Трудовий контракт для працевлаштування екіпажу яхти
7 Вересня, 2023
5
Трудовий контракт для працевлаштування екіпажу яхти є дуже важливим моментом, який потрібно урахувати при наймі. Він має забезпечувати визначені права та обов’язки сторін відповідно до законодавства країни, під прапором якої зареєстрована яхта, та міжнародного права.
З запитом на правову оцінку таких контрактів звернувся до нас постійний Клієнт.
Особливістю запиту був той факт, що розмір яхти, який сягав майже 30 метрів, потребував великий постійний екіпаж – 8 осіб у сезон. Вивчивши контракт ми відразу зауважили, що у ньому відсутні деякі істотні умови, тому контракт потребує доопрацювання. Цікаво, що в ньому навіть не було зазначено права, що застосовується до контракту.
Ми запропонували привести контракт у відповідність до вимог законодавства прапору та міжнародного права, а саме Конвенції про працю у морському судноплавстві 2006 року (англ. – «MLC»), і при цьому врахувати інтереси судновласника як роботодавця.
Результатом проведеної роботи став оновлений контракт, який повністю відповідає вимогам застосовуваного права та захищає інтереси Клієнта. Зокрема ми:
– додали положення про максимальну кількість робочих годин та мінімальну кількість годин відпочинку для моряків
– повністю розробили процедуру оскарження можливих спірних питань працевлаштування та конфліктних ситуацій на борту.
– щодо репатріації, деталізували, що її спосіб та транспорт обирався судновласником відповідно до вимог раціональності та зручності, тобто якщо моряк обере подорож у бізнес-класі літака, такі забаганки будуть за його власний рахунок.
– в положенні про розірвання контракту ми привели період повідомлення про звільнення у відповідність до вимог законодавства, зменшив його з 1 місяця до 7 днів. Якщо звільнення відбувається день в день, то цей період компенсується судновласником у грошовій формі.
Наявність збалансованого та зрозумілого трудового контракту, що відповідає як вимогами прапору яхти так і інтересам сторін, завжди є запорукою комфортних і чесних відносин між судновласником та екіпажем.
Над проектом працювала команда у складі старшого юриста Валерія Фетисенко та молодшого юриста Анастасії Ковальської.