24/7

Як Interlegal морські милі та страховку рахував

13 февраля : ru 58 14 февраля : ru 15 15 февраля : ru 5 всего: 118 09.02.24

Питання очікування в Сулінському каналі вже встигло набити оскому як для фрахтувальників, так і для судновласників. Але трапляються й унікальні випадки, коли ситуація стає дедалі глибшою, аніж банальне компенсування простою тоннажу. Саме такий кейс ми нещодавно додали до нашої колекції успішно завершених.  

Починалося все дуже типово: судно було зафрахтовано нашим Клієнтом на два рейси з Греції до Ізмаїлу з вантажем дизельного палива, які успішно виконало. На перший погляд можна сказати, що тут нема нічого цікавого, але в обох випадках судно за інструкцією фрахтувальника очікувало на вивантаження, дрейфуючи на злощасній 44-й милі Дунаю. Чому саме злощасній – зрозумієте потім. 

Насправді, усе це могло б мати хепі енд, але після закінчення рейсів судновласники додали ложку дьогтю.  

Справа в тому, що усі судозаходи в українські порти наразі пов’язані з військовими ризиками. Ставки на страхування суден іноді є настільки величезними, що судновласники втрачають свідомість, побачивши кінцеві інвойси. Щоб зберегти здоров’я, останні прописують у чартерах однозначні умови, чітко визначаючі, що вони покривають лише частину простою в зонах додаткових ризиків, а все, що вище певного часу, мають компенсувати фрахтувальники. 

Базуючись на цьому всьому, судновласники прислали нашим клієнтам інвойс на більш ніж 200,000 USD за цю саму додаткову військову страховку (вона ж EWRI – Extra War Risk Insurance, вона ж AWRP – Additional War Risk Premium).  

Занурившись у кейс з головою, ми з’ясували, що у своїх розрахунках судновласники та їх страхова не зовсім уважно дивилися на фактичне місцерозташування судна (що, звісно ж, було в їхніх інтересах), що наприкінці стало їх фундаментальною помилкою. Фрахтувальники у свою чергу наполягали, що 44 миля Дунаю взагалі не є зоною військових ризиків. Але, як це часто буває, істина ховалася десь посередині. Суть в тому, що фарватер розділяє Дунай на дві сторони: українську (де EWRI нараховується) та румунську (де додаткових витрат на таке страхування немає).  

Відстеживши судно буквально по хвилинах, ми виявили, що через дрейфування воно хоч і перебувало 44-й милі, але постійно змінювало свої координати та по черзі знаходилося як з однієї сторони фарватеру, так і з іншої, тому сума інвойсу мала бути значно меншою.  

Після величезної кількості суперечок нам вдалося не тільки привести сторони до мирової угоди, знизивши початкову суму претензії більше ніж удвічі, а ще й зберегти гарні комерційні відносини між судновласниками та фрахтувальниками.  

Про те, як юристи Interlegal розплутували усі вузлики цього кейсу, наша команда розповідала на конференції EBA Expert Talks: «Дунай – Логістика по-новому» 2.0 (сам виступ ви можете подивитись тут) Детальніше про наші з Европейською Бізнес Ассоціацією заходи ви можете дізнатися з наших соціальних мереж (спойлер: слідкуйте за анонсами аби нічого не пропустити). 

Звертайтеся до Interlegal, щоб виграти свої найскладніші кейси

Над проектом працювала команда у складі молодшого юриста Діани Михайлової , claims handler’а Олексія Банних, провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом ассоційованого партнера Карини Горової та партнера Олексій Ремесло

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше