Ризик залишитися без «зернового коридору» посилює важливість розвитку хендісайз флоту для дунайських портів – Atria Brokers
14 Червня, 2023
4
Українська брокерська компанія Atria Brokers надала брокерські послуги з фрахтування балкеру BLUE GATE (дедвейт 24 тис тон). Планується, що він доставить з українського мілководного порту Рені вантаж кукурудзи до Єгипту. Це перше в історії хендісайз судно такого розміру для дунайських портів України. Однак, через максимальну осадку порту Рені, що складає 7 м, вантаж кукурудзи на борту складе 14 тис тон.
За словами Юрія Мельникова, фрахтового брокера Atria Brokers, початок відвантаження зернових хендісайз флотом з дунайських портів зможе допомогти українському експорту за умов, коли «зерновий коридор» працює дуже повільно через блокаду росією і є ризик його повної зупинки після 17 липня, коли сплине термін пролонгації «коридору».
«В поточних умовах, коли є ризик залишитися без «зернового коридору», важливо розвивати хендісайз флот, який відповідає параметрам дунайських портів. Це зможе частково врятувати український зерновий експорт на початку сезону-23/24. Саме ця задача наразі пропрацьовується фрахтовим відділом Atria Brokers», – пояснив Ю. Мельников.
При цьому експерт вказав на конкуренцію з боку чорноморських глибоководних портів Констанца (Румунія) та Варна і Бургас (Болгарія).
«Крім того, окремою проблемою є фрахтові ставки, адже судна не можуть бути повністю завантажені в портах Дунаю, хоча є можливість довантажувати їх у порту Констанца», – додав Ю.Мельников.
Нагадаємо, що Atria Brokers виступає спонсором конференції «Maritime Day: SEA OF GRAIN 2023», організатором якої виступає компанія InterLegal. Захід пройде 23 червня в Одесі (Premier Hotel Odesa).