24/7

Круглий стіл «Юридичні питання контейнерних перевезень зернових та олійних»

Вчера: ru 9 всего: 920.06.24

В межах щорічної конференції Maritime Days in Odesa 2024 відбувся круглий стіл «Юридичні питання контейнерних перевезень зернових та олійних», що об’єднав у плідній дискусії експертів-практиків, гравців ринку, фахових юристів і представників контейнерних ліній.

Правову експертизу та відповіді на найпоширеніші юридичні запитання забезпечували партнер Interlegal Олексій Ремесло та провідна юристка, адвокатка Interlegal Ірина Мальцева. Унікальним досвідом роботи на ринку та практичними коментарями з учасниками ділилися Іван Позняков, менеджер Formag Group, директорка ZIM Юлія Малишко та Rosie Goncare, Partner at Hill Dickinson.

Учасники відверто поговорили про часом непрості відносини учасників контейнерних перевезень, їх права, обов’язки і відповідальність у межах своїх зобов’язань.

Обговорення розпочалося виступом Ірини Мальцевої, яка розповіла про особливості роботи та правила контейнерних ліній, різновиди лінійних документів, а також питання, пов'язані з демереджем, утриманням, знищенням та реалізацією вантажу.

Директорка ZIM Юлія Малишко в процесі дискусії поділилася досвідом врегулювання подібних епізодів із клієнтами компанії, окреслила межі практичного застосування коносамента та Sea Waybill і окремо акцентувала увагу на перевагах електронного, або блокчейн-коносаменту для усіх учасників перевезень, особливо в умовах воєнного стану. Саме цей документ директорка ZIM порадила застосовувати як в імпорті, так і в експорті.

Іван Позняков, менеджер Formag Group, розкрив роль експедитора як посередника у врегулюванні комерційних спорів між контейнерним перевізником і вантажовласником, і, серед іншого, навів приклади відповідальності експедитора перед лінією з власної практики.

Окремим пунктом обговорення стали питання врегулювання відповідальності лінійного перевізника за претензіями з боку мерчанта через пошкодження чи втрату вантажу, і навпаки – відповідальності клієнта за претензіями лінії. Експерти торкнулися підстав та процедури висунення претензій, строків та порядку їх розгляду.

Олексій Ремесло представив на обговорення аудиторії цікаві кейси врегулювання спорів між покупцем і продавцем за запродажними контрактами, що виникли через затримання вантажу і документів. В ході своєї презентації партнер Interlegal детально проаналізував причини виникнення таких ситуацій і правові аспекти їх ефективного вирішення.

Значну увагу учасники круглого столу приділили нагальній проблемі світового судноплавства – атакам хуситів на торговельні судна у Червоному морі. Про наслідки цих атак і їх вплив на контейнерні перевезення розповіла Rosie Goncare, партнерка адвокатської фірми Hill Dickinson. Експертка окремо зупинилася на питаннях компенсації додаткових витрат на страхування, процедурах оцінки ризиків від проходу зоною військових дій і правових та фінансових наслідках зміни маршруту судна для фрахтувальників.

У підсумку дискусії спікери одностайно погодились, що основа і запорука вдалої співпраці у контейнерних перевезеннях – це постійний діалог між усіма сторонами, вчасне інформування про будь-які складнощі, що виникають у процесі транспортування вантажу, та взаємне бажання зберегти гарні ділові відносини.

Впевнені, що спільні зусилля наших експертів і досвід, яким вони щедро поділилися під час круглого столу, сприятимуть плідній комунікації і ефективному вирішенню багатьох спірних моментів між учасниками контейнерних перевезень.