24/7
  • Ukraine strives to control transshipment in Kerch Strait31 мая 2023 г.: ru 2 3 июля 2023 г.: en 128 декабря 2023 г.: en 1 всего: 21 12.02.14

    The narrow Kerch Strait, which ranges from 4.5 to 15 kilometres wide and connects the Black Sea and the Azov Sea, is known as a convenient place for offshore ship-to-ship transshipment. Every year more than 15 million tons of cargo – predominantly oil...

  • Non-conformity of the data about cargos on board of the sea-going vessel and master’s responsibility19 июля 2018 г.: ru 3 en 318 июля 2018 г.: ru 5 3 января 2023 г.: en 1 всего: 47 29.01.14

    Which consequences may the citizen of Ukraine – foreign vessel master face in case of detecting undeclared fuels or lubricants by customs offices at the Ukrainian sea port in the process of customs formalities?
  • New Procedure on Taking Security Measures29 ноября 2022 г.: en 229 декабря 2021 г.: en 122 ноября 2022 г.: en 1 всего: 6 28.01.14

    Taking security measures in support of international arbitration (hereinafter - interim measures) remains a pressing problem in Ukraine. To insure the claim in international arbitration, by nature, means to take temporary specific remedies, failure of which may impede or prevent the execution of future awards of international arbitration. One of urgent problems of Ukrainian legislation is the absence of virtual possibility of direct appeal...
  • Winter does not come suddenly: maritime industry should be prepared7 января 2021 г.: en 127 января 2021 г.: en 17 декабря 2022 г.: en 1 всего: 9 18.12.13

    Severe weather conditions during Winter 2012/2013 had serious negative consequences for shipping businesses in Ukrainian ports. The execution of charterparties and sale and purchase contracts have been considerably delayed or repudiated, resulting in significant damages and losses for the parties involved. Moreover, long-term weather forecasts for Winter 2013/2014 are pessimistic.

  • Registration of shipping lines: same course, new lines29 августа 2023 г.: en 14 сентября 2023 г.: en 16 ноября 2023 г.: en 1 всего: 17 04.12.13

    The Ministry of Infrastructure recently adopted a new version of the Regulation on Procedures for Registration of International Shipping Lines operating in Ukrainian ports (Order 790, October 14 2013)...

  • Sudden Winter3 марта 2017 г.: en 26 декабря 2020 г.: en 228 декабря 2023 г.: en 2 всего: 26 30.11.13

    Winter does not come suddenly: maritime business in the Black Sea and Sea of Azov needs to get prepared

  • Ballast mayhem in Ukrainian ports: end of an era?27 января 2021 г.: en 23 февраля 2021 г.: en 27 декабря 2023 г.: en 1 всего: 12 27.11.13

    The Ukrainian government is set to abolish segregated ballast water controls, which have been the subject of widespread discussion in the shipping community and the cause of numerous challenges for shipowners.

  • Tips on enforcement of foreign arbitral awards against state-owned companies in Ukraine6 августа 2023 г.: ru 1 13 августа 2023 г.: ru 1 6 ноября 2023 г.: ru 1 всего: 55 27.11.13

    Ukraine is a party to the Convention on the Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards, New York, 1958 (the New York Convention), provisions whereof  are incorporated in different legal acts of Ukraine.

  • Liens on cargo: the nuances of Ukrainian law3 октября 2019 г.: en 329 июня 2020 г.: en 31 июля 2020 г.: en 2 всего: 59 20.11.13

    The right of a shipowner to declare a lien on cargo is inherent to sea carriage contracts. However, when exercising this right in Ukraine, shipowners should be aware of several nuances related to the peculiarities of the Ukrainian jurisdiction.

  • PORT DUES AND TARRIFFS IN RUSSIA AND UKRAINE16 февраля 2017 г.: ru 1 en 16 декабря 2020 г.: ru 1 en 12 ноября 2022 г.: ru 1 en 1 всего: 269 13.11.13

    Recently in Ukraine the possible consequences of implementing the provisions of the Law 'On Sea Ports of Ukraine "dated 17 May 2012, that come in force on 13 June 2013 (hereinafter - the "Law on Ports of Ukraine") is actively discussed

Error 4041