24/7

Нові підходи до арешту суден в Україні

22 июня : ru 2 en 125 августа : ru 1 en 213 ноября : ru 1 en 1 всего: 8618.06.20

Концепція «один судновласник - одне судно»

Результатом зрозумілого бажання судновласників убезпечити свій бізнес від арештів суден стала поява концепції «один судновласник - одне судно». Судновласник, розуміючи можливість накладення арешту на будь-яке власне судно, у випадку, коли він заборгував, наприклад, за бункерування, або судноремонт - усе частіше мусить формувати єдиний центр (холдинг), який здійснює фактичний, але не юридичний контроль над іншими компаніями, які володіють чи оперуюсь суднами.

Зазначимо, що спроби розкриття корпоративної вуалі в рамках українського судочинства є важким заняттям, з огляду на судову практику та низьке правове регулювання вказаного питання. В абсолютній більшості клієнтських кейсів нашої компанії арешт судна відбувається шляхом забезпечення позову до подачі позову, а суд не має ні процесуальних можливостей, ні часу для аналізу корпоративних зв’язків осіб, щодо яких просять вжити заходи забезпечення позову. Таким чином, є велика імовірність, що спроби накладення арешту на судна судновласників, які не мають безпосереднього боргу перед кредитором будуть безуспішні в рамках українського судочинства.

З нашої практики, реальним способом вирішення вказаного питання є примушення судновласників, які є афілійованими між собою, до укладення угоди з врегулювання спору. Така угода міститиме структуру та склад афілійованих осіб та встановлення солідарного зобов’язання усіх судновласників за принципом «один за всіх, і всі за одного». За відсутності в українському праві можливості проникати крізь корпоративну вуаль юридичних осіб - судновласників вказаний підхід дозволяє оминати концепцію «один судновласник – одне судно» завдяки солідарному обов’язку судновласників та їх афілійованості.

Таким чином, є можливість отримати реальний інструмент звернення із заявою про забезпечення позову до афілійованих осіб, чиє судно зайде в морський порт України.

Фактична затримка судна без морської вимоги

Доволі часто на практиці можливо стикнутися із ситуацією, коли судно фактично затримується без наявності, як морської вимоги, так і взагалі будь-якої вимоги до судновласника. Ситуація набула поширення через світову фінансову кризу та у зв’язку із цим має характер тимчасової. Описана ситуація трапляється коли вимоги спрямовані не до судновласника, а до власника вантажу, який навантажено на судно та арештовано судом.

Через неможливість здійснення будь-яких дій з вантажем, що зазвичай вказується у відповідних судових рішеннях, судновласник змушений очікувати вирішення спору між власником арештованого товару та третьою особою, фактично виконуючи роль плавучого складу. В такому випадку судновласник є заручником ситуації, та єдине, що йому лишається дочекатися вирішення спору третьої особи із вантажовідправником, а також своєчасно порахувати та заявити усі витрати, понесені судновласником у зв’язку із затримкою судна (простій судна, розвантаження товару, буксирування судна та лоцманське проведення судна і т. д.)

Таким чином, можна констатувати, що в України розвивається самостійний процесуально-правовий інститут - арешт морських суден для забезпечення морської вимоги, що створює широкі можливості, - наприклад, для судноремонтних заводів, або бункерувальних компаній - для стягнення боргів, оплати судових витрат та витрат на юридичний супровід.

Авторы:

  • Нові підходи до арешту суден в Україні2020.06.18

    Концепція «один судновласник - одне судно» Результатом зрозумілого бажання судновласників убезпечити свій бізнес від арештів суден стала...

    подробнее
  • Взыскание бункерного долга – когда срочность важна2020.04.07

    Задача Клиент – крупная бункеровочная компания, осуществляющая деятельность в Черном море – обратился в Interlegal по вопросу взыскания с...

    подробнее
  • Особливості арешту морських суден в Україні2019.10.23

    Інститут забезпечення морської вимоги є особливим в Україні як за своєю суттю, так і за своїм регулюванням. Якщо говорити про суть, то все д...

    подробнее
  • Международная конвенция об аресте судов вступила в силу в Турции2019.05.22

    Президентский указ был опубликован в официальной газете от 03.05.2019, отмечая дату официального вступления Конвенции 1999 года в силу закон...

    подробнее
  • Арбитражная оговорка LMAA об уведомлениях2019.02.27

    LMAA опубликовала оговорку для использования в арбитражных соглашениях, обеспечивающую эффективное уведомление по электронной почте (в том ч...

    подробнее
  • Мы пойдём другим путём. Tailor-made рейсовый чартер для крупного экспортера металлопродукции2017.01.11

    Задача В начале данного дела спор возник между судовладельцем и фрахтователем – крупным грузовладельцем. Причины разногласий - размыт...

    подробнее
  • Призраки общей аварии. Как вернуть средства через 13 лет после аварии2018.01.11

    Задача В 2005 году судовладельцы т/х «Norasia Taurus» объявили общую аварию в связи с воспламенением контейнеров на&nb...

    подробнее
  • Costa Concordia – последний круиз2013.01.11

    Задача В январе 2012 года круизный лайнер Costa Concordia потерпел крушение в водах Средиземного моря у берегов острова Джильо. На мо...

    подробнее
  • Правовой статус арбитра международного коммерческого арбитража2018.12.24

    В настоящее время мало кто подвергает сомнению преимущества международного коммерческого арбитража как по сравнению с государственными судам...

    подробнее
  • Право на иск: исковая давность и прекращение обязательства2018.12.19

    В наших планах уже давно было исследование вопросов, связанных с исковой давностью. И как это часто бывает, был необходим некий повод для ре...

    подробнее