24/7

Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?

25 марта : ru 6 26 марта : ru 4 27 марта : ru 2 всего: 46 18.03.24

Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все більше клієнтів з цього регіону довіряють фахівцям Interlegal справи, від яких залежить успіх їх бізнесу.  

Наприкінці минулого року наш Business Development Manager Денис Стадніченко вкотре відвідав Казахстан, де провів ряд зустрічей. Результатом однієї став наш наступний кейс.

До нас звернувся власник вантажу, який знаходився на борту судна, що зіткнулося з іншим судном біля Стамбульського каналу. Була оголошена загальна аварія та відповідно номіновані диспашери.

Диспашери повідомили про застосування заходів щодо утримання вантажу та запросили у Клієнта оплату General Average Security у вигляді грошового депозиту у розмірі 10% від вартості вантажу (близько 350 тис. доларів США).

За рік після оплати General Average Security та звільнення вантажу диспаша так і не була сформована. У зв'язку з цим у клієнта виникли сумніви щодо легітимності оголошення загальної аварії та подальших юридичних кроків.

Спеціалісти Interlegal надали Клієнту юридичний висновок щодо етапів оголошення загальної аварії, її критеріїв, відмінності від приватної аварії, а також щодо її правомірності та законності утримання вантажу в конкретному випадку.

Одразу зазначимо, що чітких термінів складання диспаші у міжнародному законодавстві немає. Зазвичай оформлення диспаші триває кілька місяців, але в залежності від складності розрахунків, кількості учасників, затримок в наданні диспашеру  документів чи інших відомостей цей процес може затягнутися на рік і більше. В нашій практиці траплялися випадки, коли диспашу складали 3+ роки.

Враховуючи ці та інші практичні нюанси, наша команда розробила для Клієнта оптимальні рекомендації щодо подальших дій.

Оскільки загальна аварія виникла через зіткнення суден, що належить до приватно-правового інституту заподіяння шкоди та передбачає визначення винної особи та компенсацію збитків, насамперед ми порадили клієнту запросити у Диспашерів інформацію/документи щодо:

     - сюрвейєрського звіту, щодо наслідків зіткнення;
     - офіційні результати розслідування морської пригоди;
     - компенсації збитків винною стороною;
     - наявність або відсутність судових спорів між судновласниками, пов'язаних із зазначеним аварійним інцидентом;

Ця інформація стане у нагоді Клієнту як при спілкуванні з іншими учасниками кейсу (судновласником, фрахтувальником, страховиками) щодо заподіяних збитків, так і у випадку, якщо справа дійде до арбітражу.  

Наразі кейс не завершено, Клієнт ще чекає на диспашу. А команда Interlegal у складі молодшого юриста Дмитра Каретнікова та провідного юриста Микити Кочерби під загальним керівництвом партнерки Карина Горової ретельно вивчила обставини справи і готова за першим запитом вжити подальших дій на захист його інтересів.

Iнститут загальної аварії – один з найскладніших і найзаплутаніших у морському праві. Випадки загальних аварій настільки різноманітні і карколомні, що можуть загнати у глухий кут навіть досвідчених морських арбітрів та диспашерів. Консультування з питань загальної аварії вимагає від юристів глибоких знань не лише міжнародного та місцевого законодавства, але й практичного застосування цих норм.

Працюючи зі справами, що стосуються загальної аварії, вже майже 29 років, фахівці Interlegal акумулювали величезний досвід, який дозволяє аналізувати кожен такий випадок та допомагати клієнтам максимально швидко та якісно. Тож якщо у вас є питання щодо загальної аварії, з радістю допоможемо вирішити їх в межах окремої консультації або комплексної юридичної підтримки в межах конкретного кейсу.

  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше
  • КІК: Час подавати звітність!2024.02.16

    У Вас лишилося трохи більше трьох місяців, щоб подати звіт про контрольовані іноземні компанії! Нагадуємо, контрольована інозем...

    детальніше
  • Що робити, якщо судно примусово видаляють із морського реєстру?2024.02.14

    Нещодавно до нас звернулась Панамська морська адміністрація з повідомленням про те, що судно нашого клієнта, щодо якого ми є адміністрат...

    детальніше
  • Misunderstanding та технічні помилки як причина спору2024.02.12

    До спеціалістів Interlegal звернулась компанія з дорученням провести claims handling з їх контрагентом. Через просте непорозуміння під...

    детальніше