Підтримка судновласника у спорі зі стивідором: справа про нав’язування буксирних послуг
30 Квітня, 2025
89

До Interlegal звернувся представник судновласника, який періодично здійснює комерційну діяльність в одному з морських портів України.
Клієнт експлуатує караван несамохідних барж, які буксируються окремим буксиром до причалів порту.
Однак у процесі експлуатації виникла проблема: державне стивідорне підприємство (далі – стивідор), що працює в акваторії порту, почало нав’язувати клієнту використання власного буксирного флоту для проведення барж до причалів.
Учасники морегосподарського бізнесу добре пам’ятають, що практика нав’язування буксирних послуг вкоренилася ще десятки років тому, та, як виявилось, живе і до сьогодні.
За логікою стивідора, клієнт мав би замовляти додаткові буксири навіть у тих випадках, коли це не є доцільним з технологічної, економічної чи організаційної точки зору.
Однак такі дії суперечать законодавству, зокрема — низці постанов Кабінету Міністрів України, а також антимонопольному законодавству (наявні ознаки зловживання монопольним становищем).
Спеціалісти Interlegal провели з представниками стивідора перемовини, в ході яких чітко виклали правову позицію клієнта та наголосили на неприпустимості подібних дій.
За результатами юридичного супроводу стивідор припинив практику нав’язування буксирних послуг, а наш клієнт отримав можливість самостійно визначати виконавця буксирних операцій, виходячи з власних потреб.
Ця справа мала місце нещодавно та стала ще одним підтвердженням того, що правовий діалог та вчасна юридична підтримка здатні ефективно захистити інтереси бізнесу та відновити справедливий баланс у взаєминах із державними структурами.
Над проєктом працювала команда у складі юриста Дмитра Каретнікова та провідного юриста Дмитра Очколяса під керівництвом партнерки Карини Горової.