24/7

Як уникнути додаткових штрафів у випадку демереджа?

17 декабря 2022 г.: ru 40 15 декабря 2022 г.: ru 38 16 декабря 2022 г.: ru 6 всего: 133 01.12.22

Спочатку здається, що це типова ситуация: рейсовий чартер з порту Рені, Україна, до порту Мерсін, Туреччина. 

Але, з’явилися нюанси. Клієнт фрахтувальник звернувся до нас з проблемою.  
Через те, що Фрахтувальник не укладався у строки та затримував виконання платежу, Судновласник наказав судну зупинитися в грецьких водах та проінструктував екіпаж не продовжувати рух доки повна сума фрахту не буде отримана Судновласником.  

Звісно ж Фрахтувальник здійснив оплату фрахту як найскоріше. Та судно продовжило прямувати до порту призначення.  
Але це не задовільнило Судновласника та він висунув додаткові вимоги щодо відшкодування збитків за вимушений простій в грецьких водах. Ця сума складала близько 200 тис доларів, що включали:  
- збитки за 5-денний простій розрахований по ставці демереджу,  
- витрати на бункер, спожитий під час такого простою, 
- витрати на додаткове страхування військових ризиків. 
 
І судно ще раз було зупинене до його заходу в турецькі територіальні води до оплати нових вимог. 

Неприємна ситуація, але наші юристи знайшли вихід.  
Детально проаналізувавши надані Клієнтом документи та відповідну практику англійського прецедентного права, наша команда дійшла таких висновків: 

1. Хоча порушення строків оплати фрахту й мало місце, однак фактично платіж міг би бути отриманий судновласником до підходу судна в порт розвантаження, і в такому випадку не було б жодних збитків через простій.  

2. Факт зупинки судна під час виконання рейсу є прямим порушеннями Судновласника свого обов’язку – to proceed with due dispatch.  

3. Демередж —  це особливий вид збитків, яких зазнає власник у порту навантаження чи розвантаження під час вантажно-розвантажувальних операцій.  
Тож простій у даному випадку скоріше можна характеризувати як детеншн, для забезпечення якого не може бути використано заставне право на вантаж (яке намагався здійснити судновласник неподалік від порту розвантаження).  

Тож, незважаючи на постійний тиск з боку Судновласника та погрози призупинити морське перевезення знов, юристам Interlegal вдалося відхилити частину вимог з огляду на їх неправомірність та необґрунтованість. Це дало змогу досягти безпечного розвантаження судна та забезпечення інтересів Клієнта.?  

Над проектом працював провідний юрист Interlegal? Микола Козаченко  під керівництвом партнера  Олексія Ремесло  

  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше