Недоліки в управлінні фрахтом: від невірних повідомлень до спірних вимог
23 Жовтня, 2023
10
Нещодавно команда Interlegal відстояла інтереси Клієнта-фрахтувальника у спорі щодо некоректно нарахованого демереджу.
Справа оберталася навколо чартеру судна для перевезення ячменю з Рені до Сардинії та, зокрема, проблем, що виникли внаслідок подачі некоректного NOR і некоректно складеного stowage plan.
Повідомлення про готовність судна у морських перевезеннях виступає певним маяком для початку відрахування сталійного часу, проте у деяких випадках цей маяк може стати хибним орієнтиром, як у нашій нещодавній справі. По суті, центральний момент даної справи полягає у тому, що подане капітаном повідомлення про готовність відкрило шлюзи для низки подальших подій, які погіршили становище обох сторін: і фрахтувальника, і судновласника.
Через такий хибний старт судно розпочало навантаження, при цьому трюми не пройшли експертизу сюрвеєра. Ситуація ще більше загострилася, коли у навантажувальні роботи втрутилася природа і через опади було пошкоджено частину вантажу. Навантаження затрималося, адже пошкоджений вантаж потребував вивантаження.
Але на затримці судна розвиток подій лише почався, оскільки після завершення навантаження фрахтувальник отримав не лише рахунок за простій судна, але й вимогу про сплату мертвого фрахту. І все це на основі stowage plan, підготовленого капітаном після навантаження.
Наша команда провела претензійну роботу з оспорювання вимог судновласника, наріжним каменем у якій стали саме некоректні документи, на які посилався судновласник в обґрунтуванні своїх вимог. Хибне повідомлення про готовність судна фактично не дало сталійному часу початись, що значно полегшило становище нашого клієнта, адже дійсне повідомлення так і не було видано.
Нашій команді вдалося зменшити ці вимоги та досягти мирного врегулювання спору між сторонами.
Цей випадок є хорошим нагадуванням про те, як важливо звертати увагу на деталі в юридичних питаннях, що стосуються морських перевезень. І хоча юридичні тонкощі можуть здаватися складними, насправді все просто: дотримуйтесь правил, будьте уважні і відповідальні (і ще ДУЖЕ багато всього!!) – і всіх неприємностей можна уникнути.
Над кейсом працювала команда у складі клеймс-хендлера Олексія Банних та провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом асоційованої партнерки Карини Горової.