Як Interlegal морські милі та страховку рахував
Питання очікування в Сулінському каналі вже встигло набити оскому як для фрахтувальників, так і для судновласників. Але трапляються й унікальні випадки, коли ситуація стає дедалі глибшою, аніж банальне компенсування простою тоннажу. Саме такий кейс ми нещодавно додали до нашої колекції успішно завершених.
Починалося все дуже типово: судно було зафрахтовано нашим Клієнтом на два рейси з Греції до Ізмаїлу з вантажем дизельного палива, які успішно виконало. На перший погляд можна сказати, що тут нема нічого цікавого, але в обох випадках судно за інструкцією фрахтувальника очікувало на вивантаження, дрейфуючи на злощасній 44-й милі Дунаю. Чому саме злощасній – зрозумієте потім.
Насправді, усе це могло б мати хепі енд, але після закінчення рейсів судновласники додали ложку дьогтю.
Справа в тому, що усі судозаходи в українські порти наразі пов’язані з військовими ризиками. Ставки на страхування суден іноді є настільки величезними, що судновласники втрачають свідомість, побачивши кінцеві інвойси. Щоб зберегти здоров’я, останні прописують у чартерах однозначні умови, чітко визначаючі, що вони покривають лише частину простою в зонах додаткових ризиків, а все, що вище певного часу, мають компенсувати фрахтувальники.
Базуючись на цьому всьому, судновласники прислали нашим клієнтам інвойс на більш ніж 200,000 USD за цю саму додаткову військову страховку (вона ж EWRI – Extra War Risk Insurance, вона ж AWRP – Additional War Risk Premium).
Занурившись у кейс з головою, ми з’ясували, що у своїх розрахунках судновласники та їх страхова не зовсім уважно дивилися на фактичне місцерозташування судна (що, звісно ж, було в їхніх інтересах), що наприкінці стало їх фундаментальною помилкою. Фрахтувальники у свою чергу наполягали, що 44 миля Дунаю взагалі не є зоною військових ризиків. Але, як це часто буває, істина ховалася десь посередині. Суть в тому, що фарватер розділяє Дунай на дві сторони: українську (де EWRI нараховується) та румунську (де додаткових витрат на таке страхування немає).
Відстеживши судно буквально по хвилинах, ми виявили, що через дрейфування воно хоч і перебувало 44-й милі, але постійно змінювало свої координати та по черзі знаходилося як з однієї сторони фарватеру, так і з іншої, тому сума інвойсу мала бути значно меншою.
Після величезної кількості суперечок нам вдалося не тільки привести сторони до мирової угоди, знизивши початкову суму претензії більше ніж удвічі, а ще й зберегти гарні комерційні відносини між судновласниками та фрахтувальниками.
Про те, як юристи Interlegal розплутували усі вузлики цього кейсу, наша команда розповідала на конференції EBA Expert Talks: «Дунай – Логістика по-новому» 2.0 (сам виступ ви можете подивитись тут) Детальніше про наші з Европейською Бізнес Ассоціацією заходи ви можете дізнатися з наших соціальних мереж (спойлер: слідкуйте за анонсами аби нічого не пропустити).
Звертайтеся до Interlegal, щоб виграти свої найскладніші кейси
Над проектом працювала команда у складі молодшого юриста Діани Михайлової , claims handler’а Олексія Банних, провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом ассоційованого партнера Карини Горової та партнера Олексій Ремесло .
Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18
Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...
детальнішеInterlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17
На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...
детальнішеКупівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29
Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...
детальнішеInterlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25
Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...
детальнішеЗагальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18
Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...
детальнішеУвага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14
Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...
детальнішеСкасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11
З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...
детальнішеInterlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06
До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт – іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в його cюрвеєрській...
детальнішеКупівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01
Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...
детальнішеЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23
18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...
детальніше