Зерновий коридор: як запобігти збиткам
18 Вересня, 2023
6
Вже тривалий час на зерновому ринку не стихає конфлікт щодо розриву міжнародними трейдерами контрактів з аграріями через закриття «зернового коридору» і неможливість вивезти зерно з терміналу ТІС.
Проблеми трейдерів:
1. неможливість фактично вивезти товар морем з морського порту Південний;
2. витрати у зв’язку зі зберіганням;
3. ризики псування та втрати зерна.
Проблеми фермерів:
1. вартість зерна знизилась і фермери вимушені перепродавати те ж саме зерно дешевше, ніж передбачалось первинним контрактом;
2. термінал не заточений на тривале зберігання, наслідком цього вже є псування зерна, отже до ринкового зниження вартості зерна додається ще зниження вартості у зв’язку з погіршенням якості;
3. перепродаж зерна пов’язаний з додатковими витратами на перевалку, логістику, які також покладаються на фермерів;
4. під терміналом з’являються фермери, які намагаються повернути своє зерно. Але термінал не може цього зробити, бо не має договірних відносин з аграріями – лише з трейдерами. Що спричиняє як простій транспортних засобів (є випадки і двотижневого простою), так і продовження нарахування сплати за зберігання.
Якщо коротко, то ситуація, яка склалася, невигідна жодній зі сторін, оскільки спричиняє колосальні збитки.
На підставі проведеного Interlegal аналізу ми можемо констатувати, що не в кожному випадку дії міжнародного трейдера є правомірними. А отже, у фермерів існує можливість вимагати компенсації понесених збитків.
Команда у складі юриста Микити Кочерби під керівництвом асоційованої партнерки Карини Горової вже супроводжує кейс щодо компенсації понесених збитків і уважно слідкує за розвитком подій, щоб як зазвичай надати Клієнтові необхідну юридичну допомогу вчасно та влучно.
Якщо ви є учасником даної ситуації, Interlegal готові допомогти:
– надати рекомендації щодо мінімізації збитків та подальших дій;
– проконсультувати щодо правомірності розірвання контракту;
– допомогти в організації отримання зерна з терміналу;
– стягнути понесені збитки.