Що потрібно знати для організації чартерної діяльності?
Готуєтесь вирушити у бурхливе море чартерного бізнесу? З перших хвилин цієї подорожі на вас чекає купа цікавих викликів:
? - вибір юрисдикції для реєстрації яхти і компанії,
? - відкриття рахунку у банку,
? - підготовка податкової звітності і сплата ПДВ,
? - проходження яхтою інспекцій і сертифікацій
та безліч інших карколомних квестів.
Ми підготували для вас невеликий путівник умовами та особливостями чартерної діяльності. Він допоможе зробити перші кроки в організації яхтового чартеру і побудувати бізнес-стратегію так, щоб досягти прибутку, а не опинитись на мілині.
Будуючи схему чартерного бізнесу судновласнику спочатку необхідно врахувати у якій юрисдикції зареєструвати чартерну компанію, під яким прапором зареєструвати яхту, та як на цей вибір вплине регіон планованого чартеру. Також існує ряд певних вимог до власника та прапора яхти в країні реєстрації, про які ми сьогодні поговоримо.
Щоб уникнути зайвого оподаткування, чартерний ринок широко використовує стратегію реєстрації яхти під "зручним" прапором та володіння нею через іноземної компанії. Адже компанії, які: зареєстровані в низькоподаткових юрисдикціях, здійснюють комерційну діяльність за їх межами або дотримуються умов спеціального режиму діяльності – звільняються від сплати багатьох місцевих податків, включно з корпоративним податком та податком на прибуток.
Щоб почати комерційну діяльність, зазвичай не потрібно отримувати жодних спеціальних ліцензій чи дозволів. Проста та швидка процедура реєстрації, конфіденційність особистості власників, спрощена звітність додають низькоподатковим юрисдикціям ще більшої привабливості.
Якщо яхтою володіє компанія з однієї за таких юрисдикцій, а законодавство країни, де здійснюватиметься чартер, допускає ведення такою компанією чартерної діяльності на своїй території, то власник сплачуватиме податки лише за місцем ведення чартеру. Якщо ж власник – компанія з юрисдикції без спеціального режиму оподаткування, йому доведеться сплачувати податок у двох місцях: з прибутку – за місцем реєстрації, і з фрахту – за місцем ведення діяльності (фіксований спеціальний податок та ПДВ або тільки ПДВ).
Тож при виборі юрисдикції для реєстрації компанії та яхти важливо враховувати законодавчі вимоги країни, де яхта укладатиме чартер, зокрема – чи дозволено офшорним компаніям вести комерційну діяльність в її межах. На цьому этапі ви вже можете залучати спеціалістів Interlegal для консультації.
Основна вимога щодо реєстрації яхти, яка надаватиме чартерні послуги у будь-якому куточку світу – вона повинна бути зареєстрована як комерційна. Такий статус дає певні податкові пільги для компанії-власника, але одночасно накладає додаткові вимоги щодо відповідності судна конвенційним стандартам. Вони є суворішими для складнішими ніж для прогулянкових суден.
Важливо звертати увагу на вимоги законодавства держави, під прапором якої зареєстрована яхта. Більшість адміністрацій прапора вимагають, щоб яхти були сертифіковані відповідно до їх власних спеціальних правил безпеки. Деякі країни в цьому ґрунтуються на англійському Code of Safety Practice, інші розробляють власні правила, і майже усі вимагають надання міжнародних сертифікатів встановленого зразка. Для комерційних яхт можуть встановлюватися обмеження по тоннажу чи довжині, окремі вимоги до національності компанії – власника чи до реєстраційних документів. Також важливо також розуміти, що комерційні яхти, що перевозять пасажирів підпадають під регулювання більшості міжнародних морських конвенцій, а саме MLC, STCW, SOLAS, тощо.
Податкові органи також зазвичай прискіпливо стежать за цільовим використанням комерційних суден. Щоб самому скористатися чартерною яхтою, бенефіціарові доведеться стати клієнтом власної компанії – укласти окрему чартерну угоду і сплатити фрахт за ринковою ціною, а отже – і відповідні податки з нього. За експлуатацію чартерної яхти "не за призначенням" у більшості юрисдикцій передбачена відповідальність. Наприклад, яхту можуть оштрафувати на вході/виході з порту або затримати капітана чи пасажирів.
Умови національних юрисдикцій на прикладі кількох популярних регіонів для чартерної діяльності ми розглянемо у наступній частині (дуже скоро, слідкуйте за нашими оновленнями).
Проте ми закликаємо вас не чекати та звертатися за консультацією вже зараз аби отримати відповіді на всі питання та якісний сервіс від спеціалістів нашої яхтової практики, які працюють під керівництвом старшого юриста Валерії Фетисенко.
Interlegal завжди готові допомогти вам з усіх яхтових питань, і не тільки.
Готуєтесь вирушити у бурхливе море чартерного бізнесу? З перших хвилин цієї подорожі на вас чекає купа цікавих викликів: ? &nbs...
- Звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік2023.07.05
14 червня 2023 року було опубліковано новий звіт Паризького Меморандуму за 2022 рік (також відомого як “Paris MOU”), який набув чиннос...
Наші клієнти все частіше замислюються над тим, як зробити так, аби яхта приносила прибуток? Варіантів багато, але...
Головна передумова виникнення та виконання угод купівлі-продажу яхт – це знаходження покупця чи яхти бажаних характеристик. Це зав...
- СТРАХУВАННЯ ЯХТ ПО-АНГЛІЙСЬКІ2022.10.31
Страхування яхти – практична потреба у житті кожного яхтсмена. Цілком природним є бажання власників захистити таке дороге майно від різн...
Планування місця зимівлі яхти слід розпочинати заздалегідь. Одним з популярних напрямків серед яхтсменів для зазначеної мети є Греція. О...
- Купівля яхти у складчину2022.08.30
Немає нічого прекраснішого, ніж прогулянка на власній яхті в оточенні рідних та близьких людей. Це багато емоцій, яскраві враження, чудо...
Яхтинг. Скільки яскравих емоцій та пригод в одному слові. Будь-яка людина, яка любить море й вітер, сповнена авантюризму швидко зал...
1 июля 2022 года на официальном сайте Парижского Меморандума (англ. – «Paris MOU»), был опубликован отчет за 2021 год. В Отчете Парижско...
Как известно, личность моряка подтверждается специальным удостоверением, которое позволяет проходить формальности при пересечении границ...