24/7

Законопроєкт №8137: яких змін варто чекати щодо КІК

28 июля 2023 г.: ru 74 29 июля 2023 г.: ru 5 30 июля 2023 г.: ru 2 всего: 162 27.07.23

 

З жовтня минулого року Верховна Рада України розглядає законопроєкт №8137. Він містить зміни для виправлення ряду неузгодженостей щодо КІК, які виникли у резидентів України на практиці.

Перше читання в листопаді 2022 року було невдалим: законопроєкт не знайшов підтримки серед депутатів і був відправлений на доопрацювання в профільний комітет. І тільки 2 травня цього року доопрацьована версія законопроєкту була прийнята за основу Верховною Радою України. Наразі проект очікує на друге читання.

Пропонуємо розглянути окремі цікаві зміни до Податкового кодексу України:

1. Законопроєктом №8137 пропонується визнавати КІК, як іноземну компанію, в якій резиденту України належить частка в 50% і більше (на сьогодні розмір частки повинен складати більше 50%). Така зміна дозволить поширити правила КІК на іноземні компанії, які належать порівну (по 50%) резиденту та нерезиденту України.

2. Важливим нововведенням є встановлення чіткої дати, станом на яку треба визначати частку резидента (або резидентів) України в іноземній компанії для цілей КІК. Таким моментом пропонується визнати 31 грудня відповідного календарного року.

3. Законопроєкт містить цікаві положення щодо фактичного контролю резидента України над КІК. Перелік ознак, що свідчать про фактичний контроль резидента України над іноземною компанією доповнюється двома новими. Так, підтвердженням фактичного контролю слугуватиме:

    - довіреність з фактичними повноваженнями, яка видана іноземною компанією на строк більше ніж 183 дні в календарному році (раніше такий строк було визначено як більше ніж на один рік). Такими довіреностями будуть вважатися генеральні довіреності або довіреності з суттєвими повноваженнями у повіреного (наприклад, на власний розсуд здійснювати угоди щодо відчуження або набуття компанією активів з балансовою вартістю 10% і більше від загальної вартості усіх її активів);
    - наявність у номінального директора обов’язку виконувати обов’язкові вказівки (інструкції) контролера (при цьому такий номінальний директор повинен бути призначений на строк більше 183 днів в календарному році).

4. Найочікуванішою зміною, що містить цей законопроєкт, є істотне зменшення розміру штрафних санкцій за порушення податкового законодавства щодо КІК. Зокрема, пропонується зменшити розмір штрафу до 129 450 грн за неповідомлення української податкової про набуття або припинення контролю над іноземною компанією або іноземним правовим утворенням (трастом, партнерством, фондом). Окрім цього, пропонується передбачати окремо відповідальність за несвоєчасне повідомлення української податкової про вищезазначені факти і передбачити штраф в розмірі 2 589 грн за кожен день прострочення, але не більше ніж 64 725 грн. Для порівняння на сьогодні Податковий кодекс України встановлює штраф в розмірі 776 700 грн за неповідомлення податкового органу України про набуття або припинення контролю над КІК. 

Однак, окрім проаналізованих вище змін, закононопроєкт №8137 містить також багато інших нововведень та змін в існуючі податкові норми щодо КІК.

Чекаємо наступний розгляд цього законопроекту та готуємось до аналізу проголосованих змін.

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше