Як уникнути додаткових штрафів у випадку демереджа?
1 Грудня, 2022
5
Спочатку здається, що це типова ситуация: рейсовий чартер з порту Рені, Україна, до порту Мерсін, Туреччина.
Але, з’явилися нюанси. Клієнт фрахтувальник звернувся до нас з проблемою.
Через те, що Фрахтувальник не укладався у строки та затримував виконання платежу, Судновласник наказав судну зупинитися в грецьких водах та проінструктував екіпаж не продовжувати рух доки повна сума фрахту не буде отримана Судновласником.
Звісно ж Фрахтувальник здійснив оплату фрахту як найскоріше. Та судно продовжило прямувати до порту призначення.
Але це не задовільнило Судновласника та він висунув додаткові вимоги щодо відшкодування збитків за вимушений простій в грецьких водах. Ця сума складала близько 200 тис доларів, що включали:
– збитки за 5-денний простій розрахований по ставці демереджу,
– витрати на бункер, спожитий під час такого простою,
– витрати на додаткове страхування військових ризиків.
І судно ще раз було зупинене до його заходу в турецькі територіальні води до оплати нових вимог.
Неприємна ситуація, але наші юристи знайшли вихід.
Детально проаналізувавши надані Клієнтом документи та відповідну практику англійського прецедентного права, наша команда дійшла таких висновків:
1. Хоча порушення строків оплати фрахту й мало місце, однак фактично платіж міг би бути отриманий судновласником до підходу судна в порт розвантаження, і в такому випадку не було б жодних збитків через простій.
2. Факт зупинки судна під час виконання рейсу є прямим порушеннями Судновласника свого обов’язку – to proceed with due dispatch.
3. Демередж — це особливий вид збитків, яких зазнає власник у порту навантаження чи розвантаження під час вантажно-розвантажувальних операцій.
Тож простій у даному випадку скоріше можна характеризувати як детеншн, для забезпечення якого не може бути використано заставне право на вантаж (яке намагався здійснити судновласник неподалік від порту розвантаження).
Тож, незважаючи на постійний тиск з боку Судновласника та погрози призупинити морське перевезення знов, юристам Interlegal вдалося відхилити частину вимог з огляду на їх неправомірність та необґрунтованість. Це дало змогу досягти безпечного розвантаження судна та забезпечення інтересів Клієнта.?
Над проектом працював провідний юрист Interlegal Микола Козаченко під керівництвом партнера Олексія Ремесло.