Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю
Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованого плану навантаження судна. Причин може бути безліч, але наслідки зрозумілі – суцільний головний біль для фрахтувальників. Тому сьогодні розберемо один з кейсів, коли ми цей біль лікували (спойлер: ні, не подорожником).
Спочатку в нашого клієнта (фрахтувальника за сумісництвом) усе було дуже гарно: виконання чартеру на перевезення приблизно 3500 тон соєвого шроту почалося гладко. Навантаження відбувалося швидко, судновласники вже почали готувати інвойс на фрахт, а вантажовласники вже очікували на коносамент, щоб відправити його до банку та отримати гроші.
Але сюжет почав потроху закручуватися, коли вантажні роботи добігали кінця та усі почали рахувати. Далі цитуємо:
- Питомий навантажувальний об’єм більше! – написав у своєму імейлі капітан.
- Платіть нам мертвий фрахт! – крикнули судновласники.
- #%&*$! – сказали фрахтувальники.
Шум, галас та плутанина заважала усім думати, постійні сварки не залишали місця для здорового глузду. Воно й не дивно – різниця запланованого до навантаження вантажу та фактичної його кількості становила близько 250 тон.
Дійсно, усі документи свідчили, що питомий навантажувальний об’єм (ПНО) сої був більше зазначеного у чартері майже на 10 метрів кубічних на тону.
Судновласник не дуже хотів слухати аргументи про те, що в усьому всесвіті немає соєвого шроту за таким ПНО, тому почав погрожувати утриманням коносаментів, забороною на вивантаження та навіть розголосом «поганої репутації фрахтувальників» по ринку.
Ми своїх клієнтів у біді не залишаємо, тому почали копати глибоко та швидко. Саме тут розпочалося найгарячіше.
Одразу ж виявилося, що капітан із самого початку «підлаштовував» свої розрахунки ПНО, щоб вони підходили до фактичної кількості вантажу, потім - що некваліфікована компанія видавала сюрвеєрський репорт щодо характеристик самої сої. Ще через деякий час ми взагалі виявили, що судно могло навантажити більшу кількість вантажу навіть якщо ПНО було б завищеним.
Під натиском наших аргументів позиція судновласників почала слабшати, вони пішли на поступки. І ось тут до наших чіпких рук потрапив найважливіший козир – репорт кваліфікованого сюрвеєра. Перед тим, як відправити наших опонентів у нокаут, ми виявили, що, враховуючи його конструкцію, судно могло взяти не тільки заявлений у плані навантаження вантаж, а навіть на 200 (!) тон більше.
Далі ми погано пам’ятаємо, що було. Спалах світла, все завмерло. Коли наша команда прийшла до тями, то судно вже було вивантажено, а навкруги всі аплодували.
Ось так, швидко та якісно, ми приводимо кейси наших клієнтів до майже діснеєвських хепі-ендів.
Над проектом працювала команда у складі claims handler`а Олексія Банних та провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом асоційованого партнера Карини Горової.
Реєстрація судна під прапором Комор: тернистий шлях до успіху2024.05.13
Відомо, що через терни досягаємо зірок (лат. Per aspera ad astra), і наша команда переконалася в цьому знову. Нещодавно д...
детальнішеDue diligence судна від Interlegal2024.05.13
Коли йдеться про питання дотримання міжнародних санкцій у сфері морських перевезень, попередити потенційну проблему – простіше і ефект...
детальнішеЧи завжди з фрахту, виплаченого нерезиденту, утримується податок на репатріацію?2024.04.18
Фрахт – це винагорода (оплата) за перевезення вантажів та пасажирів різними типами транспортних засобів відповідно до умов укладених кон...
детальнішеЩо робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18
Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...
детальнішеInterlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17
На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...
детальнішеКупівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29
Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...
детальнішеInterlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25
Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...
детальнішеЗагальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18
Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...
детальнішеУвага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14
Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...
детальнішеСкасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11
З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...
детальніше