24/7

Спір щодо неоплаченого хаєра за Тайм-чартером

27 июля 2022 г.: ru 24 en 828 июля 2022 г.: ru 14 en 529 июля 2022 г.: ru 9 en 1 всего: 99 27.07.22

Швидко, професійно і з дотриманням усіх інтересів Клієнта – так пройшло врегулювання спору щодо неоплаченого хаєра (hire) за останній період дії тайм-чартеру на суму понад 500 000 доларів США.

Між Судновласником і Фрахтувальником виник спір щодо відмови Фрахтувальника сплатити хаєр за останній період найму судна за тайм-чартером. У зв'язку з неточним інформуванням капітана про час постановки судна до причалу, судно не встигло зайти до порту в обумовлений термін, а через щільну чергу на судозахід швартування та вивантаження були відкладені майже на півмісяця. Таким чином, термін дії чартеру було автоматично продовжено. Однак Фрахтувальники, посилаючись на «недбалість» капітана, дотримувалися позиції, що період чартеру з моменту скасування заходу судна в порт до повного виведення судна з чартеру є періодом off-hire і не підлягає сплаті з боку Фрахтувальників.

Через небажання Фрахтувальників здійснювати оплату хаєру, Судновласники тримали в заставі вантаж, але сторони все ніяк не могли дійти згоди.

На першому етапі, відстоюючи позицію Клієнта-Судновласника, команда Interlegal провела процедуру Claims-Handling. З метою уникнення непередбачених збитків та витрат на додаткову стоянку Судна з вантажем на борту, сторони уклали Ескроу-угоду, відповідно до якої Фрахтувальники внесли орендну плату за спірний період на загальну суму 550 000 доларів США.

Вантаж був вивантажений, проте сторони продовжували сперечатися щодо суми, яка підлягає виплаті Судновласникам із ескроу-рахунку. Небажання Фрахтувальників йти назустріч, спонукало Судновласників розпочати арбітражний розгляд справи у Лондоні.

Тож на другому етапі, юристи Interlegal призначили арбітрів LMAA та підготували відповідний позов, досконало обґрунтувавши позицію Судновласників. Таким чином фахівцям Interlegal все ж таки вдалося переконати Фрахтувальників у слабкості їх аргументації та відсутності будь-яких підстав для невиплати хаєра.

Згідно з умовами чартер-партії, а також загальним принципам Англійського права щодо Тайм-чартерів, віддача наказів та вказівок щодо найму судна, його оперування та агентських послуг є абсолютною відповідальністю Фрахтувальників, а несплата хаєра є серйозним порушенням чартеру, що дозволяє Судновласникам використовувати всі доступні їм засоби правового захисту своїх інтересів.

Розуміючи високі ризики програти арбітраж та понести ще більші витрати у зв'язку із розглядом справи в LMAA, Фрахтувальники домовилися із Судновласниками про мирне розв'язання конфлікту. 

Третій і фінальний етап. Фахівці Interlegal підготували Мирову угоду, метою якої було досягнення компромісу та врегулювання спору, зберігаючи добрі ділові відносини Сторін, а арбітражний розгляд було закрито.

Таким чином, продумана стратегія, впевненість у переговорах та професіоналізм виконання безпосередньої роботи надали можливість нашому Клієнту врегулювати спір мирно, отримати значну суму хаєра, зберегти себе від зайвих видатків, при тому, що юристи повністю дотримувались принциповості його позиції.

Над проектом працювала команда у складі провідного юриста Миколи Козаченко, юриста Ганни Домусчі та молодшого юриста Діани Михайлової під керівництвом партнера Олексія Ремесло

  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше