24/7

Монополія ДП «АМПУ» незаконна, як й ставки санітарного збору

14 декабря 2022 г.: ru 4 en 421 ноября 2022 г.: ru 1 en 125 ноября 2022 г.: ru 1 en 1 всего: 47 18.11.22

До Interlegal звернувся Клієнт – компанія, яка займається наданням послуг в галузі обробки різного виду відходів.

Клієнт мав усі необхідні ресурси для того, щоб здійснювати збір та обробку відходів з суден у морських портах України, в тому числі ліцензію. Однак він не міг розпочати цю діяльність через створену ДП «АМПУ» монополію на дані послуги на рівні підзаконного нормативно-правового акту.

При аналізі ситуації юристи Interlegal попередньо дійшли двох ключових висновків:

- про незаконність монополії ДП «АМПУ» на ринку приймання з торгових суден різного виду відходів;

- про незаконність ставок санітарного збору, на підставі яких ДП «АМПУ» формувало вартість цієї монополізованої послуги.

Стосовно першого висновку пропонуємо вам перейти за посиланням на нашу новину, де описано, як ми відкрили ринок за допомогою Державної регуляторної служби України. Слід зазначити, що рішення Державної регуляторної служби України №32 залишило чинним й Міністерство економіки України.

Посилання на рішення Державної регуляторної служби України: https://www.drs.gov.ua/wp-content/uploads/2021/05/rishennya-32_na-sajt.docx

Interlegal вдячна Державній регуляторній службі України за професіоналізм та спрямовану компетентність.

Водночас нам та Клієнту було очевидно, що одного відкриття ринку замало.

Потрібно ще призвести до конкурентних правил ціноутворення у цій сфері, оскільки за відкритому ринку (за загальним правилом) неспроможна існувати державного регулювання цін, і тарифів.

У зв’язку з чим було ухвалено рішення звернутись до суду з позовом про незаконність ставок санітарного збору.

Позов було подано до Міністерства інфраструктури України за участю третіх осіб: Адміністрації морських портів України (ДП «АМПУ») та Державної регуляторної служби України.

У ході судового процесу, серед іншого, було досліджено, що послуги, які полягають у прийнятті та утилізації відходів з морських суден, можуть надаватись також приватними компаніями на умовах відкритої конкуренції.

Команда Interlegal довела, що ставки санітарного збору є незаконними.

Ключове завдання, яке полягає у тому, що з відритому ринку неспроможна існувати державного регулювання цін, було успішно досягнуто.

Внаслідок роботи Interlegal Клієнт отримає можливість вільно здійснювати діяльність в галузі оперування судновими відходами третіх осіб без будь-якого незаконного втручання з боку ДП «АМПУ», виключно та лише на підставі принципів відкритої конкуренції.

Ціноутворення в галузі прийому відходів з торгових судів аналогічно має формуватись за конкурентним принципом.

Участь держави в особі ДП «АМПУ» чи державних інституцій має полягати лише у контролі обов’язкової здачі відходів з суден з метою недопущення забруднення навколишнього середовища.

Робимо разом економіку України вільніше!

Над справою працювали адвокати Микита Кочерба та Дмитро Очколяс під керівництвом асоційованого партнера Карини Горової.

  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше
  • Interlegal допомогли Клієнту в питаннях трудового законодавства2024.03.06

    До команди Corporate and Taxes звернувся Клієнт ­– іноземне підприємство, з питаннями трудового законодавства в  його cюрвеєрській...

    детальніше
  • Купівля-продаж комерційної 30-метрової вітрильної яхти вартістю понад 2 млн євро2024.03.01

    Нещодавно команда юристів відділу Yachting працювала над придбанням нової яхти для нашого постійного Клієнта. Наша задача полягала у пов...

    детальніше
  • ЄС запровадили обмеження, пов’язані з продажем танкерів. Що треба знати?2024.02.23

    18 грудня 2023 року ЄС ухвалив 12-й пакет санкцій проти росії. У рамках цього пакету Регламент Ради (ЄС) 2023/2878 запровадив обмеженн...

    детальніше