24/7

Арбітраж як крок до мирного врегулювання спору

2 февраля 2023 г.: ru 14 en 11 февраля 2023 г.: ru 8 en 13 февраля 2023 г.: ru 7 en 1 всего: 77 01.02.23

В умовах логістичної кризи, зумовленою війною в Україні, українські трейдери використовують усі можливості для того, щоб зробити експорт агропродукції можливим: знаходять нові ринки збуту, змінюють звичні їм види транспортування та оптимізують існуючі бізнес-процеси.

Проте нові бізнес-партнери не завжди виявляються надійними та добросовісними. Так, на тлі обвалу цін на соняшникову олію влітку минулого року багато європейських покупців відмовилися від замовленого заздалегідь товару. Чимало українських підприємств опинилися в ситуації, коли товар вже закуплено, витрати на транспорт понесено, а оплату не отримано.

Особливо болісно це вдарило по новим гравцям на ринку – дрібним та середнім торгівельним компаніям, що тільки розпочали свій шлях. Так сталося і з одним з клієнтів нашої компанії.

Вантажівки з олією вже були в дорозі до Німеччини, коли німецький покупець відмовився від них, посилаючись на різку зміну ринкової ціни, що зробила його покупку невигідною. Він також не прийняв та не сплатив за товар, що фактично вже був доставлений та відвантажений на склад.

Продавець не лише не отримав належні йому кошти за поставлений товар, а й потерпів значних витрат на зберігання вантажу на складі, простій автотранспорту, пошук нових покупців та інше.

Детально проаналізувавши надані документи та кореспонденцію між сторонами, спеціалісти Interlegal визначили можливі правові механізми вирішення спору. Бажаючи зберегти майбутні бізнес-стосунки с покупцем, наш Клієнт обрав позасудове врегулювання.

Спершу Interlegal направили покупцю Повідомлення про Дефолт, що є необхідною умовою згідно Контракту FOSFA № 57. А через деякий час командою юристів було розпочато комплексну процедуру претензійної роботи та переговорів з контрагентом.

Однак небажання покупця долучитися до конструктивного діалогу між сторонами призвело до прийняття Клієнтом рішення ініціювати арбітражний розгляд, відповідно до Правил арбітражу та апеляції FOSFA.

Після того, як було сформовано арбітражний трибунал та позиція Клієнта була належним чином обґрунтована, відповідач вийшов на зв’язок із продавцем задля мирного вирішення спору. За допомогою юристів Interlegal продавці домоглися оптимальних умов врегулювання конфлікту та підписали мирову угоду із покупцями.

Після фактичного виконання німецькими контрагентами їх грошових зобов’язань за угодою, команда Interlegal ініціювала закриття арбітражного провадження, оскільки спір фактично було вирішено.

Таким чином, наполегливість Клієнта та професійна підтримка юристів Interlegal надали можливість сторонам владнати спір та продовжити торгівлю.

Незважаючи на те, що арбітраж прийнято вважати крайнім заходом вирішення спорів, іноді він може стати одним з етапів у налагодженні діалогу між сторонами.

Над проектом працювала команда спеціалістів Interlegal у складі юриста Ганни Домусчі , провідного юриста Ігора Костова та молодшого юриста Діани Михайлової .

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше