24/7

Звільнення суден, незаконно заарештованих в Сербії

27 февраля 2023 г.: ru 4 24 октября 2022 г.: ru 2 27 марта 2023 г.: ru 2 всего: 32 27.08.22

Коротка передісторія. Що трапилось?

Судна (флот) Клієнта Interlegal, великої судноплавної компанії, на підставі заявленої опонентом морської вимоги були заарештовані на території Сербії на річці Дунай.

Важливо відзначити, що мова йде про судна класу «річка» (несамохідні річкові баржі), а не «річка-море» чи «море».

У зв’язку з цим у спеціаліста з галузі шипінгу має виникнути справедливе питання: «Чи законно застосовувати правила морської вимоги до неморських суден та не на морі?»

Як відомо, українське законодавство такий арешт судна «забороняє», незважаючи на те, що є незначна протилежна цьому твердженню неоднозначна судова практика.

 

Морське та «річкове» право Сербії. У чому його особливості та ризики для судновласників?

Спеціальне законодавство Сербії, на відміну від більшості держав ЄС та України, набагато ширше дивиться на тлумачення терміну «морська вимога».

Кажучи простими словами, на території Сербії може бути заарештовано будь-яке судно будь-якого класу на підставі морської вимоги другої сторони. Додаємо до підстав усі класичні підстави для заяви морської вимоги, які знаємо.

Такий стан справ принципово відрізняє Сербію, наприклад, від Угорщини, де вимоги до арешту судна класичні, схожі на українські.

Чому чи з якою метою законодавець Сербії зробив цю країну такою привабливою для реалізації права на морську вимогу – питання риторичне.

 

Як скасувати арешт судна в Сербії?

Над зняттям арешту судів клієнта юристи Interlegal працювали разом з асоційованим офісом у Сербії.

Насамперед, Interlegal було виявлено чисельні процесуальні порушення, допущені сербським судом під час арешту, а також надто «широке» тлумачення на користь опонента клієнта окремих норм спеціального законодавства. Наприклад, суд вважав, що на одну морську вимогу допустимо заарештувати весь флот (набагато більше ніж одне судно), що було очевидним порушенням.

Маючи аргументи на свою користь, склавши проект апеляційної заяви, ми, впевнені у своїй позиції, поділились текстом заяви з опонентами, запропонувавши їм оцінити ризики визнання арешту незаконним.

Правильно оцінивши ризики, опоненти клієнта вчинили правильно – у добровільному порядку самі подали заяву до суду, який ухвалив арешт, на зняття арешту.

Як правило, сторона, яка наклала арешт, до останнього бореться за свою правоту, однак у цій ситуації Interlegal вдалось в досудовому порядку скасувати арешт, що є нечастим прецедентом за історію фірми. Як правило, арешти суден ми скасовуємо у судовому порядку.

Такий стан справ дозволив клієнту досягти кінцевої мети – звільнити флот від обтяження, оперувати їм та заробляти гроші, заощадивши час на судових формальностях.

 

Що потрібно не забути судновласникам?

Незважаючи на те, що міжнародна команда Interlegal завжди готова накласти арешт на судно або скасувати арешт на судно в будь-якій точці світу за інструкціями клієнта, ми застерігаємо клієнтів про наявність ризиків проходження території Сербії річкою Дунай у випадку, якщо будь-яка особа має право на морську вимогу.

Спеціальне законодавство Сербії, яке широко тлумачить морську вимогу, може допомогти опонентам.

Наостаннє, ми підтримуємо не лише звернення клієнтів «за фактом» арешту, але й превентивні заходи, коли потрібно оцінити ризики. Обговорена ситуація показує, що оцінювання ризиків до судового проходу є необхідним.

  • Реєстрація судна під прапором Комор: тернистий шлях до успіху2024.05.13

    Відомо, що через терни досягаємо зірок (лат. Per aspera ad astra), і наша команда переконалася в цьому знову.  Нещодавно д...

    детальніше
  • Due diligence судна від Interlegal2024.05.13

    Коли йдеться про питання дотримання міжнародних санкцій у сфері морських перевезень, попередити потенційну проблему – простіше і ефект...

    детальніше
  • Чи завжди з фрахту, виплаченого нерезиденту, утримується податок на репатріацію?2024.04.18

    Фрахт – це винагорода (оплата) за перевезення вантажів та пасажирів різними типами транспортних засобів відповідно до умов укладених кон...

    детальніше
  • Що робити, коли у судновласника 1+1=3, або як врятувати фрахтувальників від головного болю2024.04.18

    Переплата фрахту, нескінченні суперечки з контрагентами, нестача вантажу (та нервових клітин) – усе це атрибути неправильно розрахованог...

    детальніше
  • Interlegal проконсультував капітана та судновласника щодо порядку дій при зникненні члена екіпажу з борту судна2024.04.17

    На жаль, під час морських перевезень трапляються трагічні ситуації, такі як зникнення члена екіпажу з борту судна. Як правило, в таки...

    детальніше
  • Купівля-продаж вантажного судна, вартістю більше 2 млн долларів США2024.03.29

    Нещодавно до Interlegal звернувся постійний клієнт із запитом супроводити угоду купівлі вантажного судна вартістю 2,100,000 доларів СШ...

    детальніше
  • Interlegal допомогли клієнту порозумітися з контрагентом з питань страхування2024.03.25

    Interlegal на запит Клієнта?провели комплексний аналіз укладеного у 2023 році контракту купівлі-продажу за проформою GAFTA No.88.? Під...

    детальніше
  • Загальна аварія через зіткнення суден. Що робити вантажовласнику?2024.03.18

    Розширення географії на країни Каспійського басейну було і є однією з цілей розвитку нашої компанії. Тож нас особливо тішить, що все біл...

    детальніше
  • Увага власникам комерційних яхт під прапором Мальти!2024.03.14

    Звертаємо Вашу увагу на останні оновлення від Управління торгового судноплавства Мальти щодо комерційних яхт. Було прийнято важливий...

    детальніше
  • Скасування ліцензій для крюїнгу. Що потрібно знати?2024.03.11

    З 14 жовтня 2023 в Україні скасовано процедуру отримання ліцензій на посередництво у працевлаштуванні за кордоном і спрощено дозвільну п...

    детальніше