24/7

Платити не можна скасувати… Або консультація щодо простою в зерновому коридорі

30 августа 2023 г.: ru 35 31 августа 2023 г.: ru 23 1 сентября 2023 г.: ru 4 всего: 101 30.08.23

Це суттєве питання, з яким можуть зіштовхнутися всі, хто займаються вантажоперевезеннями, особливо у Чорноморському регіоні. 

Саме з такою проблемою до команди Interlegal звернувся фрахтувальник - крупна компанія, що здійснює свою діяльність по всьому світу. 

Ще за період роботи зернового коридору дуже розповсюдженими стали претензії та суперечки щодо надмірних простоїв суден у чергах на інспекцію JCC (Joint Coordination Centre - група з контролю за дотриманням Мінського протоколу, до якої входять представники української та російської сторін). Той самий інцидент трапився і з нашим Клієнтом. 

Що трапилось?  

Судно прибуло на якірну стоянку на вході до турецької зони інспекції та очікувало на інструкції з боку координаційного центру. Черга виявилася набагато довшою, ніж передбачав Клієнт, через що почали накопичуватися значні збитки в обох сторін (судновласника та Клієнта). 

Фрахтувальники, розуміючи, що втрати становляться надмірними, виявили бажання канцелювати чартер. Судновласники такого жесту не оцінили та відповіли претензією щодо відшкодування виниклого детншену та інших збитків майже на 1 мільйон доларів США. 

Консультація Interlegal 

Детально проаналізувавши контракт та усі супровідні документи, команда професіоналів Interlegal надала Клієнту розгорнуту консультацію з аргументацією всіх можливих подальших шляхів розвитку та наслідків щодо кейсу. 

Виявилося, що сума претензії з боку судновласника не була супроводжена жодними розрахунками та включала в себе додаткові кошти та збитки, що за згодою сторін мав нести виключно судновласник. Через це вимога не могла вважатися обґрунтованою у повному обсязі, а наша команда перейшла до процесу claims handling задля врегулювання спору між сторонами мирним шляхом.  

Важливо пам’ятати:  

У схожих випадках щодо простою суден на рейдах каналів (наприклад, Суліни чи Бистре) дуже важливу роль відіграє те, які саме умови узгоджені сторонами у чартері та до яких можливих наслідків та збитків можуть привести дії тієї чи іншої сторони договору. Через це ми рекомендуємо акцентувати увагу на наступному: 

       - Обов’язки сторін щодо забезпечення проходження каналів судном; 
       - Умови скасування контракту (його правомірність, строки та послідовність дій); 
       - Послідовність компенсування збитків потерпілій стороні та формула їх розрахунків;  
       - Можливість посилання на форс-мажор чи доктрину фрустрації у конкретному випадку; 

Наразі кейс триває та наша команда у складі молодшого юриста Діани Михайлової під керівництвом партнера Олексія Ремесло уважно слідкує за розвитком подій, щоб як зазвичай надати Клієнтові необхідну юридичну допомогу вчасно та влучно. 

  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше