24/7

Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю

29 июля : ru 1 30 июля : ru 1 всего: 2 29.03.24

Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованого плану навантаження судна. Причин може бути безліч, але наслідки зрозумілі – суцільний головний біль для фрахтувальників. Тому сьогодні розберемо один з кейсів, коли ми цей біль лікували (спойлер: ні, не подорожником).  

Спочатку в нашого клієнта (фрахтувальника за сумісництвом) усе було дуже гарно: виконання чартеру на перевезення приблизно 3500 тон соєвого шроту почалося гладко. Навантаження відбувалося швидко, судновласники вже почали готувати інвойс на фрахт, а вантажовласники вже очікували на коносамент, щоб відправити його до банку та отримати гроші.  

Але сюжет почав потроху закручуватися, коли вантажні роботи добігали кінця та усі почали рахувати. Далі цитуємо: 

- Питомий навантажувальний об’єм більше! – написав у своєму імейлі капітан. 
- Платіть нам мертвий фрахт! – крикнули судновласники. 
- #%&*$! – сказали фрахтувальники. 

Шум, галас та плутанина заважала усім думати, постійні сварки не залишали місця для здорового глузду. Воно й не дивно – різниця запланованого до навантаження вантажу та фактичної його кількості становила близько 250 тон.  

Дійсно, усі документи свідчили, що питомий навантажувальний об’єм (ПНО) сої був більше зазначеного у чартері майже на 10 метрів кубічних на тону. 

Судновласник не дуже хотів слухати аргументи про те, що в усьому всесвіті немає соєвого шроту за таким ПНО, тому почав погрожувати утриманням коносаментів, забороною на вивантаження та навіть розголосом «поганої репутації фрахтувальників» по ринку. 

Ми своїх клієнтів у біді не залишаємо, тому почали копати глибоко та швидко. Саме тут розпочалося найгарячіше. 

Одразу ж виявилося, що капітан із самого початку «підлаштовував» свої розрахунки ПНО, щоб вони підходили до фактичної кількості вантажу, потім - що некваліфікована компанія видавала сюрвеєрський репорт щодо характеристик самої сої. Ще через деякий час ми взагалі виявили, що судно могло  навантажити більшу кількість вантажу навіть якщо ПНО було б завищеним.  

Під натиском наших аргументів позиція судновласників почала слабшати, вони пішли на поступки. І ось тут до наших чіпких рук потрапив найважливіший козир –  репорт кваліфікованого сюрвеєра. Перед тим, як відправити наших опонентів у нокаут, ми виявили, що, враховуючи його конструкцію, судно могло взяти не тільки заявлений у плані навантаження вантаж, а навіть на 200 (!) тон більше.  

Далі ми погано пам’ятаємо, що було. Спалах світла, все завмерло. Коли наша команда прийшла до тями, то судно вже було вивантажено, а навкруги всі аплодували. 

Ось так, швидко та якісно, ми приводимо кейси наших клієнтів  до майже діснеєвських хепі-ендів.  

Над проектом працювала команда у складі claims handler`а Олексія Банних та провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом асоційованого партнера Карини Горової  

  • Аналіз резидентства та правил КІК: консультація від Interlegal.2024.08.28

    Нещодавно до команди Interlegal звернувся Клієнт із проханням визначити, чи вважається він, постійно проживаючи в Європі, податковим рез...

    детальніше
  • Вантажовласники та їх «сіль на рану»2024.08.26

    Як ви гадаєте, що є найбільшим головним болем для вантажовласників у морському перевезенні? Може це несплачений контрагентами інвойс з...

    детальніше
  • Пам’ятаєте про реєстр бенефіціарів на Кіпрі?2024.08.15

    Як ви знаєте, багато років тому на хвилях деофшоризації нам принесло реєстри бенефіціарів, навколо яких було дуже багато розмов та суп...

    детальніше
  • Бронювання військовозобов'язаних на підприємстві2024.08.14

    Останнім часом у процедурі бронювання від мобілізації відбулися зміни, які значно спростили роботодавцям процес бронювання військов...

    детальніше
  • Оновлення морського права в Туреччині2024.08.09

    9 липня 2024 року у Туреччині набули чинності Закон та Постанова № 655, спрямовані на оновлення та впорядкування чинного законодавст...

    детальніше
  • Як повернути кошти від верфі?2024.08.09

    Канський яхтовий фестиваль, який проводять організатори щороку на півдні Франції, є одним з найпопулярніших та найвідвідуваніших місць...

    детальніше
  • Податкові перевірки в умовах воєнного стану2024.08.06

    З початку воєнного стану в Україні запровадили мораторій на податкові перевірки. Однак цей мораторій не стосувався камеральних, факт...

    детальніше
  • Відкриття компанії та банківського рахунку в Туреччині2024.08.05

    Власникам міжнародного бізнесу, які шукають надійну і водночас максимально лояльну і гнучку юрисдикцію для відкриття компанії і банківсь...

    детальніше
  • Interlegal проконсультували клієнта стосовно демерджу за торговим контрактом2024.07.30

    Нещодавно до Interlegal звернувся клієнт, Продавець української пшениці, з запитом щодо отримання консультації стосовно правомірно...

    детальніше
  • Звіт парижського меморандуму за 2023 рік2024.07.29

    17 червня 2024 року було опубліковано новий звіт за 2023 рік Паризького Меморандуму (англ. – «Paris MOU»), який набув чинності 1 липня...

    детальніше