24/7

Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?

17 июля : en 125 марта : ru 6 25 июля : en 1 всего: 95 18.03.24

Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все більше клієнтів з цього регіону довіряють фахівцям Interlegal справи, від яких залежить успіх їх бізнесу.  

Наприкінці минулого року наш Business Development Manager Денис Стадніченко вкотре відвідав Казахстан, де провів ряд зустрічей. Результатом однієї став наш наступний кейс.

До нас звернувся власник вантажу, який знаходився на борту судна, що зіткнулося з іншим судном біля Стамбульського каналу. Була оголошена загальна аварія та відповідно номіновані диспашери.

Диспашери повідомили про застосування заходів щодо утримання вантажу та запросили у Клієнта оплату General Average Security у вигляді грошового депозиту у розмірі 10% від вартості вантажу (близько 350 тис. доларів США).

За рік після оплати General Average Security та звільнення вантажу диспаша так і не була сформована. У зв'язку з цим у клієнта виникли сумніви щодо легітимності оголошення загальної аварії та подальших юридичних кроків.

Спеціалісти Interlegal надали Клієнту юридичний висновок щодо етапів оголошення загальної аварії, її критеріїв, відмінності від приватної аварії, а також щодо її правомірності та законності утримання вантажу в конкретному випадку.

Одразу зазначимо, що чітких термінів складання диспаші у міжнародному законодавстві немає. Зазвичай оформлення диспаші триває кілька місяців, але в залежності від складності розрахунків, кількості учасників, затримок в наданні диспашеру  документів чи інших відомостей цей процес може затягнутися на рік і більше. В нашій практиці траплялися випадки, коли диспашу складали 3+ роки.

Враховуючи ці та інші практичні нюанси, наша команда розробила для Клієнта оптимальні рекомендації щодо подальших дій.

Оскільки загальна аварія виникла через зіткнення суден, що належить до приватно-правового інституту заподіяння шкоди та передбачає визначення винної особи та компенсацію збитків, насамперед ми порадили клієнту запросити у Диспашерів інформацію/документи щодо:

     - сюрвейєрського звіту, щодо наслідків зіткнення;
     - офіційні результати розслідування морської пригоди;
     - компенсації збитків винною стороною;
     - наявність або відсутність судових спорів між судновласниками, пов'язаних із зазначеним аварійним інцидентом;

Ця інформація стане у нагоді Клієнту як при спілкуванні з іншими учасниками кейсу (судновласником, фрахтувальником, страховиками) щодо заподіяних збитків, так і у випадку, якщо справа дійде до арбітражу.  

Наразі кейс не завершено, Клієнт ще чекає на диспашу. А команда Interlegal у складі молодшого юриста Дмитра Каретнікова та провідного юриста Микити Кочерби під загальним керівництвом партнерки Карина Горової ретельно вивчила обставини справи і готова за першим запитом вжити подальших дій на захист його інтересів.

Iнститут загальної аварії – один з найскладніших і найзаплутаніших у морському праві. Випадки загальних аварій настільки різноманітні і карколомні, що можуть загнати у глухий кут навіть досвідчених морських арбітрів та диспашерів. Консультування з питань загальної аварії вимагає від юристів глибоких знань не лише міжнародного та місцевого законодавства, але й практичного застосування цих норм.

Працюючи зі справами, що стосуються загальної аварії, вже майже 29 років, фахівці Interlegal акумулювали величезний досвід, який дозволяє аналізувати кожен такий випадок та допомагати клієнтам максимально швидко та якісно. Тож якщо у вас є питання щодо загальної аварії, з радістю допоможемо вирішити їх в межах окремої консультації або комплексної юридичної підтримки в межах конкретного кейсу.

  • Interlegal розробило дорожню карту щодо мінімізації ризиків для Клієнта2024.07.26

    Interlegal – це юридична компанія, яка в більшості займається нетиповими, складними справами з метою захисту прав Клієнтів. І ця новина...

    детальніше
  • Увага яхтсменам у водах Іспанії!2024.07.25

    Наразі почастішали випадки перевірки документів власників та користувачів яхт митними та податковими органами Іспанії. На що звернути...

    детальніше
  • Interlegal - Лідер ринку2024.07.25

    Раді повідомити, що команда Interlegal знову отримала визнання у щорічному рейтингу юридичних компаній від Юридичної газети «Лідери ринк...

    детальніше
  • Що таке Compliance та з чим його їдять?2024.07.24

    Протягом двадцяти п’яти років ми, юристи компанії Interlegal, працюємо з бізнесом та не з чуток знаємо, що таке compliance.&nbs...

    детальніше
  • The Head of Interlegal's Cyprus office participated in the presentation2024.07.23

    The Head of Interlegal's Cyprus office, Alyona Remenyak , recently participated in the presentation "Investment Opportunit...

    детальніше
  • Огляд податкових послуг Interlegal2024.07.22

    Огляд податкових послуг Interlegal Представляємо вам огляд податкових послуг Interlegal – це комплексний набір послуг для ефективно...

    детальніше
  • Перемовини заради справедливості: Як Interlegal допомогла звільнити судно2024.07.19

    У сфері торговельного мореплавства трапляються непередбачувані ситуації. Наша компанія зіткнулася з одним із таких випадків, коли на с...

    детальніше
  • Як правильно оподаткувати та задекларувати дивіденди з іноземної компанії?2024.07.11

    До Interlegal звернувся Клієнт – співвласник кіпрської компанії, яка не є КІК. Компанія прийняла рішення про виплату дивідендів, які Клі...

    детальніше
  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше