24/7

МОРСЬКИЙ БІЗНЕС ТА ТРЕНДИ У МОРСЬКОМУ ПРАВІ 2023

30 ноября 2023 г.: ru 2 4 декабря 2023 г.: ru 2 15 января : ru 2 всего: 2521.11.23

20 листопада офіс Interlegal став локацією для одного з ключових галузевих заходів – семінару «Морський бізнес та тренди у морському праві 2023», організованого Комітетом Асоціації адвокатів України з морського права.

Цього дня у нашому затишному конференц-залі зібралися представники усіх одеських компанії, які практикують у сфері морського права. Фахівці семи провідних юридичних фірм України, чиї імена добре відомі морському і логістичному бізнесу, поділилися з учасниками заходу професійним досвідом та новими кейсами з власної практики.

Спеціалісти адвокатського об’єднання «АНК. МОРСЬКА ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА» Артем Волков та Костянтин Моряков представили свій ТОП-10 арештів суден під час воєнного стану. Зміщення арештів суден на Дунай, широке застосування механізму затримання на 72 години, погіршення якості судових ухвал про арешт суден – ось три тенденції, які виокремили фахівці.

Микита Кочерба, адвокат INTERLEGAL, поділився кейсом з арештом в порту Рені судна з партією дизельного палива, зіпсованого при вивантаженні потраплянням води. На прикладі реального випадку юрист окреслив актуальні як для судновласників, так і для вантажовласників питання у справах про псування наливних вантажів: технічні та юридичні особливості цієї категорії спорів, принципи формулювання вимог з відшкодування збитків, нюанси арешту суден, можливості мирного врегулювання.  

На необхідність справедливого розподілу портових зборів між АМПУ та приватними власниками портової інфраструктури звернув увагу Анатолій Опанасенко, адвокат юридичної фірми «Юрлайн». Надання стивідорам права отримувати певні портові збори на рівні з адміністрацією порту є адекватним способом відшкодування витрат на будівництво та обслуговування ГТС, днопоглиблювальні роботи тощо. Вирішення раз і назавжди питання такої компенсації значно підвищить інвестиційну привабливість українських портів, які потребуватимуть колосального відновлення після війни, вважає експерт.

Як звільнитися від сплати фрахту за бербоут-чартером в умовах воєнного стану слухачам семінару розповіли Ярослав Дабіжа та Марія Храпицька, представники юридичної фірми LEGRANT. За приклад юристи навели кейс буксирного оператора з Миколаєва, який отримав претензію щодо сплати фрахту за договором бербоут-чартеру шести буксирів за період, коли фактично не міг використовувати судна через блокування роботи порту.

Керівник Одеського офісу юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» Сергій Неділько проаналізував долю морських суден, арештованих в межах кримінальних проваджень і переданих в управління АРМА. Адвокат розклав по поличках механізми управління та реалізації арештованих активів, зокрема тих, що знаходяться закордоном, зауважив проблеми та обмеження, що виникають через міжнародний статус морських суден, та окреслив основні ризики виникнення спорів щодо права власності. 

Наталя Гудкова, керуюча партнерка Advisers Law Company, підняла ще одну важливу для морського бізнесу тему – особливості стягнення демереджу під час війни. Огляд юридичної практики демонструє різні підходи до правової природи демереджу, і військова блокада українських портів не є однозначним форс-мажором, який звільняє від обов'язку його сплати в усіх випадках. Свої тези фахівчиня проілюструвала добіркою справ, в яких суди по-різному вирішували спори щодо демереджу.

Спікери семінару не оминули увагою і українських моряків – ключових працівників морської галузі. Юрій Сергєєв, керуючий партнер «Юридичного бюро Сергєєвих», відзначив як вагоме досягнення останнього року надання морякам безпрецедентного доступу до адміністративних послуг через портал «Дія». Водночас, аналізуючи нововведення у працевлаштуванні українських моряків, експерт неоднозначно оцінив практику «онлайн медоглядів», складнощі з верифікацією морських документів та скасування ліцензування діяльності крюїнгових агентів.   

Щиро дякуємо нашим чудовим спікерам за готовність ділитися найціннішим – досвідом і знаннями, набутими роками напруженої праці!

Головним трендсеттером шиппінгу і морського права України у 2023 році, нажаль, лишається війна. Блокада українських портів, фізичне знищення інфраструктури, розірвання налагоджених ланцюжків поставок щоденно кидають виклик морському та логістичному бізнесу і ставлять руба питання розробки нових стратегій для адаптації до непередбачуваних обставин.

В умовах військової нестабільності українські компанії потребують ще більшого юридичного захисту, покрокового фахового супроводу діяльності, широкого кола консультативних і дорадчих послуг. Високі запити індустрії змушують українських правників розвивати і нарощувати професійну експертизу ледь не щохвилинно.

Впевнені, що детальний розгляд в межах семінару актуальної юридичної практики, реальних ситуацій і кейсів надасть усім учасникам корисні інструменти для прийняття ефективних рішень і управління у своїй сфері.