24/7

Як уникнути додаткових штрафів у випадку демереджа?

17 декабря 2022 г.: ru 40 15 декабря 2022 г.: ru 38 16 декабря 2022 г.: ru 6 всего: 133 01.12.22

Спочатку здається, що це типова ситуация: рейсовий чартер з порту Рені, Україна, до порту Мерсін, Туреччина. 

Але, з’явилися нюанси. Клієнт фрахтувальник звернувся до нас з проблемою.  
Через те, що Фрахтувальник не укладався у строки та затримував виконання платежу, Судновласник наказав судну зупинитися в грецьких водах та проінструктував екіпаж не продовжувати рух доки повна сума фрахту не буде отримана Судновласником.  

Звісно ж Фрахтувальник здійснив оплату фрахту як найскоріше. Та судно продовжило прямувати до порту призначення.  
Але це не задовільнило Судновласника та він висунув додаткові вимоги щодо відшкодування збитків за вимушений простій в грецьких водах. Ця сума складала близько 200 тис доларів, що включали:  
- збитки за 5-денний простій розрахований по ставці демереджу,  
- витрати на бункер, спожитий під час такого простою, 
- витрати на додаткове страхування військових ризиків. 
 
І судно ще раз було зупинене до його заходу в турецькі територіальні води до оплати нових вимог. 

Неприємна ситуація, але наші юристи знайшли вихід.  
Детально проаналізувавши надані Клієнтом документи та відповідну практику англійського прецедентного права, наша команда дійшла таких висновків: 

1. Хоча порушення строків оплати фрахту й мало місце, однак фактично платіж міг би бути отриманий судновласником до підходу судна в порт розвантаження, і в такому випадку не було б жодних збитків через простій.  

2. Факт зупинки судна під час виконання рейсу є прямим порушеннями Судновласника свого обов’язку – to proceed with due dispatch.  

3. Демередж —  це особливий вид збитків, яких зазнає власник у порту навантаження чи розвантаження під час вантажно-розвантажувальних операцій.  
Тож простій у даному випадку скоріше можна характеризувати як детеншн, для забезпечення якого не може бути використано заставне право на вантаж (яке намагався здійснити судновласник неподалік від порту розвантаження).  

Тож, незважаючи на постійний тиск з боку Судновласника та погрози призупинити морське перевезення знов, юристам Interlegal вдалося відхилити частину вимог з огляду на їх неправомірність та необґрунтованість. Це дало змогу досягти безпечного розвантаження судна та забезпечення інтересів Клієнта.?  

Над проектом працював провідний юрист Interlegal? Микола Козаченко  під керівництвом партнера  Олексія Ремесло  

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше