24/7

Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?

26 марта : ru 4 15 июля : en 125 марта : ru 6 всего: 92 18.03.24

Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все більше клієнтів з цього регіону довіряють фахівцям Interlegal справи, від яких залежить успіх їх бізнесу.  

Наприкінці минулого року наш Business Development Manager Денис Стадніченко вкотре відвідав Казахстан, де провів ряд зустрічей. Результатом однієї став наш наступний кейс.

До нас звернувся власник вантажу, який знаходився на борту судна, що зіткнулося з іншим судном біля Стамбульського каналу. Була оголошена загальна аварія та відповідно номіновані диспашери.

Диспашери повідомили про застосування заходів щодо утримання вантажу та запросили у Клієнта оплату General Average Security у вигляді грошового депозиту у розмірі 10% від вартості вантажу (близько 350 тис. доларів США).

За рік після оплати General Average Security та звільнення вантажу диспаша так і не була сформована. У зв'язку з цим у клієнта виникли сумніви щодо легітимності оголошення загальної аварії та подальших юридичних кроків.

Спеціалісти Interlegal надали Клієнту юридичний висновок щодо етапів оголошення загальної аварії, її критеріїв, відмінності від приватної аварії, а також щодо її правомірності та законності утримання вантажу в конкретному випадку.

Одразу зазначимо, що чітких термінів складання диспаші у міжнародному законодавстві немає. Зазвичай оформлення диспаші триває кілька місяців, але в залежності від складності розрахунків, кількості учасників, затримок в наданні диспашеру  документів чи інших відомостей цей процес може затягнутися на рік і більше. В нашій практиці траплялися випадки, коли диспашу складали 3+ роки.

Враховуючи ці та інші практичні нюанси, наша команда розробила для Клієнта оптимальні рекомендації щодо подальших дій.

Оскільки загальна аварія виникла через зіткнення суден, що належить до приватно-правового інституту заподіяння шкоди та передбачає визначення винної особи та компенсацію збитків, насамперед ми порадили клієнту запросити у Диспашерів інформацію/документи щодо:

     - сюрвейєрського звіту, щодо наслідків зіткнення;
     - офіційні результати розслідування морської пригоди;
     - компенсації збитків винною стороною;
     - наявність або відсутність судових спорів між судновласниками, пов'язаних із зазначеним аварійним інцидентом;

Ця інформація стане у нагоді Клієнту як при спілкуванні з іншими учасниками кейсу (судновласником, фрахтувальником, страховиками) щодо заподіяних збитків, так і у випадку, якщо справа дійде до арбітражу.  

Наразі кейс не завершено, Клієнт ще чекає на диспашу. А команда Interlegal у складі молодшого юриста Дмитра Каретнікова та провідного юриста Микити Кочерби під загальним керівництвом партнерки Карина Горової ретельно вивчила обставини справи і готова за першим запитом вжити подальших дій на захист його інтересів.

Iнститут загальної аварії – один з найскладніших і найзаплутаніших у морському праві. Випадки загальних аварій настільки різноманітні і карколомні, що можуть загнати у глухий кут навіть досвідчених морських арбітрів та диспашерів. Консультування з питань загальної аварії вимагає від юристів глибоких знань не лише міжнародного та місцевого законодавства, але й практичного застосування цих норм.

Працюючи зі справами, що стосуються загальної аварії, вже майже 29 років, фахівці Interlegal акумулювали величезний досвід, який дозволяє аналізувати кожен такий випадок та допомагати клієнтам максимально швидко та якісно. Тож якщо у вас є питання щодо загальної аварії, з радістю допоможемо вирішити їх в межах окремої консультації або комплексної юридичної підтримки в межах конкретного кейсу.

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше