Звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік
5 Липня, 2023
3
14 червня 2023 року було опубліковано новий звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік (також відомого як “Paris MOU”), який набув чинності 1 липня 2023 року. У цьому документі наведено рейтинг країн за прапорами у відповідності до кількості перевірок та затримань суден портовими службами через порушення норм безпеки мореплавства. Позиція країни в рейтингу є відображенням її репутації та престижу, адже морські адміністрації мають стежити за дотриманням своїм флотом міжнародних норм безпеки мореплавства. Звіт містить три категорії прапорів: «Білі», «Сірі» та «Чорні», де у категорію «Білих» прапорів входять прапори країн з мінімальною кількістю арештів та затримань, у категорію «Сірих» – прапори «перехідної» зони, а до категорії «Чорні» – прапори країн з максимальною кількістю затримань.
Так, цього року «Білий» список очолюють Данія, Італія та Греція. Данія міцно зберігає позицію країни з мінімальною кількістю затримань. Італія, як бачимо, зробила великий крок з 10-ої позиції на 2-у, а Греція піднялась з 6-ої позиції на 3-ю, що свідчить про здійснення суворого контролю за дотриманням норм безпеки мореплавства. Велика Британія після виходу з ЄС лише посилила свої позиції як сприятливого прапору для реєстрації та піднялася з 19-го рядка у списку на 10-ий. Мальта спустилась донизу на три позиції, що свідчить про несуттєве збільшення затримань. Кайманові та Маршаллові Острови впевнено тримаються в середині «Білого» списку.
Країною, яка очолює «Сірий» список, є Хорватія, яка, ймовірно, наступного року стане частиною «Білого». Панама, на жаль, перейшла з «Білого» до «Сірого» списку, поступаючись прапорам з меншою кількістю затримань. На жаль, Україна досі перебуває у «Сірому» списку. Віримо, що незабаром Україна знову почне боротися за першість у «Білому» списку.
В останню чергу розглянемо, які прапори відзначились найбільшою кількістю затримань. Цього року «Чорний» список очолює Танзанія. За нею слідують Албанія, Алжир та Молдова. Ці країни показують низький рівень контролю за дотриманням норм безпеки, що знижує престижність прапору на міжнародному рівні.
Сподіваємось, що наступного року лідируючі країни збережуть позиції, а відстаючі приділятимуть окрему увагу дотриманню норм безпеки мореплавства та змінять позиції у списку.