Страхування яхт тоннажністю більше 300 тон
16 Жовтня, 2024
38
Нагадуємо всім власникам яхт тоннажністю від 300 GRT про вимоги Європейського Союзу щодо страхування суден та наявності відповідних сертифікатів для покриття морських претензій, так як почастішали випадки запитів страхового полісу P&I.
Відповідно до Директиви 2009/20/ЄС Європейського парламенту та Ради від 23 квітня 2009 року про страхування судновласників щодо морських претензій (англ. – «Directive 2009/20/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the insurance of shipowners for maritime claims», далі – Директива 2009/20/ЄС) усі судна тоннажністю від 300 реєстрових тонн і більше повинні мати страхове покриття, наприклад страхування збитків від міжнародних клубів P&I та інші ефективні форми страхування та фінансові гарантії (ст. 2 та 3 Директиви 2009/20/ЄС).
Основні вимоги:
Вимоги Директиви 2009/20/ЄС розповсюджуються на судна, зокрема й яхти, тоннажністю від 300 GRT, які:
- Зареєстровані під прапором держави-члена ЄС;
- Заходять у порт держави-члена ЄС;
- Заходять до територіальних вод держав-членів ЄС;
Страхування має покривати морські претензії, які підлягають обмеженню відповідальності згідно з Конвенцією про обмеження відповідальності стосовно морських вимог 1976 р. (англ. – «Convention on Limitation of Liability for Maritime Claims», далі – Конвенція), такі як:
- пошкодження або втрата вантажу;
- тілесні ушкодження або смерть;
- пошкодження суден або іншого морського майна.
Сума страхування на випадок страхового інциденту має відповідати максимальній сумі обмеження відповідальності, встановленій Конвенцією, яка становить 333 000 SDR (“Спеціальних прав запозичення”, англ. – «Special Drawing Rights») для яхт та суден, тоннаж яких не перевищує 500 GRT, та додатковій сумі, що розраховується в залежності від тоннажу. Також слід зазначити, що сума залежить від типу морської претензії (ст. 4 Директиви 2009/20/ЄС та Конвенції).
Наявність страхового покриття повинно бути підтверджено одним або кількома сертифікатами на борту судна. Найчастіше запитують саме поліс P&I, а не широко розповсюджене на ринку страхування яхт покриття Third Party Liability («TPL»), тому що P&I охоплює більш широкий спектр випадків, включаючи забруднення та видалення рештків затонулого судна. Ці сертифікати мають містити інформацію про назву яхти чи судна, номер IMO, порт реєстрації, дані судновласника, тип і термін дії страхування.
Відповідно до ст. 5 Директиви 2009/20/ЄС у разі відсутності страхового сертифіката необхідного зразку компетентні органи можуть видати наказ про заборону виходу чи входу з/до порту, доки судновласник не надасть необхідні документи.
Не забувайте оновлювати свої страхові поліси та мати при собі чинні сертифікати під час перебування у водах Європейського Союзу.