Арешт суден: роль Due Diligence у забезпеченні правової безпеки в сучасних реаліях
Судноплавний бізнес – це вигідна, але водночас надзвичайно ризикована галузь. Щодня судновласники, оператори та фрахтувальники стикаються з численними викликами, які можуть значно вплинути на їхні операції та репутацію. Однією з найбільших загроз для поточних операцій є можливість арешту або затримання судна, зокрема з причин, які ніяк не залежать від чартер-партії.
Якщо попередній власник судна порушив будь-які санкції або був залучений до злочинної діяльності, судно можуть заарештувати, навіть якщо теперішній власник не причетний до цих порушень. Це обумовлено тим, що судно залишається частиною доказової бази, яка підтверджує зв’язок із злочином.
Розглянемо простий приклад. Уявімо, що певну сокиру використали для завдання фізичної шкоди. Після вчинення злочину злочинець позбувся цього знаряддя, потім її знайшли, продали, і так вона потрапила у володіння п’ятого власника. Незважаючи на те, що цей власник не має жодного відношення до злочину, сокиру буде вилучено як речовий доказ.
Подібна ситуація може виникнути і з судном.
Для ініціювання державного механізму арешту судна правоохоронним органам достатньо інформації з будь-якого неофіційного реєстру. Це означає, що навіть відомості з відкритих джерел можуть бути підставою для накладення арешту на судно.
У нашій практиці були випадки, коли судно арештовували через інформацію у ЗМІ чи інтернеті. Достатньою підставою для ініціювання арешту ставали, наприклад, відкриті дані з онлайн-реєстрів, новинних статей, публікацій на форумах.
Тож як мінімізувати ризик арешту і інших серйозних проблем із судном?
Відповідь — Due Diligence! Це ключовий інструмент, який дозволяє виявити потенційні проблеми, пов’язані із судном, та запобігти значним фінансовим втратам і юридичним ускладненням.
Варто враховувати, що у зв’язку з агресією Росії проти України з'явились нові виклики та ризики для судноплавства в Чорному та Азовському морях. Відповідно, регулярний моніторинг та перевірка суден стають невід’ємною частиною забезпечення безпеки та дотримання вимог законодавства.
З нашого досвіду, проведення належної перевірки (Due Diligence) не тільки забезпечує правову безпеку, але й допомагає зменшити ризики, пов'язані з можливими санкціями.
При проведенні Due Diligence судна, Interlegal в своїй практиці використовує офіційні реєстри, наприклад, реєстр судових рішень, санкційні списки РНБО, санкційні списки Америки, Великобританії, а також Євросоюзу та ООН.
Крім того, для більш комплексної перевірки ми використовуємо також неофіційні ресурси, такі як MarineTraffic, VesselFinder, Equasis. Ці ресурси дозволяють отримати додаткову інформацію про судно, його попередні порти заходу, маршрути та можливі порушення.
З 2014 року в Україні створені і інші ресурси для перевірки суден, наприклад:
- “База даних морських суден, які, порушуючи законодавство України та міжнародні санкції, заходили в порти Кримського півострова з моменту анексії 18 березня 2014 року”, яка адмініструється Благодійним фондом “Майдан закордонних справ”;
- відомості, що містяться на сайті Центру вивчення ознак злочинів проти національної безпеки України, миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку “Миротворець”.
В наш час дуже важливо бути обізнаним про всі можливі загрози та вчасно реагувати на них. Успішний бізнес у сфері судноплавства вимагає не лише економічної вигоди, але й ретельного дотримання законодавства, міжнародних норм, щоб уникнути серйозних проблем у майбутньому.
Комплексний Due Diligence, що включає перевірку як за офіційними, так і неофіційними джерелами, дозволяє створити повний профіль ризиків судна і дає нашим клієнтам впевненість у безпеці своїх операцій. А залучення команди кваліфікованих юристів з питань міжнародного права та судноплавства значно спрощує і прискорює процеси перевірки для замовника.
Relations in the field of merchant shipping involve business entities representing different maritime states, including the...
- Тренды уходящего года в шиппинге2021.11.11
Как известно, уходящий год ознаменовался невиданным скачком цен на контейнерные перевозки. В июне тайм-чартерные ставки взлетали до $100 тыс...
- Чек-лист по обыскам на судне2021.07.27
ЧЕК-ЛИСТ ПО ОБЫСКАМ НА СУДНЕ ВЫ - СУДОВОЙ АГЕНТ И НА ВАШЕ СУДНО ПРИШЛИ С ОБЫСКОМ? ЧТО ДЕЛАТЬ, ЕСЛИ КАПИТАН И ЧЛЕНЫ ЭКИПАЖА НЕ ИМЕЮТ Н...
17.09.2020 Президиумом ТПП Украины были утверждены изменения к Регламентам МКАС и МАК при ТПП Украины. Изменения применяются при рассмот...
Управление судном с помощью сторонней компании (ship management)– явление не новое и широко распространенное в судоходстве. Как правило, суд...
Как человеку, далёкому от морского транспорта, объяснить, что такое демередж? Представить ситуацию, когда он одолжил соседу дрель на два час...
На сегодняшний день перевозка грузов морским транспортом – один из наиболее выгодных и вариативных способов доставки грузов. &n...
- Есть ли жизнь после СOVID?2020.04.16
Кризис пришел. Годы приемлемого роста должны были вскоре закончится, однако никто не ждал такого неожиданного поворота. Пандемия COVID-19 за...
Вступ Арешт морських суден завжди мав важливе значення як для держав, так і для приватних учасників міжнародного торговельного мореплавст...
Уважаемые клиенты Interlegal! С 1 января 2019 г. изменились размеры сборов и расходов Лондонской ассоциации морских арбитров (L...