Комментарий для Юридичної газети. Клієнти.
Різниця існує між будь-якими клієнтами, оскільки кожен клієнт, чи то фізична, чи юридична особа – індивідуальність, і до кожного потрібно знаходити свій підхід, свої правила побудови стосунків. Юридична фірма, як зовнішній радник, тим і відрізняються, що не вписується в рамки корпоративної структури та культури своїх клієнтів. Це одна з переваг, які спонукають клієнтів звертатися за допомогою до зовнішніх консультантів – адже вони незалежні, і здатні надати висновок за межами «корпоративних шор» та стереотипів чи то великої, чи то малої компанії.
Стосовно відмінностей між українськими та зарубіжними клієнтами, то вони звичайно існують. В своїй роботі ми прагнемо будувати стосунки з українськими клієнтами на тих самих засадах, що і з іноземними – письмова фіксація завдань та стану їх виконання, передачі документів. Адже в багатьох випадках українські клієнти бажають отримати роботу «по суті» - коротко, швидко, без зайвих формальностей.
Багато хто з клієнтів намагається «зблизитися», деформалізувати стосунки, перевести їх у більш дружнє русло. Зазвичай ми опираємося таким спробам, оскільки відношення до клієнтів має бути рівним, вимоги до виконання роботи – однаковими для проектів по всім клієнтам, увага також має приділятися всім в однаковій мірі. Стосунки юридичної фірми та клієнта перш за все офіційні. Не припустимо для окремих клієнтів, які не читають 90% текстів складених на їх замовлення юридичних висновків, знижувати якість виконуваної роботи.
Щодо державних-недержавних клієнтів, то хочу зазначити, маючи досвід обслуговування російських державних підприємств, на їх переваги у побудові стосунків, яких, нажаль, не мають українські. Головна перевага – стабільність менеджменту, та послідовність у досягненні поставленої мети. Адже проекти тривають іноді багато років, і завершити їх позитивно немає можливості, коли керівництво підприємства часто змінюється, що притаманно для українського державного сектора. Це як наслідок тягне
зміну зовнішніх консультантів, які змушені кожний спочатку починати одну й ту саму роботу, та часто не досягає мети цієї роботи через чергову «зміну влади».
В разі, якби українські державні підприємства мали можливість так же вільно замовляти послуги юридичних фірм, як і недержавні, їх ефективність значно підвищилася б, оскільки іноді боляче спостерігати, як державне підприємство програє справу в суді, через відсутність представника з юридичною освітою в засіданні.
Загалом, не має бути різниці в стосунках між державними-недержавними клієнтами, українськими-неукраїнськими. Міжнародна юридична служба розробила єдині внутрішні стандарти надання якості послуг, які практикує у виконанні роботи для всіх клієнтів.
- Земельная реформа 2021 в деталях2021.09.23
Земельная реформа 2021 в деталях 1 июля 2021 года ознаменовалось вступлением в силу Закона «О внесении изменений в некоторые законода...
Мы попросили высказаться на тему судостроения партнёра одной из старейших юридических компаний в Украине Interlegal – Артура Ницев...
Более 10 лет Interlegal успешно регистрирует яхты под классическими «удобными» флагами (Джерси, Панама и др.). Имея большой опыт в юридическ...
5 ноября вступили в силу изменения к Инструкции о порядке выдачи индивидуальных лицензий на осуществление инвестиций за границу, внесен...
Виды договоров, которые определяют форму государственно-частного партнерства, перечислены в ст. 5 указанного Закона не исчерпывающе. Ясно, ч...
Киотский Протокол является документом, дополняющим Рамочную конвенцию ООН об изменении климата (РКИК ООН), и является обязательным для испол...
- Что такое due diligence?2010.02.01
Термин due diligence (дью дилидженс) был введен в юридический оборот в США в начале ХХ века. Первоначально он означал процедуру раскрытия и...
- Страхование, франшиза2010.03.02
Франшиза Рыночная экономика предъявляет повышенные требования к профессионализму участников страхового рынка, так что любое исследование...
Пролистывая страницы Семейного кодекса, пришлось задуматься над столь диковинными первое время после его принятия нововведениями, как сближе...
Різниця існує між будь-якими клієнтами, оскільки кожен клієнт, чи то фізична, чи юридична особа – індивідуальність, і до кожного потрібн...