Вантажовласники та їх «сіль на рану»
20 Серпня, 2024
18
Як ви гадаєте, що є найбільшим головним болем для вантажовласників у морському перевезенні? Може це несплачений контрагентами інвойс за товар? Або волатильність ринку? Складнощі з логістикою? Усе це дійсно дуже неприємно як для відправників, так і для отримувачів, але сьогодні ми поговоримо про ще один момент, коли сльози ллються рікою, а нецензурної лайки більше, ніж зазвичай – це утримання вантажу судновласником.
– наш клієнт – велика трейдерська компанія та фрахтувальник за сумісництвом,
– проблема – незаконне утримання судна головним судновласником (для зручності будемо звати його судновласник А) через борги тайм-чартерного фрахтувальника (орендатора) судна (судновласник Б відповідно).
Початок рейсу був гарним: судно йшло, 3000 тон цукру вже готували до вивантаження. Проблеми почалися лише тоді, коли щастя було вже дуже близько, тобто після прибуття судна до порту призначення. Судновласник Б (з яким у наших клієнтів був безпосередньо укладений контракт) став вимагати оплати демереджу, погрожуючи зупинити вивантаження. Фрахтувальники здивувались, згадали всі існуючі лайливі вирази, але все ж таки заплатили, щоб виконати свій обов’язок перед вантажоотримувачем.
Але коріння проблеми сягало глибше. Судновласник Б, як виявилося пізніше, шукав будь-які шляхи, щоб приховати справжню причину затримки – його несплата судновласнику А за тайм-чартером.
Судновласники А таких «жартів» не зрозуміли та миттєво прийшли до наших клієнтів з вимогою сплати боргів замість фактичних боржників. Наша команда такого (майже чорного) гумору також не сприйняла та почала писати відповідь.
Наступного дня судно вже швиденько вивантажувалося, оскільки аргументів проти нашої позиції в опонентів просто не було. Ось так, нібито граючись, але швидко та ефективно, ми вирішуємо усі кейси наших клієнтів. Тому, як ви ще раз зараз впевнилися, звільнення вашого вантажу та/або судна = Interlegal.
Над проєктом працювала команда у складі провідного юриста Тараса Драгана , claims handler Олексія Банних, молодшого юриста Данила Михайловського під керівництвом асоційованої партнерки Карини Горової.