24/7

Звільнення суден, незаконно заарештованих в Сербії

27 февраля 2023 г.: ru 4 24 октября 2022 г.: ru 2 27 марта 2023 г.: ru 2 всего: 32 27.08.22

Коротка передісторія. Що трапилось?

Судна (флот) Клієнта Interlegal, великої судноплавної компанії, на підставі заявленої опонентом морської вимоги були заарештовані на території Сербії на річці Дунай.

Важливо відзначити, що мова йде про судна класу «річка» (несамохідні річкові баржі), а не «річка-море» чи «море».

У зв’язку з цим у спеціаліста з галузі шипінгу має виникнути справедливе питання: «Чи законно застосовувати правила морської вимоги до неморських суден та не на морі?»

Як відомо, українське законодавство такий арешт судна «забороняє», незважаючи на те, що є незначна протилежна цьому твердженню неоднозначна судова практика.

 

Морське та «річкове» право Сербії. У чому його особливості та ризики для судновласників?

Спеціальне законодавство Сербії, на відміну від більшості держав ЄС та України, набагато ширше дивиться на тлумачення терміну «морська вимога».

Кажучи простими словами, на території Сербії може бути заарештовано будь-яке судно будь-якого класу на підставі морської вимоги другої сторони. Додаємо до підстав усі класичні підстави для заяви морської вимоги, які знаємо.

Такий стан справ принципово відрізняє Сербію, наприклад, від Угорщини, де вимоги до арешту судна класичні, схожі на українські.

Чому чи з якою метою законодавець Сербії зробив цю країну такою привабливою для реалізації права на морську вимогу – питання риторичне.

 

Як скасувати арешт судна в Сербії?

Над зняттям арешту судів клієнта юристи Interlegal працювали разом з асоційованим офісом у Сербії.

Насамперед, Interlegal було виявлено чисельні процесуальні порушення, допущені сербським судом під час арешту, а також надто «широке» тлумачення на користь опонента клієнта окремих норм спеціального законодавства. Наприклад, суд вважав, що на одну морську вимогу допустимо заарештувати весь флот (набагато більше ніж одне судно), що було очевидним порушенням.

Маючи аргументи на свою користь, склавши проект апеляційної заяви, ми, впевнені у своїй позиції, поділились текстом заяви з опонентами, запропонувавши їм оцінити ризики визнання арешту незаконним.

Правильно оцінивши ризики, опоненти клієнта вчинили правильно – у добровільному порядку самі подали заяву до суду, який ухвалив арешт, на зняття арешту.

Як правило, сторона, яка наклала арешт, до останнього бореться за свою правоту, однак у цій ситуації Interlegal вдалось в досудовому порядку скасувати арешт, що є нечастим прецедентом за історію фірми. Як правило, арешти суден ми скасовуємо у судовому порядку.

Такий стан справ дозволив клієнту досягти кінцевої мети – звільнити флот від обтяження, оперувати їм та заробляти гроші, заощадивши час на судових формальностях.

 

Що потрібно не забути судновласникам?

Незважаючи на те, що міжнародна команда Interlegal завжди готова накласти арешт на судно або скасувати арешт на судно в будь-якій точці світу за інструкціями клієнта, ми застерігаємо клієнтів про наявність ризиків проходження території Сербії річкою Дунай у випадку, якщо будь-яка особа має право на морську вимогу.

Спеціальне законодавство Сербії, яке широко тлумачить морську вимогу, може допомогти опонентам.

Наостаннє, ми підтримуємо не лише звернення клієнтів «за фактом» арешту, але й превентивні заходи, коли потрібно оцінити ризики. Обговорена ситуація показує, що оцінювання ризиків до судового проходу є необхідним.

  • Зміни до вимог розкриття структури власності юридичної особи в Єдиному державному реєстрі2024.07.01

    2 квітня Міністерство фінансів України наказом №161 затвердило оновлене Положення про форму та зміст структури власності. Зміни набуду...

    детальніше
  • Реструктуризація трейдингового бізнесу разом з Interlegal2024.06.25

    До Interlegal звернувся Клієнт із запитом щодо реструктуризації власного бізнесу. Клієнт займається міжнародною торгівлею зерновими та...

    детальніше
  • Наслідки при порушенні законодавства транзитної країни2024.06.11

    До Interlegal звернувся Клієнт, чий вантаж було затримано у Польщі під час транзиту холодоагенту в одноразових контейнерах з Китаю в У...

    детальніше
  • Interlegal: професійне вирішення непередбачуваних подій2024.06.18

    Галузь торговельного мореплавства з одного боку характеризується ефективністю, а з іншого – ризикованістю, оскільки інколи між суб’єкт...

    детальніше
  • Податкове резиденство та КІК, або що лоскоче нерви наших клієнтів2024.06.04

    До компанії Interlegal звернулася постійна Клієнтка з приводу підготовки та подачі звітності по КІК щодо власної іноземної компанії....

    детальніше
  • Купівля вантажного судна вартістю 1,350,000 євро2024.05.24

    Нещодавно до Interlegal звернувся новий Клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 1,350,000 євро під прапо...

    детальніше
  • Податкові ризики в Україні для компаній-нерезидентів: аналіз від Interlegal2024.05.24

    Команда Corporate and Taxes працювала над запитом Клієнта – власника міжнародного бізнесу з торгівлі агропродукцією. Ціль Клієнта – ус...

    детальніше
  • Покупці не виконали свої фінансові зобов'язання в строки, встановлені контрактом2024.05.23

    До Interlegal звернувся клієнт – продавець, що уклав контракти з двома компаніями, які належать до однієї групи. Контракти передбачали...

    детальніше
  • КІПРСЬКИЙ ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР НА 2024 РІК2024.05.22

    З радістю представляємо вашій увазі наш новий податковий календар, спеціально розроблений для компаній та їх співробітників. Ми розумієм...

    детальніше
  • Офіційна позиція органів ДПС щодо окремих питань КІК2024.05.21

    Державна податкова служба України видала інформаційний лист № 3/2024 щодо окремих питань про КІК. Пропонуємо нижче основні його моменти...

    детальніше