Супроводження виконання рейсового чартеру від А до Я
3 Лютого, 2023
4
До Interlegal звернувся Клієнт – Фрахтувальник судна за рейсовим чартером, що мало виконати морське перевезення з порту Чорноморськ до одного з портів Китаю, щодо отримання юридичної підтримки на стадії підписання чартеру.
Основною та першочерговою метою Клієнта було зниження можливих ризиків втрати контролю над товаром та незапланованих витрат ще на етапі укладання договору морського перевезення. Тому на першій стадії надання юридичної підтримки спеціалісти Interlegal зробили:
– детальний аналіз проекту чартеру та кореспонденції між сторонами,
– провели комплексну перевірку статусу та реального зв’язку контрагента із судном та оригінальним судновласником
– надали Клієнту усі необхідні висновки та рекомендації щодо коригування в рамках узгодження проекту чартеру.
Між іншим, за умовами договору фрахтування сторонами було узгоджено, що фрахт сплачується авансом в розмірі 1 мільйону доларів США на вказаний депозитний рахунок протягом 3-х днів з моменту підписання чартеру, який мав звільнятись на користь судновласника після видачі коносаментів. Така обставина безумовно спонукала Клієнта продовжити співпрацю з командою Interlegal задля належного виконання умов договору умовного депонування обома та чартеру загалом сторонами.
На цьому етапі роботи, юристи Interlegal окреслили усі можливі нюанси та ризики для Клієнта, розробили детальний план подальших дій, та супроводили підписання та виконання договору умовного депонування сторонами, включаючи узгодження тексту угоди, всіх необхідних коригувань та додаткових умов з Судновласником. Були врегульовані непорозуміння щодо моменту звільнення авансу, пов’язані зі змінами деяких обставин для сторін.
Незабаром судно розпочало свій рейс, однак під час морського перевезення між сторонами виник спір стосовно сплати військової страховки (EWRI) на судно.
За умовами договору фрахтування додатковий страховий платіж EWRI за перші 7 днів сплачується за рахунок Судновласник, а після – за рахунок Фрахтувальника згідно з виданим P&I клубом Cудновласника інвойсом. Суть спору полягала у тому, що Фрахтувальник вважав за належне сплатити лише військовий страховий платіж щодо H&M страхування, в той час як Судновласник наполягав на додаткових страхових платежах таких як Loss of Hire та Crew Allowances, що значно збільшувало суму вимоги.
На даному етапі спеціалістами Interlegal надавались необхідні консультації та матеріали Клієнту для ведення коректного листування з контрагентом, з урахуванням фактичних обставин справи та юридичних аспектів англійського права.
За результатами таких перемовин, в першу чергу вдалось розвантажити судно без додаткових затримок, пов’язаних з озвученим наміром Судновласника утримувати вантаж, оскільки Фрахтувальник сплатив визнані ним платежі, і Судновласник не мав права утримувати вантаж через несплачені страхові платежі. Паралельно сторони досягли компромісного рішення щодо спірної суми задля того, щоб запобігти подальшим витратам часу та коштів на арбітражний процес
Отже, завдяки повноцінному супроводу виконання рейсового чартеру командою спеціалістів Interlegal в особі провідного юриста Миколи Козаченко та молодшого юриста Діани Михайлової під керівництвом партнера Олексія Ремесло , договір фрахтування було успішно виконано сторонами, а Клієнт досяг поставленої мети та мінімізував усі можливі ризики, що виникали під час виконання угоди.