Судно підходить до порту призначення, а фрахт ще не надійшов: що робити?
Вже півтора року як Україна живе в реаліях обмежень здійснення транскордонних платежів.
Окрім складнощів із судозаходами в порти України через російську блокаду українських портів, також немало важливим питанням є оплата фрахту.
Хоча фрахт – це платіж, який не підпадає під обмеження здійснення транскордонних платежів, існують певні перепони, які ускладнюють ведення господарської діяльності як трейдерів, так і судновласників. Мова йде про фінансовий моніторинг та валютний нагляд операції банків України, процедура чого займає багато часу, подекуди навіть місяць.
Interlegal пропонує інструмент, який:
- полегшить вирішення цього питання в міжнародному морському перевезенні,
- забезпечить права судновласника та фрахтувальника
- допоможе уникнути витрати з простою судна (демереджу) та супутніх витрат з портових зборів.
Цей інструмент – договір застави на вантаж під забезпечення основного платіжного зобов’язання фрахтувальника.
Що це таке так як це працює?
Це короткочасна угода, оскільки оплата фрахту, як правило, надходить протягом 1-2 тижнів з моменту досягнення вантажем порту вивантаження. На момент підходу судна до порту вивантаження, сторони укладають договір застави на вантаж з повідомленням про факт застави всіх залучених осіб. Таким чином, на вантаж діє заборона на переміщення, реалізацію, передачу в заставу іншим особам, та інше, що сторони будуть вважати за необхідне передбачити в договорі застави.
Даний інструмент передбачає гарантію захисту права судновласника на отримання заборгованості і водночас гарантію захисту права власності на вантаж фрахтувальника. Звичайно, якщо фрахтувальник не виконає основне зобов’язання перед судновласником, тоді судновласник має право звернення стягнення заборгованості на заставне майно, тобто вантаж.
Як правило, окрім суми основного платіжного зобов’язання, фрахтувальник бере на себе витрати зі зберігання вантажу під час дії застави на вантаж та витрати на правовий супровід угоди. Але це питання комерційне, та вирішується сторонами.
Судно підходить до порту призначення, а фрахт ще не надійшов на рахунок? Використайте договір застави. Адже цей інструмент є набагато дієвішим ніж lien, та погоджує додаткові витрати.
Якщо Ви маєте намір використати інструмент договору застави на вантаж та бажаєте здійснити процедуру юридично правильно, Interlegal готові допомогти та супроводити процедуру від підготовки договору застави до повідомлення всіх залучених осіб про припинення дії договору у зв’язку із виконанням основного платіжного зобов’язання.
Проект Закона Украины о мультимодальных перевозках появился ещё в октябре 2020 – почти год назад. С тех пор, пожалуй, реакции на этот проект...
- Як експедитору захистити себе?2021.04.28
Життя диктує ситуації, коли планування та розуміння тенденцій ринку нічого не вирішують. Такі випадки трапляються з кожним і експедитори не...
Сухие порты выполняют функции логистических центров по перевалке морских грузов на внутренних направлениях, они также оказывают услуги п...
Заботливо и кропотливо, специалисты Interlegal собрали для вас лучшие книги по морским перевозкам, которые идеально подойдут для долгих рожд...
Сегодня, в августе 2019 года, Украина, по прежнему, находится в состоянии неопределённости. До конца не понятно, кто будет играть ведущие па...
Задача Клиент – крупный Южноафриканский холдинг – поставил перед Interlegal уникальную по своему интересу задачу: «Сопровождать много...
В среду, 19 сентября 2018 г. в Киеве International Finance Corporation (IFC) провела конференцию для потенциальных участников предстоящих ко...
Прямые иностранные инвестиции: не всё так гладко! Прямые иностранные инвестиции (ПИИ) в Украину снизились до 2,2 млрд. дол. США в 2017 го...
- Ввоз/вывоз ЗАПРЕЩЕНО2018.09.06
Всем известно про две многовековые проблемы на постсоветском пространстве с «дорогами и дураками». В современных украинских реалиях в трансп...
Договор морской перевозки груза в правовой доктрине рассматривается как трехсторонний договор, участниками которого являются грузоотправител...