24/7

Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю

18 апреля : ru 30 19 апреля : ru 22 21 апреля : ru 4 всего: 120 18.04.24

Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованого плану навантаження судна. Причин може бути безліч, але наслідки зрозумілі – суцільний головний біль для фрахтувальників. Тому сьогодні розберемо один з кейсів, коли ми цей біль лікували (спойлер: ні, не подорожником).

Спочатку в нашого клієнта (фрахтувальника за сумісництвом) усе було дуже гарно: виконання чартеру на перевезення приблизно 3500 тон соєвого шроту почалося гладко. Навантаження відбувалося швидко, судновласники вже почали готувати інвойс на фрахт, а вантажовласники вже очікували на коносамент, щоб відправити його до банку та отримати гроші.

Але сюжет почав потроху закручуватися, коли вантажні роботи добігали кінця та усі почали рахувати. Далі цитуємо:

- Питомий навантажувальний об’єм більше! – написав у своєму імейлі капітан.

- Платіть нам мертвий фрахт! – крикнули судновласники.

- #%&*$! – сказали фрахтувальники.

Шум, галас та плутанина заважала усім думати, постійні сварки не залишали місця для здорового глузду. Воно й не дивно – різниця запланованого до навантаження вантажу та фактичної його кількості становила близько 250 тон.

Дійсно, усі документи свідчили, що питомий навантажувальний об’єм (ПНО) сої був більше зазначеного у чартері майже на 10 метрів кубічних на тону.

Судновласник не дуже хотів слухати аргументи про те, що в усьому всесвіті немає соєвого шроту за таким ПНО, тому почав погрожувати утриманням коносаментів, забороною на вивантаження та навіть розголосом «поганої репутації фрахтувальників» по ринку.

Ми своїх клієнтів у біді не залишаємо, тому почали копати глибоко та швидко. Саме тут розпочалося найгарячіше.

Одразу ж виявилося, що капітан із самого початку «підлаштовував» свої розрахунки ПНО, щоб вони підходили до фактичної кількості вантажу, потім - що некваліфікована компанія видавала сюрвеєрський репорт щодо характеристик самої сої. Ще через деякий час ми взагалі виявили, що судно могло  навантажити більшу кількість вантажу навіть якщо ПНО було б завищеним.

Під натиском наших аргументів позиція судновласників почала слабшати, вони пішли на поступки. І ось тут до наших чіпких рук потрапив найважливіший козир –  репорт кваліфікованого сюрвеєра. Перед тим, як відправити наших опонентів у нокаут, ми виявили, що, враховуючи його конструкцію, судно могло взяти не тільки заявлений у плані навантаження вантаж, а навіть на 200 (!) тон більше.

Далі ми погано пам’ятаємо, що було. Спалах світла, все завмерло. Коли наша команда прийшла до тями, то судно вже було вивантажено, а навкруги всі аплодували.

Ось так, швидко та якісно, ми приводимо кейси наших клієнтів  до майже діснеєвських хепі-ендів.

Над проектом працювала команда у складі claims handler`а Олексія Банних та провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом асоційованого партнера Карини Горової.

Тарас Драган Карина Горова

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше