24/7

Арбітраж як крок до мирного врегулювання спору

2 февраля 2023 г.: ru 14 en 11 февраля 2023 г.: ru 8 en 13 февраля 2023 г.: ru 7 en 1 всего: 75 01.02.23

В умовах логістичної кризи, зумовленою війною в Україні, українські трейдери використовують усі можливості для того, щоб зробити експорт агропродукції можливим: знаходять нові ринки збуту, змінюють звичні їм види транспортування та оптимізують існуючі бізнес-процеси.

Проте нові бізнес-партнери не завжди виявляються надійними та добросовісними. Так, на тлі обвалу цін на соняшникову олію влітку минулого року багато європейських покупців відмовилися від замовленого заздалегідь товару. Чимало українських підприємств опинилися в ситуації, коли товар вже закуплено, витрати на транспорт понесено, а оплату не отримано.

Особливо болісно це вдарило по новим гравцям на ринку – дрібним та середнім торгівельним компаніям, що тільки розпочали свій шлях. Так сталося і з одним з клієнтів нашої компанії.

Вантажівки з олією вже були в дорозі до Німеччини, коли німецький покупець відмовився від них, посилаючись на різку зміну ринкової ціни, що зробила його покупку невигідною. Він також не прийняв та не сплатив за товар, що фактично вже був доставлений та відвантажений на склад.

Продавець не лише не отримав належні йому кошти за поставлений товар, а й потерпів значних витрат на зберігання вантажу на складі, простій автотранспорту, пошук нових покупців та інше.

Детально проаналізувавши надані документи та кореспонденцію між сторонами, спеціалісти Interlegal визначили можливі правові механізми вирішення спору. Бажаючи зберегти майбутні бізнес-стосунки с покупцем, наш Клієнт обрав позасудове врегулювання.

Спершу Interlegal направили покупцю Повідомлення про Дефолт, що є необхідною умовою згідно Контракту FOSFA № 57. А через деякий час командою юристів було розпочато комплексну процедуру претензійної роботи та переговорів з контрагентом.

Однак небажання покупця долучитися до конструктивного діалогу між сторонами призвело до прийняття Клієнтом рішення ініціювати арбітражний розгляд, відповідно до Правил арбітражу та апеляції FOSFA.

Після того, як було сформовано арбітражний трибунал та позиція Клієнта була належним чином обґрунтована, відповідач вийшов на зв’язок із продавцем задля мирного вирішення спору. За допомогою юристів Interlegal продавці домоглися оптимальних умов врегулювання конфлікту та підписали мирову угоду із покупцями.

Після фактичного виконання німецькими контрагентами їх грошових зобов’язань за угодою, команда Interlegal ініціювала закриття арбітражного провадження, оскільки спір фактично було вирішено.

Таким чином, наполегливість Клієнта та професійна підтримка юристів Interlegal надали можливість сторонам владнати спір та продовжити торгівлю.

Незважаючи на те, що арбітраж прийнято вважати крайнім заходом вирішення спорів, іноді він може стати одним з етапів у налагодженні діалогу між сторонами.

Над проектом працювала команда спеціалістів Interlegal у складі юриста Ганни Домусчі , провідного юриста Ігора Костова та молодшого юриста Діани Михайлової .

  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше