24/7

Платити не можна скасувати… Або консультація щодо простою в зерновому коридорі

30 августа 2023 г.: ru 35 31 августа 2023 г.: ru 23 1 сентября 2023 г.: ru 4 всего: 106 30.08.23

Це суттєве питання, з яким можуть зіштовхнутися всі, хто займаються вантажоперевезеннями, особливо у Чорноморському регіоні. 

Саме з такою проблемою до команди Interlegal звернувся фрахтувальник - крупна компанія, що здійснює свою діяльність по всьому світу. 

Ще за період роботи зернового коридору дуже розповсюдженими стали претензії та суперечки щодо надмірних простоїв суден у чергах на інспекцію JCC (Joint Coordination Centre - група з контролю за дотриманням Мінського протоколу, до якої входять представники української та російської сторін). Той самий інцидент трапився і з нашим Клієнтом. 

Що трапилось?  

Судно прибуло на якірну стоянку на вході до турецької зони інспекції та очікувало на інструкції з боку координаційного центру. Черга виявилася набагато довшою, ніж передбачав Клієнт, через що почали накопичуватися значні збитки в обох сторін (судновласника та Клієнта). 

Фрахтувальники, розуміючи, що втрати становляться надмірними, виявили бажання канцелювати чартер. Судновласники такого жесту не оцінили та відповіли претензією щодо відшкодування виниклого детншену та інших збитків майже на 1 мільйон доларів США. 

Консультація Interlegal 

Детально проаналізувавши контракт та усі супровідні документи, команда професіоналів Interlegal надала Клієнту розгорнуту консультацію з аргументацією всіх можливих подальших шляхів розвитку та наслідків щодо кейсу. 

Виявилося, що сума претензії з боку судновласника не була супроводжена жодними розрахунками та включала в себе додаткові кошти та збитки, що за згодою сторін мав нести виключно судновласник. Через це вимога не могла вважатися обґрунтованою у повному обсязі, а наша команда перейшла до процесу claims handling задля врегулювання спору між сторонами мирним шляхом.  

Важливо пам’ятати:  

У схожих випадках щодо простою суден на рейдах каналів (наприклад, Суліни чи Бистре) дуже важливу роль відіграє те, які саме умови узгоджені сторонами у чартері та до яких можливих наслідків та збитків можуть привести дії тієї чи іншої сторони договору. Через це ми рекомендуємо акцентувати увагу на наступному: 

       - Обов’язки сторін щодо забезпечення проходження каналів судном; 
       - Умови скасування контракту (його правомірність, строки та послідовність дій); 
       - Послідовність компенсування збитків потерпілій стороні та формула їх розрахунків;  
       - Можливість посилання на форс-мажор чи доктрину фрустрації у конкретному випадку; 

Наразі кейс триває та наша команда у складі молодшого юриста Діани Михайлової під керівництвом партнера Олексія Ремесло уважно слідкує за розвитком подій, щоб як зазвичай надати Клієнтові необхідну юридичну допомогу вчасно та влучно. 

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше