Як уникнути проблем в міжнародній торгівлі?
11 Січня, 2024
5
Міжнародна торгівля – одна з основних рушійних сил економічного розвитку, на яку припадає 80% усіх міжнародних відносин.
Interlegal – невід’ємна частина міжнародної торгівлі, а тому мусить знатися на економічних законах та працювати з ними. Саме тому ми маємо багатий досвід не тільки у вирішенні проблем у міжнародній торгівлі, а й в їх уникненні.
Рушійна сила простими словами означає рух, джерелом якого є суперечність.
Кожна суперечність має дві сторони: одна виражає розвиток, а друга є чинником, що протидіє цьому розвитку.
Для наочності ми підготували ряд кейсів з нашої практики, які допоможуть чітко розібратися!
Кейс № 1. Фіксування домовленостей
Між турецькою компанією як продавцем та українською компанією як покупцем (а також нашим Клієнтом) була домовленість на поставку 22 000 кг добрива на суму 210 150доларів США.
Складність кейсу полягала у тому, що контракт укладено не було, домовленість виражалась лише інвойсом, який передбачав 100% передплату.
Продавець поставив товар, Покупець його прийняв та оплатив. Надалі товар доставили кінцевим покупцям. Кінцеві покупці виявили його неналежну якість та почали висувати претензії Клієнту.
Була проведена інспекція – якість товару не відповідала заявленій Сертифікатами якості.
В результаті Покупець відмовився від товару в повному обсязі та вимагав повернення грошових коштів.
Проте переговорний процес зайшов у глухий кут, оскільки контракту не було, а інвойс не містив якісних характеристик вантажу.
Тому договір – це не формальність, це інструмент для захисту Ваших прав.
Кейс № 2. Звільнення від відповідальності
У зв’язку з введенням військового стану порти були заблоковані, а контейнерні перевезення – припинені.
Крім того, у портах застрягли чимало суден, контейнерів та вантажів. Така ситуація сталася і з нашим Клієнтом – вантажовласником.
Щоб Клієнт мав можливість в подальшому розпоряджатись вантажем, морська лінія тимчасово припинила нарахування демереджу. Через ряд факторів Клієнт не міг вчасно вивезти вантаж, що призвело до простою та нарахування витрат на зберігання контейнерів у термін понад 16 місяців.
Надалі морська лінія висунула вимогу щодо оплати демереджу та витрат на зберігання. Загальна сума збитків становила близько 120 000 доларів США.
Вимога була цілком аргументована та логічна, проте команда Interlegal виявила підстави для звільнення від відповідальності і відхилила вимоги морської лінії.
Кейс № 3. Належний Відповідач
Кейс пов’язаний із автомобільним міжнародним перевезенням за маршрутом Україна – Німеччина.
Експедитор, який є нашим Клієнтом, та Виконавець уклали Генеральний договір на транспортне експедирування. Це означає, що кожне перевезення оформляється окремим транспортним замовленням (або заявкою).
Виконавець залучив до виконання замовлення третю особу, яка стала фактичним перевізником у даному кейсі.
Під час транспортування вантажу сталася дорожньо-транспортна пригода, внаслідок чого автомобіль перекинувся на бік і значну частину товару було пошкоджено. Загальна сума збитків становила 11 000 євро.
Проте Виконавець відмовлявся компенсувати збитки Експедитору, вважаючи, що є неналежним Відповідачем, мотивуючи тим, що фактично не здійснював перевезення.
Задля захисту прав та інтересів Клієнта команда Interlegal подала позовну заяву до Виконавця. Суд став на бік нашого Клієнта та повністю задовільнив позов.
Після арешту рахунків Виконавцю довелось сплатити і суму збитків, і всі витрати, які поніс наш Клієнт для стягнення даної суми, що значно збільшило початкову суму.
Кейс № 4. Яке право захищає?
Наш Клієнт – Продавець за контрактом купівлі-продажу 2000 тон соєвого шроту. Нюансом контракту є його застосовне право – міжнародне право ООН, а саме Конвенція ООН про договори міжнародної купівлі-продажу.
Покупець зобов’язаний сплатити ціну за товар та прийняти поставку товару відповідно до вимог договору та даної Конвенції. Оплату необхідно здійснити протягом 21 дня з моменту отримання скан-копій товаросупровідних документів.
Клієнт Interlegal належним чином виконав свої зобов’язання, здійснивши постачання товару. В противагу, Покупець не здійснив оплату, а отже не виконав своє зобов’язання.
Внаслідок цього у Покупця виникла заборгованість у розмірі 2 128 406,26 доларів США.
Ключовим в цій справі був спір щодо розміру штрафних санкцій. Тому що арбітри наполягали на тому, що спір має регулюватись матеріальним правом конкретної країни, частиною законодавства якої є Конвенція ООН про договори міжнародної купівлі-продажу.
Це було зумовлено тим, що деякі законодавства країн обмежують і розмір, і строк нарахування штрафних санкцій.
В цій справі нам вдалося застосувати юрисдикцію, яка дозволила стягнути штрафні санкції за весь час прострочення і в максимальному розмірі, але кожного разу, не погоджуючи застосовне право, ви створюєте додаткові ризики.
Висновки
Краще та дешевше управляти ризиками і мінімізувати їх ще до того, як вони виникнуть.
Для цього необхідно дотримуватись простих правил:
1) Перевіряти контрагентів до початку взаємовідносин. За допомогою наших іноземних офісів ми можемо перевірити Вашого контрагента на доброчесність та надійність.
2) Належним чином оформлювати відносини. Для цього ми можемо як розробити контракт, так і відкоригувати вже існуючий.
3) Претензія має бути обґрунтована, як і відповідь на претензію. Наш досвід дозволяє нам врегулювати майже 70% спорів ще на претензійному етапі, не доводячи до судового/арбітражного процесу.
4) Належним чином супроводити судовий або арбітражний процес і в подальшому виконати дане рішення.
Наша команда готова допомогти вам попередити усі ризики. Звертайтесь за консультацією!