: Recovery Ukraine. Проєкти відновлення на Півдні України

24 Травня, 2024

0.015k

Interlegal Yachting Digest Q1 2024

4 Квітня, 2024

0.019k

Псування наливних вантажів: морські вимоги та особливості арешту

24 Січня, 2024

0.02k

Як уникнути проблем в міжнародній торгівлі?

11 Січня, 2024

0.016k

Помилки яких варто уникати під час укладання CIF контрактів

15 Грудня, 2023

0.026k

Certificate is final as to quality…

13 Грудня, 2023

0.022k

Що потрібно знати для організації чартерної діяльності?

12 Грудня, 2023

0.026k

Anticipatory breach. Відповіді на найактуальніші питання

17 Листопада, 2023

0.022k

Чи вартий демередж арбітражу: як краще вирішити спір з невеликою сумою?

31 Жовтня, 2023

0.017k

А Ви вже налагодили бізнес-процеси своєї компанії у Польщі?

3 Жовтня, 2023

0.014k

Яхтинг

На що звертати увагу при укладанні брокерської угоди

10 Вересня, 2023

0.032k

Чартерний бізнес у Чорногорії: рішення є!

0.029k

Бізнес-колаборації та партнерські угоди під час війни

3 Серпня, 2023

0.022k

Звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік

5 Липня, 2023

0.023k

Судно підходить до порту призначення, а фрахт ще не надійшов: що робити?

4 Липня, 2023

0.025k

Прапор Чорногорії: переваги юрисдикції

30 Червня, 2023

0.018k

Неуважність вартістю в мільйони

25 Травня, 2023

0.015k

Знижка в ціні згідно “extension clause” GAFTA 48

15 Травня, 2023

0.023k

Фінпідтримка й фінпартнерство: як стати банком першого вибору для експортерів

10 Квітня, 2023

0.021k

Як співпраця Укрексімбанку зі Світовим банком відкриває доступ бізнесу до довгострокового фінансування

7 Квітня, 2023

0.012k

Чартерний бізнес у Чорногорії: рішення є!

27 Березня, 2023

0.011k

Зник вантаж. Відповідальність директора складу.

23 Березня, 2023

0.018k

Compliance банку та визначення якими він лякав

6 Березня, 2023

0.019k

На що звертати увагу при укладанні брокерської угоди

24 Лютого, 2023

0.019k

Коносамент чи морська накладна: вибір за Вами

23 Лютого, 2023

0.076k

Конвенція ООН Про Міжнародні Наслідки купівлі-продажу суден у судовому порядку – вже скоро

3 Лютого, 2023

0.012k

ОПОДАТКУВАННЯ ФРАХТУ

0.08k

Що робити, якщо Ваш іноземний контрагент не виконує зобов’язання за угодою?

1 Лютого, 2023

0.021k

Як продовжити строк поставки за правилами Gafta та Fosfa?

20 Січня, 2023

0.02k

Interlegal Trade digest Q4 2022

16 Січня, 2023

0.019k

Створення та функціонування спільного підприємства в Україні

10 Січня, 2023

0.131k

Що робити у разі втрати коносаменту?

16 Грудня, 2022

0.02k

Електронна печатка FOSFA для сертифікатів аналізів

15 Грудня, 2022

0.018k

Interlegal Shipping digest Q4 2022

9 Грудня, 2022

0.016k

Особливості іноземного арбітражного рішення в Китаї

2 Грудня, 2022

0.016k

СТРАХУВАННЯ ЯХТ ПО-АНГЛІЙСЬКІ

31 Жовтня, 2022

0.023k

З чим зіткнувся шипінг та трейд під час блокади морських портів України

11 Жовтня, 2022

0.021k

Санкції проти РФ та Білорусі. Вплив на бізнес.

3 Жовтня, 2022

0.015k

Нововведення Греції: що потрібно враховувати

28 Вересня, 2022

0.015k

Interlegal Trade digest Q3 2022

22 Вересня, 2022

0.014k

Купівля яхти у складчину

30 Серпня, 2022

0.015k

Смарт-контракти: як сторонам убезпечити себе

29 Серпня, 2022

0.016k

НОВИНИ КОРПОРАТИВНОГО СВІТУ

18 Серпня, 2022

0.014k

Бізнес з Китаєм: розбір практичних кейсів

25 Липня, 2022

0.012k

Постійне проживання на борту: ризики для яхт у тимчасовому ввезенні до ЄС

21 Липня, 2022

0.018k

Опубликован отчет Парижского Меморандума за 2021 год

12 Липня, 2022

0.017k

Денонсация соглашения между правительствами Украины и российской федерации

14 Червня, 2022

0.009k

ВІДКРИТТЯ БІЗНЕСУ В КИТАЇ: ОБИРАЄМО ФОРМУ ОРГАНІЗАЦІЇ

11 Червня, 2022

0.022k

Порядок использования паспорта моряка при пересечении границ ЕС

30 Травня, 2022

0.407k

План Маршалла для України: відкриті питання

23 Травня, 2022

0.016k

ИЗМЕНЕНИЯ В АДМИНИСТРИРОВАНИЕ НАЛОГОВОГО ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА В ПЕРИОД ВОЕННОГО ПОЛОЖЕНИЯ

28 Квітня, 2022

0.018k

Проведение регистрационных действий в условиях военного времени

22 Квітня, 2022

0.018k

Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану

19 Квітня, 2022

0.011k

Форс-мажор: взгляд под другим углом

23 Березня, 2022

0.015k

Робота морських лінійних перевізників на території України після 24.02.2022

22 Березня, 2022

0.022k

Alert: Принудительное изъятие имущества при военном положении

21 Березня, 2022

0.017k

Программы Yacht Engaged in Trade. Где существуют и для чего использовать?

10 Лютого, 2022

0.018k

Interlegal digest – TRADE

0.019k

В Украине меняется ведение документации, а в мире – налоговые ставки: новости корпоративного мира за январь

2 Лютого, 2022

0.012k

Регистрация яхты и выбор флага

24 Січня, 2022

0.023k

China Check – проверяем китайских контрагентов

13 Січня, 2022

0.345k

Изменения в Налоговый кодекс, “Дія City” и реформа на Кипре

10 Січня, 2022

0.019k

Кипр завлекает бизнес налоговыми льготами, Британия вводит реестр бенефициаров: новости корпоративного мира за ноябрь

6 Грудня, 2021

0.015k

Временный ввоз яхты в ЕС: коротко о главном

29 Листопада, 2021

0.035k

Привлечь любой ценой…

0.019k

Регистрация яхты с с выплаченным НДС в ЕС

18 Листопада, 2021

0.015k

Interlegal Trade Newsletter Q3

12 Листопада, 2021

0.017k

Чергова пеня за порушення граничних строків для Експортера

11 Листопада, 2021

0.009k

Тренды уходящего года в шиппинге

0.039k

ОСОБЕННОСТИ ЗАКЛЮЧЕНИЯ ДОГОВОРОВ С КИТАЙСКИМИ ПАРТНЕРАМИ

10 Листопада, 2021

0.01k

Pandora Papers касается каждого: новости корпоративного мира за октябрь

2 Листопада, 2021

0.009k

Третье лицо в судебном процессе. К чему готовиться Истцу.

28 Жовтня, 2021

0.016k

Новое уголовное дело против экоинспекции, или Почему отсутствовать нарушение не может

20 Жовтня, 2021

0.015k

КУПЛЯ-ПРОДАЖА ЯХТ

13 Жовтня, 2021

0.012k

Уроки Бейрута: морские и торговые аспекты

8 Жовтня, 2021

0.019k

Соевые бобы: риски и рекомендации по предотвращению потерь

7 Жовтня, 2021

0.019k

Закон о виртуальных активах и GDPR: новости корпоративного мира за сентябрь

4 Жовтня, 2021

0.025k

«Water toys» на прогулочных яхтах. Правила использования средств для развлечений на воде

29 Вересня, 2021

0.01k

Земельная реформа 2021 в деталях

23 Вересня, 2021

0.014k

Закон о мультимодальных перевозках. В чем риски?

17 Вересня, 2021

0.019k

Прецедент с яхтой Insieme в Грузии: правовые выводы

14 Вересня, 2021

0.025k

Paperless, отмывание денег и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за август

2 Вересня, 2021

0.016k

Возможно ли расторгнуть брак в Украине, если он был заключен в другой стране, да и еще с нерезидентом?

0.009k

INTERLEGAL QUARTERLY TRADE NEWSLETTER 02 2021

4 Серпня, 2021

0.018k

О чем нужно позаботиться экспортерам и трейдерам, поставляющим сельхозпродукцию в Египет?

3 Серпня, 2021

0.011k

Сухой порт. Особенности и организация работы

2 Серпня, 2021

0.016k

Дія City, деолигархизация и прожиточный минимум: новости корпоративного мира за июль

0.012k

Чек-лист по обыскам на судне

27 Липня, 2021

0.01k

ВНЕСУДЕБНЫЕ САНКЦИИ: КАК ПРОВЕРИТЬ КОНТРАГЕНТА

26 Липня, 2021

0.015k

О развитии яхтенной индустрии в Испании

15 Липня, 2021

0.011k

Ограничение конкуренции на услуги в морских портах будет снято

13 Липня, 2021

0.011k

Оптимизм минус чиновники

8 Липня, 2021

0.015k

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ЗАЩИТЕ БИЗНЕСА ОТ МОШЕННИЧЕСКИХ СХЕМ

7 Липня, 2021

0.017k

Искать точки соприкосновения, договариваться с конкурентами и объединяться для лоббирования интересов отрасли

0.012k

Выбраться из старой колеи. Мысли по поводу законопроекта «О государственном экологическом контроле»

5 Липня, 2021

0.009k

Что делать продавцу, когда покупатель не платит за товар?

2 Липня, 2021

0.024k

Налог на Google и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за июнь

0.017k

«Дождались!» – раскрытие информации о структуре владения компаниями

1 Липня, 2021

0.014k

Министерство транспорта Турции выступило с инициативой по увеличению торгового флота Турции!

0.015k

Безопасные реквизиты: как работает комплаенс при открытии банковского счета

29 Червня, 2021

0.014k

Interlegal предотвратил получение мошенниками груза Клиента

0.015k

Опубликован новый отчет Парижского Меморандума

25 Червня, 2021

0.014k

Судостроение в Украине поддерживать некому, – Артур Ницевич

11 Червня, 2021

0.021k

“ЗАЛЕЖАЛІ” ВАНТАЖІ: ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ Й АЛГОРИТМ ДІЙ

8 Червня, 2021

0.027k

Страхование груза по CIF-контрактам: на что стоит обратить внимание сторонам договора?

4 Червня, 2021

0.019k

О запрете однокорпусных нефтяных танкеров

3 Червня, 2021

0.011k

Создание БЭБ и старт для крупных инвестиций: новости корпоративного мира за май

0.016k

Приостановка выдачи каботажной лицензии в Хорватии

0.015k

Як визнати в Україні рішення іноземних судів та арбітражів? 5 цікавих питань

2 Червня, 2021

0.015k

Развитие зернового рынка Украины – мнение юриста

20 Травня, 2021

0.019k

Преимущества и особенности Черногории для регистрации яхт

19 Травня, 2021

0.016k

Бюро экономической безопасности. Чего ждать украинскому бизнесу?

0.01k

Основы страхования яхт – что нужно знать начинающему яхтсмену

18 Травня, 2021

0.017k

Дія.City, санкции и трансграничные схемы: новости корпоративного мира за апрель

11 Травня, 2021

0.021k

Арбитражное соглашение: базовые принципы английского права и современный подход английских судов

0.009k

Альтернатива для судовладельца. Чем заменить углеводородное судовое топливо?

5 Травня, 2021

0.014k

Государство не помогает морскому бизнесу Украины, но он адаптируется и не сдается. За счет чего

29 Квітня, 2021

0.011k

Безопасная эксплуатация прогулочных яхт. На что обратить внимание?

0.009k

Як експедитору захистити себе?

28 Квітня, 2021

0.017k

Новые правила Лондонской ассоциации морских арбитров

0.03k

Хто з нерезидентів повинен стати на облік в ДПСУ?

15 Квітня, 2021

0.012k

Чек-лист при ведении чартерной деятельности в ЕС

0.016k

Учёт нерезидентов и налоговая амнистия: новости корпоративного мира за март

7 Квітня, 2021

0.015k

ДОМАШНИЙ КОНОСАМЕНТ ДЛЯ NVOCC: В ЧЕМ ПРЕИМУЩЕСТВО?

6 Квітня, 2021

0.02k

INTERLEGAL QUARTERLY TRADE NEWSLETTER

30 Березня, 2021

0.018k

Как выбрать флаг для яхты?

26 Березня, 2021

0.091k

Таможенные войны или как поставить товар в срок

22 Березня, 2021

0.016k

Нерезиденты обязаны стать на учет в налоговой Украины

18 Березня, 2021

0.013k

ЛОНДОНСКИЙ АРБИТРАЖ – ПО НОВЫМ ПРАВИЛАМ

11 Березня, 2021

0.019k

Открытие данных о бенефициарах и амнистия: новости корпоративного мира за февраль

5 Березня, 2021

0.014k

Регистрация прогулочных яхт под флагом Великобритании

26 Лютого, 2021

0.014k

Я же перевалил, или Как взыскать убытки по договору перевалки

25 Лютого, 2021

0.016k

Почему международные консультанты теряют интерес к работе в Украине?

18 Лютого, 2021

0.016k

Как не стать жертвой проводимой в государстве антикоррупционной реформы?

17 Лютого, 2021

0.015k

Brexit: как повлиял на эксплуатацию яхт

12 Лютого, 2021

0.017k

Welcome to the jungle або що може піти не так в Україні?

0.019k

Конечному бенефициарному собственнику приготовиться

5 Лютого, 2021

0.013k

На что обратить внимание украинскому IT-бизнесу в 2021 году? Советы юриста

0.019k

Налоговые проверки и правила работы с нерезидентами: новости корпоративного мира за январь

0.009k

Качество vs предназначение товара: позиция английского права

3 Лютого, 2021

0.012k

Сухой порт. Порядок взаимодействия с железной дорогой

2 Лютого, 2021

0.015k

О чем писали морские СМИ в декабре 2020

28 Січня, 2021

0.029k

Коментар Interlegal до проекту Закону “Про внесення змін до Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність»

25 Січня, 2021

0.014k

Упрощена процедура получения освобождения от НДС для коммерческих яхт, осуществляющих навигацию в открытом море

22 Січня, 2021

0.012k

Рейдерство в 2021: чего ждать бизнесу?

15 Січня, 2021

0.019k

Операционный лизинг яхты на Мальте

0.013k

Закон «О внутреннем водном транспорте» для яхтинга

4 Січня, 2021

0.014k

О чём писали морские СМИ в ноябре

30 Грудня, 2020

0.014k

Внимание: Что не так с голландской упрощенной регистрацией яхт?

23 Грудня, 2020

0.015k

На что обратить внимание при ликвидации компании за границей

17 Грудня, 2020

0.017k

Депозит по договору купли-продажи. Где кроется подвох?

9 Грудня, 2020

0.01k

Новый регламент МКАС при ТПП Украины

3 Грудня, 2020

0.016k

11 лучших книг по международной торговле на выходные

0.021k

Как (не) нужно объявлять дефолт по контрактам

30 Листопада, 2020

0.021k

Обзор мирового шиппинга за Ноябрь

24 Листопада, 2020

0.015k

Как не стать жертвой мошенников?

23 Листопада, 2020

0.023k

Качество финальное в месте погрузки – английский подход

19 Листопада, 2020

0.03k

Как частному бизнесу оперировать землями водного фонда на законных основаниях?

16 Листопада, 2020

0.017k

Где зарегистрировать компанию и создать реальный офис? Сравниваем юрисдикции

5 Листопада, 2020

0.015k

Введены в действие изменения к Регламентам МКАС и МАК при ТПП Украины

2 Листопада, 2020

0.015k

На что обратить внимание при взыскании сумм в порядке регресса и суброгации в Украине

30 Жовтня, 2020

0.069k

Регистрация прогулочной яхты под европейским флагом на иностранца

21 Жовтня, 2020

0.019k

Обзор мирового шиппинга за октябрь

20 Жовтня, 2020

0.033k

Открытие счета в платежной системе 3s.money

15 Жовтня, 2020

0.015k

Руководство по инвестированию для собственников

13 Жовтня, 2020

0.016k

Поставка товара без риска на условиях FOB

0.028k

Международные поставки: CPT в украинском исполнении — каких рисков остерегаться?

9 Жовтня, 2020

0.031k

Новости законодательства Мальты. Что нового для владельцев яхт?

28 Вересня, 2020

0.014k

Виртуализация рынка морских перевозок ІІ – Киберриски для портов и судоходства

23 Вересня, 2020

0.014k

Не форс-мажором единым прекращается контракт…

22 Вересня, 2020

0.018k

НЕрезидент: разбираемся в тонкостях для временного ввоза яхт

16 Вересня, 2020

0.014k

Третий лишний? Брокерская комиссия: почему важно грамотно составить договор

11 Вересня, 2020

0.021k

Панамский паспорт моряка: какие преимущества для яхтсмена?

7 Вересня, 2020

0.051k

Преимущества Кипра для яхтинга

20 Серпня, 2020

0.016k

Независимому регулированию на транспорте быть!

0.013k

Виртуализация рынка морских перевозок

4 Серпня, 2020

0.015k

Современные правовые инструменты для агробизнеса

31 Липня, 2020

0.016k

Актуальный вопрос. Временный ввоз иностранных прогулочных яхт в Грецию

0.012k

Новая жизнь портов

23 Липня, 2020

0.013k

Парижский меморандум: история вопроса

17 Липня, 2020

0.014k

Совет юриста трейдеру, или Как НЕ потерять права по договору

7 Липня, 2020

0.014k

Режим временного ввоза. Пример Турции

2 Липня, 2020

0.017k

Что такое демередж и как им правильно пользоваться

29 Червня, 2020

0.022k

Ситуация с поднятием танкера “Делфи”

0.014k

Привлекательная для бизнеса: как открыть компанию в Грузии

26 Червня, 2020

0.023k

COVID-19. Оговорка BIMCO о смене экипажей для тайм-чартеров

25 Червня, 2020

0.014k

Покупка яхты: юридические тонкости при оценке технического состояния

24 Червня, 2020

0.017k

Ликвидация компаний в ЕС: время принимать решения

22 Червня, 2020

0.012k

Нові підходи до арешту суден в Україні

18 Червня, 2020

0.018k

Режимы ограничений на судозаходы яхт (по состоянию на 16 июня)

16 Червня, 2020

0.02k

Через признание к исполнению

15 Червня, 2020

0.014k

Бизнес и кризис – что происходит в морской отрасли

0.013k

Риск – дело благородное. Но не в бизнесе

9 Червня, 2020

0.016k

Деньги, бизнес и водные пути

8 Червня, 2020

0.013k

Как возместить расходы на юристов в арбитраже GAFTA

5 Червня, 2020

0.024k

Новые правила игры для компаний-нерезидентов

0.011k

Руководство для владельцев яхт при наступлении страхового случая

4 Червня, 2020

0.284k

Законопроект 1182-1-д «О внутреннем водном транспорте»: важные аспекты для яхтинга

28 Травня, 2020

0.013k

Бенефициарный собственник: когда вносить данные в реестр

26 Травня, 2020

0.016k

По косточкам: разбираем проект о портовых сборах

25 Травня, 2020

0.014k

Оформление иностранной яхты в режим временного ввоза в Украине при перевозке ее автотранспортом

22 Травня, 2020

0.008k

Аграрные расписки: украинский опыт

0.013k

Своды обычаев и аресты судов: что нового в законе о ВВТ

0.014k

Закон 1210 подписан – BEPSу в Украине быть!

0.02k

О Порядке оформления прихода судов в морской порт

21 Травня, 2020

0.016k

Как открыть постоянное представительство в Украине? Пошаговый гид

20 Травня, 2020

0.014k

Режим IP-Box в Польше: как воспользоваться

17 Травня, 2020

0.024k

Выгодный тренд: ship management судна из Грузии

0.017k

Упрощённая процедура смены британского флага

7 Травня, 2020

0.014k

Защита торговой марки на таможне

4 Травня, 2020

0.018k

Как защитить себя от действий недобросовестного судовладельца по бербоут-чартеру

0.018k

Почему 64 доли в яхте?

24 Квітня, 2020

0.011k

Работа платежных систем во время пандемии COVID-19

17 Квітня, 2020

0.016k

Ограничения на судозаходы яхт (по состоянию на 17 апреля)

0.021k

Есть ли жизнь после СOVID?

16 Квітня, 2020

0.016k

Проект Методики портовых сборов нуждается в доработке

0.016k

Форс-мажор: проверка, уведомление и подтверждение

10 Квітня, 2020

0.016k

Рынок земли: всё что вы хотели спросить

9 Квітня, 2020

0.014k

Временный ввоз яхт Vs пандемия COVID-19

0.017k

В Панаме создается Реестр бенефициарных собственников

8 Квітня, 2020

0.016k

Взыскание бункерного долга – когда срочность важна

7 Квітня, 2020

0.014k

Регистрация прогулочных яхт в Делавэре: что изменилось?

3 Квітня, 2020

0.013k

Interlegal отмечает растущие риски невыполнения экспортных контрактов

0.012k

Импорт яхты в Украину набирает популярность

31 Березня, 2020

0.015k

Alert: Работа сотрудников на время карантина

27 Березня, 2020

0.019k

Мировой карантин уже влияет на международную торговлю и морское судоходство в Черноморском регионе

0.011k

Alert: изменения в проформах FOSFA с 1 апреля

24 Березня, 2020

0.014k

Как защититься от действий монополиста в Украине?